REKLAMAE-Wydanie Wiadomości Kosmetyczne_sierpień 2021_bglowny
dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu Blix oraz Sławomir Zyśk, agency sales team leader

dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu Blix oraz Sławomir Zyśk, agency sales team leader (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Aplikacje sieci handlowych połączone z gazetkami promocyjnymi i możliwością tworzenia list potrzebnych artykułów stają się asystentami zakupowymi dla konsumentów. Natomiast dla merketerów, oprócz efektywnego kanału komunikacji z klientem, są źródłem wiedzy o zachowaniach użytkowników – wynika z raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar przedstawionego podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Pandemia znacząco wpłynęła na zainteresowanie konsumentów nowymi technologiami.

– To pozwoliło na zmianę tradycyjnych gazetek w wersji digitalowej na interaktywne touchpointy omnicommerce, które w zależności od preferencji konsumenta dają dostęp do zakupów online lub list zakupowych przydanych podczas sprawunków stacjonarnych – zwrócił uwagę dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu Blix, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Dodał, że w ostatnim roku znacząco wzrosła liczba wejść na e-gazetki. Obecnie w serwisach Blix, które odpowiadają za 55 proc. rynku gazetek internetowych w Polsce, przeglądanych jest ok. 70 mln tych publikacji miesięcznie, większość na ekranach smartfonów. Konsumenci każdego miesiąca dodają prawie 10 mln produktów z gazetek do swoich list zakupów.

Wśród drogerii najpopularniejszą gazetkę ma Rossmann (43 proc.), a na drugim miejscu jest Hebe (29 proc.). Warto też zwrócić uwagę, że średnia wieku użytkowników gazetek digitalowych wyraźnie wzrosła.

Oznacza to, że ich odbiorcami nie są wyłącznie osoby młode – dodał dr Krzysztof Łuczak.

Przedstawił tez wyniki raportu 2021 FMCG Brands We Shop, w której firma Blix razem z agencją badawczą Kantar przeanalizowała gazetki i spytała użytkowników o opinie na ich temat.

Okazało się, że przyciągająca uwagę gazetka na pierwszej stronie ma wyeksponowane produkty topowych marek. Warto też ograniczyć liczbę produktów na stronie, aby były lepiej widoczne. Naczelną zasadą powinno być też to, że cena i nazwa produktu są dobrze widoczne na ekranie smartfona bez potrzeby przybliżania. Jeśli gazetka ma wiele stron warto podzielić ją na kilka osobnych tematycznych katalogów.

Kolejna ważna kwestia to regularność i częstotliwość publikacji. Według użytkowników gazetek lepiej publikować katalogi częściej, a z mniejszą liczbą stron.

Sławomir Zyśk, agency sales team leader, Blix współprowadzący prezentacje podczas Forum Branży Kosmetycznej zwrócił też uwagę, na coraz większą popularność aplikacji mobilnych, które stają się asystentami zakupowymi dla konsumentów. Natomiast dla merketerów, oprócz efektywnego kanału komunikacji, są źródłem wiedzy o zachowaniach użytkowników.

– Pomimo znacznego (procentowo) wzrostu kanału e-commerce nadal pond 95 proc. zakupów FMCG w Polsce dokonywana jest w sklepach stacjonarnych. Mocno wybijającym się trendem jest Drive to store, czyli wykorzystywanie kanału digital do wspierania zakupów offline. Taką funkcję mają aplikacje sieci handlowych oferujące kupony rabatowe czy możliwość tworzenia list zakupowych, które Polacy kochają i każda z tych aplikacji mocno tę funkcję komunikuje – powiedziała Sławomir Zyśk.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony