StoryEditor
Producenci
04.11.2020 00:00

[FBK 2020] Kiril Marinov, Henkel Polska prelegentem na Forum Branży Kosmetycznej

„Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej” – to tytuł wykładu, który podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej 2020 wygłosi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska. Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 19 listopada br. w formule online. Trwa rejestracja na konferencję. 

Polski sektor kosmetyczny jako pierwszy w Polsce podjął się w ubiegłym roku kompleksowych działań na rzecz ochrony środowiska, by sprostać wyzwaniom strategii plastikowej – unijnego programu walki z odpadami z tworzyw sztucznych. Jest to zgodne z ogólnoświatowymi tendencjami. Przemysł podejmuje wysiłki, by jego wpływ na środowisko był jak najmniej destrukcyjny. Inicjatywy te doceniają konsumenci. Wszelkie badania wskazują na to, że coraz istotniejsze stają się wartości, które stoją za firmą, marką i jej produktami.

„Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej” – to tytuł wykładu, który podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej 2020 wygłosi Kiril Marinov, Dyrektor Zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska.

Kiril Marinov jest dyrektorem zarządzającym działu Beauty Care (kosmetyki) w polskim oddziale firmy Henkel. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii marketingowych i sprzedażowych dla takich marek Henkla jak Schwarzkopf, Palette, Taft, Syoss, got2b, Schauma, Gliss Kur, Fa czy Vademecum.

Karierę w Henklu rozpoczął jako przedstawiciel handlowy w bułgarskim oddziale firmy. W kolejnych latach zdobywał doświadczenia na coraz wyższych stanowiskach w działach marketingu i sprzedaży w bułgarskim oddziale firmy oraz w centrali Henkla na region Europy Środkowo-Wschodniej w Wiedniu. W końcu objął stanowisko dyrektora zarządzającego działu Beauty Care, najpierw w Henkel Baltics, a później, w 2018 roku w Polsce. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej DA Tsenov.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. W tym roku Forum Branży Kosmetycznej 2020 odbędzie się 19 listopada br. w Warszawie, w wygodnej i bezpiecznej dla uczestników formule online. Zarejestruj się, warto wiedzieć więcej!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 21:37