StoryEditor
E-commerce
27.05.2022 00:00

Anna Wochna, Sunew Med.+: Sprzedaż kosmetyków aptecznych też przesuwa się do e-commerce [FBK 2022]

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Wyraźnie widać również w tym kanale, że sprzedaż kosmetyków przesuwa się w stronę e-commerce. Sprzedawanie kosmetyków online jest prostsze, choć nie jest łatwe – mówiła Anna Wochna, prezes firmy SunewMed+ podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.

Sprzedaż kosmetyków wyraźnie idzie w on-line. To trend, którego nie da się uniknąć – uważa Anna Wochna, założycielka i prezes firmy Sunew Med.+, która podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej mówiła o sprzedaży kosmetyków w aptekach, specyfice i przyszłości tego rynku.

– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Sprzedawanie online jest prostsze, choć nie mówię, że jest łatwe. Na pewno nie jest to kanał tak kosztowny jak kanał offline, online jest również łatwiej mierzalny, skalowalny, łatwiej nam przeprowadzić analizę. Dlatego wyraźnie skupiamy się na tym kanale – powiedziała Anna Wochna. – Łatwiej jest dziś zaistnieć w online. Na pewno bezpośredni kontakt z klientem, czyli obecność w stacjonarnych punktach to dziś wartość dodana, premium. Pomimo, że wszystko jest dzisiaj w dostępne w internecie, to jednak personal touch jest czymś czego oczekujemy – dodała.

Czy dla kupców decydujących o tym, co znajdzie się w sprzedaży w aptece, podobnie jak dla kupców drogeryjnych, istotne jest to, by marka kosmetyczna była obecna w internecie, w mediach społecznościowych?  – – Zdecydowanie tak – odpowiedziała Anna Wochna. – Dzisiaj już nie pytamy o to, czy marka powinna być w internecie. W tej przestrzeni każdy musi się znaleźć. Trzeba dobrze opracować strategię obecności w social mediach. Na rozmowach handlowych pada to pytanie – z kim współpracujecie – potwierdziła.

– Byłyśmy pierwszą marką kosmetyczną, która weszła do sieci aptecznej a zarazem była wspierana przez influencerów. Myślę, że nie stało się to przez przypadek, bo zawsze dużą uwagę zwracałyśmy na skuteczność kosmetyków, żeby efekty były widoczne od razu. I tę ideę szybko podchwyciły gwiazdy i celebryci. To było fajne dla nich, bo przekładało się na ich zasięgi. My też widziałyśmy  efekty, wyraźne piki sprzedażowe, gdy nasze produkty były pokazywane przez influencerów. Cały czas współpracujemy z influencerami, apteki są z tego zadowolone, tak jak nasi inni partnerzy handlowi – mówiła Anna Wochna.

Twórczyni marki Sunew Med+ przyznała, że odpowiedni wybór influencerów, z którymi współpracuje marka jest bardzo ważny. – Dbamy, żeby to były osoby, które działają zgodnie z naszymi wartościami i mocno je selekcjonujemy. Nie zawsze są to inflencerzy sprzedażowi, ale chcemy żeby to były osoby wiarygodne i żeby nie reklamowały wszystkiego – wyjaśniła. Ambasadorką marki jest m.in. Monika Hoffman-Piszora, jest autorką bloga Dzieciaki Cudaki (dzieciaki-cudaki.pl). Razem z mężem Wojtkiem wychowują czworo dzieci, dwoje z zespołem Downa. Na blogu dzieli się swoimi doświadczeniami z codziennego życia.

Czytaj więcej: SunewMed+ ma nową ambasadorkę  

10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło  się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 13:39