StoryEditor
Producenci
21.07.2022 00:00

Prezes Delia Cosmetics został nominowany do tytułu Menedżera Roku 2021

Karol Szmich, prezes Delia Cosmetics, został nominowany do tytułu Menedżer Roku Województwa Łódzkiego w kategorii dużych przedsiębiorstw. Pod jego rządami firma rozwija portfolio i  zwiększa przychody. W 2021 roku odnotowała kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, znacząco rozszerzyła ofertę w kategorii pielęgnacja oraz zwiększyła ekspansję zagraniczną.

Tegoroczni nominowania do tytułu Menedżera Roku Województwa Łódzkiego to osoby, które wykazują się skutecznością w zarządzaniu firmą oraz osiągają imponujące wyniki ekonomiczne, nie zapominając przy tym o kwestiach społecznych, w tym o niesieniu pomocy innym. Jednym z nich jest Karol Szmich, prezes Delia Cosmetics. 

Związany jest z Delią od 14 lat, funkcję prezesa pełni od 2018 roku. Stery przejął od Józefa Szmicha, założyciela firmy, jako sukcesor. Zarządzane przez niego przedsiębiorstwo należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się firm kosmetycznych w Polsce. Dela Cosmetics dystrybuuje kosmetyki do 60 krajów na całym świecie. Na zakończenie 2021 roku odnotowała kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, znacząco rozszerzyła portfolio produktowe w kategorii pielęgnacja oraz zwiększyła ekspansję zagraniczną.

W prowadzeniu firmy kosmetycznej Karol Szmich stawia na wartości takie jak wsłuchanie się w potrzeby konsumentów, skupienie na jakości produktów i wdrażanie rozwiązań proekologicznych. Dzięki jego zaangażowaniu jedna z gam produktowych Delii uzyskała certyfikat ECOCERT COSMOS NATURAL przyznawany dla kosmetyków ekologicznych spełniających ściśle określone standardy.

Delia Cosmetics, jako strategiczny partner fundacji Gajusz, od lat pomaga pensjonariuszom hospicjów, regularnie przekazując część dochodu pochodzącego ze sprzedaży flagowego produktu – henny do brwi i rzęs. Karol Szmich, przejmując zarządzanie, kontynuował charytatywną działalność firmy. Wspiera lokalne społeczności i bierze udział w wydarzeniach w regionie.

Równocześnie dba o wysokie standardy pracy. Pełniąc rolę prezesa równocześnie jest zaangażowany w bieżącą działalność operacyjną spółki, uczestniczy w spotkaniach sprzedażowych i marketingowych oraz utrzymuje jak relacje z zespołem pracowników Delii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 20:20