StoryEditor

[FBK 2020] Jak branża poradzi sobie z kryzysem? Forum Branży Kosmetycznej już 19 listopada

Jak branża kosmetyczna poradzi sobie z COVID-owym kryzysem? Czy wyjdzie z niego wzmocniona? Jakie trendy będą rządzić rynkiem kosmetycznym? W jakie kategorie produktów i kanały sprzedaży warto inwestować? O tym już 19 listopada podczas 8. edycji Forum Branży Kosmetycznej. To ostatnie dni na rejestrację!

8. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się w formule online. Trwa rejestracja na wydarzenie, podczas którego poruszymy kluczowe tematy dla szybko zmieniającego się i będącego pod presją COVID-owego kryzysu sektora. Do udziału w konferencji zapraszamy wszystkich, którzy o kosmetycznym biznesie chcą wiedzieć więcej.

Zarejestruj się na Forum Branży Kosmetycznej 2020

W programie:

  • Czy wirus trawi biznes kosmetyczny? Jak pandemia wpłynie na rynek detaliczny? Agnieszka Skonieczna, Head Analyst, Retail Business Unit Director, PMR Market Expert, Karolina Szałas, Analyst, PMR Market Expert
  • Świadome zakupy. Jakość nie ilość. Czy to koniec ery nowości? Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska
  • Jak COVID zainfekował polski handel? Ewa Sech,Commercial Director, Advanced Solutions Poland, GfK Consumer Panels
  • Przyszłość rynku aptek w Polsce, potencjał kanału dla sprzedaży kosmetyków. Artur Schab, Managing Director, Pharmaceutical Consulting
  • Kryzys to także szansa na rozwój, wzmocnienie firmy i marki – jak ją wykorzystać? Marcin Gieracz, Dyrektor Generalny, Wiceprezes, Ambra - Grupa Eurocash

DEBATA: Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?
Marcin Gieracz, Dyrektor Generalny, Wiceprezes, Ambra - Grupa Eurocash
Ewa Sech, Dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia
Teresa Stachnio, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Jasmin
Dariusz Tomczak, Prezes Zarządu, Davi

  • Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznejKiril Marinov, Dyrektor Zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska
  • Etykieta zorientowana na recykling - dobór materiału a recykling całego opakowania w dobie ROP i GOZ.
  • Beata Sypniewska, Business Development Manager & Sustainability Champion, Avery Dennison Polska
  • Odpowiedzialność za wprowadzenie kosmetyku do obrotu. Na szali bezpieczeństwo konsumenta, wizerunek marki i stabilność firmy. Dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor, Właściciel Cosmetosafe Consulting
  • Zielone oświadczenia czy greenwashing? Potrzeba większej przejrzystości dla konsumentów w ramach zielonej transformacji. Dr Mark Smith, Dyrektor Generalny, NATRUE - The International Natural and Organic Cosmetic Association
  • Wyzwania firm rodzinnych w Polsce. Podejście systemowe. Dr Adrianna Lewandowska, MBA, Założycielka, Prezes, Instytut Biznesu Rodzinnego

DEBATA: Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID
Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
Leszek Kłosiński, Prezes Zarządu, Oceanic
Michał Mróz, Prezes Zarządu, Inter-Vion
Adam Nitecki, Dyrektor Generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
Henryk Orfinger, Współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, Przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris
Michał Rudecki, Client Director, Nielsen Connect Polska

  • Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych? Marta Prochot, CEO Dreamlike, Natalia Wróbel, Project Manager, Dreamlike
  • Zdrowie, dobre samopoczucie, bezpieczeństwo. Jak kluczowe potrzeby konsumentów wpłyną na rynek kosmetyczny – promocję, komunikację marek i zalet produktów? Marta Chalimoniuk-Nowak,CEO Healthy Brands, Ekspertka BCC ds. Marketingu Strategicznego
  • Wspieram polskie marki, kupuję polskie kosmetyki – patriotyzm lokalny i prospołeczne postawy konsumentów w czasach COVID. Agata Matuszewska, Business Unit Manager, Open Research

DEBATA: Wejście w e-commerce – dlaczego to takie łatwe, dlaczego to takie trudne?
Katarzyna Wyszyńska, Ekspert ds. e-commerce, omnichannel i marketingu Online
Piotr Ciećkiewicz, Członek Zarządu, Sonia
Anna Karolak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, Allepaznokcie.pl
Daniel Rogiński, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Natura

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eurofragance zainwestowało 10 mln euro w rozbudowę i robotyzację swojego zakładu – to potroi moce produkcyjne!
Rozbudowa zakładu produkcyjnego Eurofragrance o ponad 2 tys. mkw. obejmuje przebudowane biura i laboratoriaShutterstock

Eurofragrance, hiszpański producent perfum i kompozycji zapachowych do kosmetyków, zakończył rozbudowę swojej bazy produkcyjnej w Rubí w rejonie Barcelony. W proces ten zainwestowano 10 mln euro. Nowe roboty dozujące mają wg zapowiedzi firmy potroić moce produkcyjne unowocześnionej fabryki.

Zakład produkcyjny w Rubí będzie teraz w stanie obsłużyć połowę z rocznej, globalnej produkcji firmy. A to pozwoli grupie na sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na rynkach EAT (Europa, Afryka i Turcja) i Bliskiego Wschodu.

Eurofragrance podkreślił przy tym, że rozbudowa zakładu produkcyjnego umożliwi lepszą obsługę kategorii, które wymagają większych wolumenów produkcji, niż luksusowe perfumy (np. kosmetyki do pielęgnacji domu i kosmetyki osobiste).

Odnowienie naszego flagowego zakładu wraz z przeprojektowaną przestrzenią roboczą i nową robotyką pozwalają nam potroić nasze zdolności produkcyjne. Rozszerzenie naszego zakładu produkcyjnego o ponad 2 tys. mkw. obejmuje przebudowane biura i laboratoria, aby zapewnić większą ergonomię i zwiększyć zadowolenie pracowników. Dzięki innowacyjnemu podejściu i naszemu zaangażowaniu w zrównoważony rozwój poprawiliśmy wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a jednocześnie stworzyliśmy bardziej nowoczesne, wydajne i przyjemne środowisko pracy — podkreśla Clara Mena, dyrektor ds. operacyjnych w Eurofragrance.

Wraz z rozbudową zakładu, Eurofragrance zainwestowało w najnowocześniejsze technologie. Dzięki temu zautomatyzowane będzie teraz aż 80 proc. operacji. – Pozwala nam to poprawić niezawodność naszych procesów oraz zwiększyć jakość naszych zapachów — wskazuje Santiago Giménez, Global Plant Engineering Manager.

Wprowadzono w zakładzie również systemy optymalizacji zasobów, takie jak wykorzystanie paneli słonecznych, generujących ponad jedną trzecią zapotrzebowania fabryki na energię. Firma postawiła ponadto na strategiczne rozwiązania własne, pozwalające zapewnić  ciągłość procesu produkcyjnego w przypadku nieoczekiwanych sytuacji.

Inauguracja rozbudowanej fabryki w Rubí zbiega się z 35. rocznicą istnienia Eurofragrance. Firma ta, założona w Barcelonie w czerwcu 1990 roku, osiągnęła w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 180 mln euro, co stanowi wzrost o 27 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eurofragance obecnie zatrudnia globalnie ponad 550 specjalistów.

Zobacz więcej na ten temat: Eurofragrance odnotowuje rekordowe wyniki – 180 mln euro przychodu w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Procter & Gamble tworzy w Warszawie biuro, nastawione na inkluzywność
Procter & Gamble mat.pras.

Zdaniem koncernu P&G filozofia stworzenia przestrzeni biurowej dla swoich pracowników jest prosta – polega na tym, by wszystkie osoby zatrudnione w firmie miały równe szanse rozwoju i odnoszenia sukcesów. Tak właśnie jest w przypadku biura P&G Warsaw Hub, zlokalizowanego na warszawskim Targówku.

Dzięki temu podejściu pracownicy mogą przyczynić się do rozwoju firmy, tworząc kreatywne i inkluzywne innowacje w produktach, usługach i komunikacji prowadzonej przez P&G – podkreśla koncern.

Nie byłoby to możliwe bez wspólnej przestrzeni biurowej, która uwzględnia potrzeby wszystkich pracowników w równym stopniu. Takie miejsce pracy wspiera rozwój talentów, buduje zaufanie i staje się platformą dla innowacji. Bo kiedy każdy może działać na swój sposób – powstają pomysły, które służą wszystkim. 

Przestrzeń dopasowana do każdego stylu pracy

Dobrze zaprojektowane biuro to takie, które umożliwia pracę w skupieniu, ciszy lub podczas kreatywnych burz mózgów. Takie właśnie jest warszawskie biuro P&G Warsaw Hub, mające powierzchnię ponad 8 tys. mkw. Przestrzeń łączy nowoczesne rozwiązania architektoniczne ze zrozumieniem zmieniających się modeli pracy.

P&G Warsaw Hub zapewnia pracownikom różnorodne strefy: od indywidualnych stanowisk z biurkami, przez ciche kabiny do pracy w skupieniu (ważne m.in. dla osób neuroatypowych, dla których trudnością może być praca w gwarze typowym dla przestrzeni open space), po sale spotkań, przestrzenie kreatywne i duże stoły wspólne, które sprzyjają integracji i współpracy zespołowej.

Wspieranie kultury przynależności

Biuro zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej dostępności dla wszystkich pracowników – zarówno fizycznej, jak i sensorycznej. Znajdują się tu rampy i szerokie przejścia ułatwiające poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością, oznaczenia w alfabecie Braille’a na salach konferencyjnych oraz informacje dotykowe na podłogach, które pomagają w orientacji osobom niedowidzącym

W recepcji zainstalowano pętlę indukcyjną, wspierającą komunikację z osobami słabosłyszącymi.

Szereg udogodnień

Inkluzywna przestrzeń to nie tylko udogodnienia komunikacyjne, ale też troska o dobre samopoczucie pracowników. W warszawskim biurze P&G dostępna jest siłownia z zespołem trenerów personalnych, gabinet masażu, zewnętrzna strefa relaksu z zielenią, stołem do ping-ponga i bilardem, a także kawiarnia Café 1837. Wszystko po to, by wspierać dobrostan pracowników i wzmacniać ich codzienne zaangażowanie.

Inkluzywna przestrzeń biurowa to nie pojedynczy projekt, lecz element globalnej strategii P&G – nie tylko w Warszawie, ale we wszystkich biurach na świecie firma konsekwentnie wdraża podejście oparte na projektowaniu uniwersalnym, które wspiera dostępność i sprzyja inkluzywności.

Człowiek w centrum uwagi – od pracownika do konsumenta

P&G dba o inkluzywność nie tylko wobec swoich pracowników, ale także konsumentów. Każde nowe rozwiązanie produktowe zaczyna się od pytania, w jaki sposób użytkownicy będą z niego korzystać i jakie bariery mogą napotkać. Dlatego marki należące do P&G rozwijają funkcjonalne, intuicyjne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby różnych grup – niezależnie od ich stylu życia – podkreśla firma.

Marka testuje m.in. zastosowanie dostępnych kodów QR, które służą jako przewodnik po produkcie, co może być dużym wsparciem dla konsumentów z różnego rodzaju trudnościami i barierami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 03:37