StoryEditor
Producenci
18.03.2020 00:00

Klienci Rossmanna zdecydują sami komu chcą pomóc

Trwa czwarta edycja programu „Pomagamy jak umiemy”. Od 13 marca klubowicze Rossmanna mogą wybierać organizację z całej Polski, której chcą przekazać zbierane podczas zakupów punkty. Pod koniec roku Rossmann zamieni te punkty na produkty warte 3,5 mln zł. Trafią one do 157 instytucji charytatywnych w kraju.

Tradycyjnie na początku roku pracownicy Rossmanna wskazali organizacje w swoich regionach, którym ich zdaniem warto pomóc. Są to m.in. domy dziecka, samotnej matki, hospicja czy schroniska dla zwierząt. Od 13 marca na stronie rossmann.pl/pomagamy jest dostępna lista wszystkich organizacji biorących udział w tegorocznej, czwartej już edycji akcji „Pomagamy jak umiemy”.

Już od początku roku klienci, pokazując podczas zakupów aplikację Rossmann PL zbierali na swoich kontach punkty. Teraz będą już mogli wybrać jedną z instytucji np. ze swojego regionu, albo z innej części Polski, której pod koniec naszej akcji przekażą zgromadzane punkty. Rossmann zamieni te punkty na produkty: pieluchy, środki czystości, karmę. Na wybór organizacji charytatywnych klienci mają czas do 3 kwietnia.

Jeśli ktoś przystąpi do Klubu Rossmann po 13 marca – nic straconego: będzie miał pełne 3 tygodnie na to, by wybrać „swoją” organizację. Jeśli klubowicz nie zdecyduje się na żadną konkretną instytucję, jego punkty przekażemy jednej z organizacji z regionu, w którym najczęściej robi on zakupy.

Im więcej osób wybierze daną instytucję, tym większą darowiznę ona otrzyma. 31 października zostanie zakończone zbieranie punktów. Wtedy zostaną podane informacje jakie kwoty przypadły na poszczególne instytucje. Potem zostaną one zamienione na dostępne w drogeriach sieci produkty. Rossmann planuje, że do końca tego roku wszystkie organizacje dostaną wybrane wcześniej przez siebie produkty.

W zeszłorocznej edycji tylko w województwie mazowieckim kosmetyki, artykuły higieniczne, chemia czy karma dla zwierząt trafiły do 36 instytucji z Warszawy i okolic otrzymując wsparcie za prawie 1 mln złotych. Ogółem zebrano 5 mln zł, które wspomogły 250 organizacji w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:16