StoryEditor
Producenci
03.11.2022 00:00

Aneta Olędzka, Milton CDI: Pracujemy z markami, które inwestują w marketing

Na rynku kosmetycznym ciągle jest miejsce na nowe marki. Pokazuje to przykład firmy Milton CDI, która sprowadza do Polski ciekawe brandy, takie jak Skincyclopedia, Treaclemoon, Skins czy Cyclax. – Szukamy przede wszystkim marek innowacyjnych, ale także takich, które inwestują w marketing – przyznała Aneta Olędzka, prezes zarządu Milton, w rozmowie podczas uroczystości rozdania nagród Perły Rynku Kosmetycznego 2022. 

Rynek kosmetyczny, choć wydaje się nasycony, ciągle chłonie nowe marki. Sieci drogeryjne szukają innowacyjnych produktów, którymi mogą odróżnić się od konkurencji i budować lojalność konsumentów. To pole do popisu dla dystrybutorów wyszukujących innowacji na świecie. Na tym swoją działalność opiera  Milton CDI, firma, która sprowadziła do Polski takie brandy jak Alix Avien, Lookdoré, Skincyclopedia, Skins Sexual Health czy StylePro.

Aneta Olędzka, prezes zarządu Milton CDI, przyznaje, że są pewne określone kryteria, którymi kieruje się wybierając marki do współpracy. – Pracujemy z markami, które mają budżet marketingowy, żebyśmy mieli możliwość zbudowania ich świadomości w Polsce powiedziała nam Aneta Olędzka podczas uroczystości rozdania nagród Perły Rynku Kosmetycznego, która odbyła się 19 października w Warszawie.

Szczególną uwagę Milton przykłada do poszukiwania firm i brandów, które już zaskarbiły sobie sympatię konsumentów i konsumentek na innych rynkach, dzięki czemu szanse na sukces w Polsce znacznie rosną. Polscy klienci i klientki zapoznają się z tymi markami poprzez blogi czy media społecznościowe, a potem poszukują ich online i w drogeriach. – Postępujemy wedle przyjętej strategii, którą na początku obraliśmy; przede wszystkim szukamy marek, które są innowacyjne. Po drugie szukamy marek, które są już znane na rynku międzynarodowym – podkreśliła Aneta Olędzka.

Czytaj także: Aneta Olędzka, Milton CDI: Polscy konsumenci szukają kosmetyków dających szybkie efekty

Milton TDI pracuje przy wsparciu Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie i ma jej akredytację, co wspomaga firmę przy nawiązywaniu kontraktów handlowych z producentami z Wysp.

Na gali rozdania Pereł Rynku Kosmetycznego 2022  Aneta Olędzka odebrała nagrody za linię serów do twarzy Skincyclopedia (srebro w kategorii Intensywna Pielęgnacja Twarzy – Bogate Formuły), żele pod prysznic Treaclemoon (srebro w kategorii Kosmetyki Do Mycia I Higieny Ciała), oraz za kosmetyki do makijażu Alix Avien Paris (złoto w kategorii Debiut Kosmetyczny).

Perły Rynku Kosmetycznego  to projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 16 lat. Wyłaniane są w nim najlepsze nowości w kategoriach beauty. Zwycięzców wskazuje profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.   

Poznaj jurorów Perły Rynku Kosmetycznego 2022: lista ekspertów

W tegorocznej edycji badania jurorzy wskazali zwycięzców w 18 kategoriach kosmetycznych, w tym Innowacja kosmetyczna oraz Debiut kosmetyczny.

Czytaj więcej: Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 23:20