27 czerwca 2022
Sieć DP Drogerie Polskie obchodzi w tym roku 12-lecie istnienia. To jedna z najdłużej działających na rynku drogeryjnych sieci franczyzowych, która zrzesza blisko 300...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
TRENDY
PRAWO
27 maja 2022, 12:17
wiadomoscikosmetyczne.pl
Dr Anna Oborska, dyrektor generalna, Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego podczas wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2022. (fot. Shootit)
W najbliższym czasie czeka nas ogrom zmian prawnych i nowych regulacji. Muszą być na nie wyczuleni szczególnie producenci kosmetyków, ale część zmian będzie dotyczyła także dystrybutorów. Potrzebna będzie kooperacja na linii producent-dystrybutor – mówiła dr Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.
Dr Anna Oborska wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że na rynku jest zdumiewająco dużo małych, polskich firm kosmetycznych.
– Sama byłam zaskoczona liczbą. Dane GUS mówią, że na rynku funkcjonuje około 1200 podmiotów i 90 proc. z nich zatrudnia do 9 osób. Cześć z nich nie przetrwa, ale te, które znajdą swoją niszę, swojego obiorcę i odnajdą się w tej nowej rzeczywistości, będą mogły dalej z sukcesem się rozwijać. Trend eko jest trendem bardzo ważnym i należy go traktować bardzo poważnie i uczciwie – powiedziała dr Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Dodała również, że obserwując firmy kosmetyczne, widzi, że część z nich doskonale radzi sobie z dostosowywaniem się do norm ekologicznych. Producenci dostrzegli, że trend eko nie jest tylko chwilową modą, ale jest to długofalowa, istotna, globalna zmiana. Jeżeli firma chce pozostać w grze, to musi nie tylko spełniać wszystkie ekologiczne wymogi i zobowiązania, ale podążać za nimi, a wręcz je wyprzedzać.
Panelistka dodała również, że ostatni czas pokazał, że wielu rzeczy nie da się przewidzieć, a z punktu widzenia firmy kosmetycznej bardzo ważna jest dywersyfikacja portfela produktowego. Nie należy koncentrować się na jednej grupie produktów. Pokazała to sytuacja, w jakiej znalazły się firmy, które mają w swojej ofercie tylko kosmetyki do makijażu. One bardzo ucierpiały, a później na nieszczęście okazało się, że dla części z nich główne rynki zbytu to Rosja i Ukraina. Natomiast istotne dla stabilności firm było np. korzystanie z surowców, które są dostępne w Polsce.
Anna Oborska mówiła także o czekających branżę zmianach prawnych, takich jak np. dyrektywa odpadowa.
– Komisja Europejska położyła na to duży nacisk i w wielu krajach te zmiany są już na bardziej zaawansowanym etapie niż u nas. W Polsce staramy się obecnie nadążyć za tymi trendami i zmianami – powiedziała.
– W najbliższym czasie czeka nas ogrom zmian prawnych i nowych regulacji. Muszą być na nie wyczuleni szczególnie producenci kosmetyków, ale część zmian będzie dotyczyła także dystrybutorów. Potrzebna będzie kooperacja na linii producent-dystrybutor – podsumowała dr Oborska.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
Sytuacja kryzysowa wymusiła na firmach budowę etycznie zaangażowanych marek. Dziś brandy
Wskaźnik koncentracji na rynku kosmetycznym wskazuje, że tendencje są wzrostowe. Wyjątkiem jest
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022