StoryEditor
E-commerce
17.06.2021 00:00

[FBK 2021] Czego nie wiesz o rynku kosmetyków naturalnych?

Czy kosmetyki naturalne rosną szybciej niż cały rynek? Co przekonuje konsumentów do ich kupowania a co zniechęca? Jakich produktów naturalnych szukają sieci drogeryjne budując asortyment? Czy naturalne produkty mogą być szansą na sukces eksportowy? Jakie wyzwania stoją przed producentami i detalistami, którzy chcą być eko? Chcesz wiedzieć? Przeczytaj.

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, znajdziesz je u nas. 

Oto program Forum Branży Kosmetycznej 2021, które odbędzie się już 22 czerwca. 

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, zapraszamy!

Jeszcze tylko dziś można się zarejestrować na Forum tutaj. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. 

Trendy naturalne motorem napędowym rynku kosmetycznego.

  • MAGDALENA PIWKOWSKA, Trends & Content Development Leader, NielsenIQ,
  • MICHAŁ RUDECKI, Client Director, Beauty & Home Care, NielsenIQ 

Zainteresowanie konsumentów „naturą” i działania biznesu wokół niej wchodzą w coraz dojrzalszy etap życia trendu. Dziś „natura” jest zdecydowanie w mainstreamie, a kosmetyczne półki produktów nawiązujących do tego trendu są tego najlepszym przykładem. Wciąż jednak jesteśmy jeszcze przed szczytem popularności, a co więcej – trend naturalny ma wiele aspektów, które branża może podjąć, wykorzystać, ale także na które musi odpowiedzieć, aby być w kręgu zainteresowań konsumenta. Naszą prezentacją chcemy pokazać wieloaspektowość „naturalności” – od trendów dotykających tematu zdrowia i opartych na produktach i składnikach z natury, przez oswajanie tematów tabu, naturalny wygląd, do tematów związanych z ochroną natury. Przyjrzymy się produktom, które odniosły sukces sprzedażowy na rynku, sprawdzimy deklaracje konsumentów, poszukamy progresywnych działań mniejszych graczy na rynku, które mogą być inspiracją dla dużych graczy. Nie zabraknie także danych bezcennych dla branży, z których słynie Nielsen – analizy koszyka zakupowego, kategorii i lokalizacji sprzedaży.

Aplikacje z gazetkami – źródło wiedzy o preferencjach i intencjach zakupowych konsumentów. Analiza kategorii kosmetyki na podstawie raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar

  • Dr KRZYSZTOF ŁUCZAK, Członek Zarządu, Blix
  • SŁAWOMIR ZYŚK, Agency Sales Team Leader, Blix

Podczas prezentacji opowiemy o doświadczeniach polskiego konsumenta korzystającego z najpopularniejszej aplikacji z gazetkami w Polsce. Przedstawimy istotne doświadczenia oraz intencje zakupowe konsumentów w kontekście największych sieci drogeryjnych i marek kosmetycznych. Zaprezentujemy wyniki raportu FMCG Brands We Shop 2021 by Blix & Kantar w odniesieniu do kategorii kosmetyków.

Kosmetyk naturalny, czyli jaki? Co przekonuje konsumentów do kupowania kosmetyków naturalnych, a co ich zniechęca?

  • KATARZYNA WIELGOSZ, Menedżerka do spraw rozwoju w Mobile Institute

DEBATA: Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych

  • BARBARA GOŹDZIKOWSKA, Prezes Zarządu, Drogerie Natura;
  • ADAM KOŁODZIEJCZYK, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland;
  • EDYTA KRESIŃSKA, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  • KAROLINA KULINEK-ŁATKA, Dyrektor Generalny, Kontigo, Grupa Eurocash
  • SZYMON MORDASIEWICZ, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

CBD wszechstronny składnik z wielkim potencjałem. Wykorzystanie CBD w przemyśle kosmetycznym.

  • TOMASZ KEMPA, Dyrektor Sprzedaży, HemPoland

Konopie są jednym z najbardziej ekologicznych i wydajnych materiałów  wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu. Europejski Zielony Ład, nowa strategia rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej, ma doprowadzić nasz kontynent do osiągnięcia „neutralności klimatycznej” w 2050 roku. Jego kluczowe założenia to ograniczenie emisji gazów cieplarnianych generowanych przez przemysł, transport i rolnictwo oraz poprawa bioróżnorodności w Europie. Konopie siewne idealnie wpisują się w tę strategię. Ich uprawa i przetwarzanie generują bowiem ujemny bilans CO2 – rośliny pobierają z powietrza więcej dwutlenku węgla niż potrzebne jest do ich przerobienia na gotowe produkty. 

Łodygi, liście, kwiaty i nasiona – człowiek przetwarza rośliny konopi niemalże w 100 proc., generując dzięki temu minimalną ilość odpadów. Konopie siewne sprawdzają się między innymi jako naturalny zamiennik sztucznych materiałów. Bioplastik wytwarzany z konopi jest 3,5 razy mocniejszy od zwykłego plastiku, a także od niego lżejszy. Może zostać poddany recyklingowi, ale jeśli się to nie stanie – jest w 100 proc. biodegradowalny.

Na fali powrotu do natury konopie wracają do kosmetyki w wielkim stylu. Znany w medycynie ludowej od setek lat olej konopny, tłoczony na zimno z nasion konopi włóknistych, to tzw. olej suchy. Nie pozostawia na skórze tłustej warstwy i szybko się wchłania. Jest składnikiem kremów, balsamów, mydeł, szamponów do włosów, masek do twarzy, a nawet past do zębów.

Szczególnie ceni się go za działanie poprawiające kondycję skóry. Kosmetyczne właściwości posiada również pozyskiwany z rośliny czysty kannabidiol (CBD). CosIng – europejska baza składników kosmetycznych, wymienia działanie antyoksydacyjne, ochronne, poprawiające kondycję skóry oraz hamujące wydzielanie sebum. Wstępne badania wskazują, że CBD może wykazywać również aktywność przeciwbakteryjną, przeciwzapalną i przeciwłojotokową oraz posiada silne właściwości przeciwutleniające. W kategorii kosmetyków z CBD z roku na rok na półkach drogerii przybywa ponad 30 proc. produktów z tym składnikiem.

Nowe potrzeby konsumentów. Holistyczna pielęgnacja prosto z natury.

  • DIANA WASILEWSKA, Beauty Category Manager, Herbapol Polana, „Herbapol-Lublin” S.A

Od kilku lat, zarówno w Polsce, jak i na świecie, segment naturalnych kosmetyków zyskuje na popularności. Równolegle z tym trendem rośnie świadomość konsumentów, którzy doskonale orientują się, co powinno znajdować się w składzie produktów, aby zasługiwały na miano naturalnych, bezpiecznych, a przy tym skutecznych. Jednocześnie coraz głośniej mówi się o tym, że piękny i zdrowy wygląd osiągniemy nie tylko używając kosmetyków odpowiadających na potrzeby skóry, ale także wspierając jej funkcjonowanie od wewnątrz, stosując suplementy diety. W 2020 roku firma „Herbapol-Lublin” S.A., od ponad 70 lat kojarzona z inspirowanymi naturą produktami spożywczymi, wprowadziła na polski rynek markę Herbapol Polana, opartą na unikalnym koncepcie dwukierunkowej pielęgnacji. O tym, co wyróżnia tę markę na rodzimym rynku oraz jak istotna jest w tworzeniu nowego konceptu produktów naturalnych wiedza o dobroczynnym wpływie ziół i roślin na organizm, opowiemy więcej podczas czerwcowego Forum Branży Kosmetycznej.

W przyszłość bez plastiku, czyli odpowiedzialne podejście do tematu eko w branży beauty.

  • DOROTA POMACHO-PĄTKIEWICZ, Managing Director Central Europe, New Flag GmbH

Marka FOAMIE dba o środowisko naturalne. Jej motto to #ThinkOutsideTheBottle i intensywnie pracuje, aby znaleźć sposoby na uwolnienie oceanów od odpadów z tworzywa sztucznego. To właśnie dlatego skupia się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych produktów, które przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i całej planecie.  

Co w trawie piszczy? Jakie czynniki wpłyną na dalszy rozwój rynku produktów naturalnych?

  • KAMILLA STAŃCZYK, Prezes, Eco&More
     

Na Forum Branży Kosmetycznej opowiem o naszych doświadczeniach związanych z czytaniem deklaracji z ankiet konsumenckich versus późniejsze wybory konsumentów przy półce. Postaram się też przytoczyć przykłady światowych trendów w postrzeganiu pielęgnacji od dziecka, poprzez nastolatkę aż po dojrzałą osobę. Opowiem, jakie widzimy zmiany w zajmowaniu się domem oraz zwierzętami i czy naturalność ma znaczenie dla konsumentów. Przedstawię wnioski z rozmów z naszymi dostawcami z całego świata. Lubię liczby, więc opowieść oprę na twardych danych pozyskiwanych w Polsce i za granicą.

Green claims a greenwashing – gdzie przebiega cienka granica w komunikacji produktu?

  • dr inż. JUSTYNA ŻERAŃSKA, Regulatory Affairs Manager, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, KosmetyczniPL

Wpływ kosmetyków na środowisko to zdecydowanie jeden z najgorętszych branżowych tematów. Każda marka chce być „eko” i komunikować swoje aktywności konsumentom. Działania i claimy niektórych firm postrzegane są jednak jako greenwashing. Zgodnie z wynikami badania Komisji Europejskiej aż w 42% przeanalizowanych zielonych deklaracji w różnych branżach były podstawy do uznania ich za fałszywe lub wprowadzające w błąd. Wraz z dr inż. Justyną Żerańską z KosmetycznychPL poszukamy odpowiedzi na pytanie, dokąd sięgają granice rzetelnej i etycznej komunikacji. Sprawdzimy też czym jest zjawisko greenwashingu w branży kosmetycznej i jak ustrzec się przed oskarżeniami o „ekościemę”?

Kierunek eksport: Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?

  • MAJA JUSTYNA, Manager, Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu

W czasie prezentacji opowiem o aktualnej kondycji polskiego eksportu, w tym dla sektora kosmetycznego i aktualnych szansach oraz wyzwaniach dla branży w zakresie ekspansji zagranicznej. Wskażę, jak przygotować się do eksportu i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii eksportowej, w tym jakich błędów należy unikać. Na przykładzie wybranych regionów geograficznych przeanalizuję rozwój segmentu kosmetyków naturalnych oraz perspektywy i wyzwania dotyczące wejścia z produktem ekologicznym, naturalnym na ten rynek. W oparciu o dotychczasową obsługę polskich przedsiębiorców oraz zapytania z rynków zagranicznych, przeanalizuję, które rynki są perspektywiczne a zarazem interesujące dla polskich firm i jaka oferta produktowa jest poszukiwana na nich przez kontrahentów zagranicznych. Z racji na rosnący rynek kosmetyków halal, przedstawię perspektywy rozwoju tego segmentu na wybranych rynkach zagranicznych.

Hasło „natura” nie wystarczy. Jak budować marketing marki, żeby nie utonąć w morzu konkurencji?

  • DOROTA PERETIATKOWICZ, Partnerka w IRCenter
  • KATARZYNA KRZYWICKA-ZDUNEK, Partnerka w IRCenter

Natura to słowo, które w reklamach kosmetyków przewija się bardzo często. Ma różne oblicza i różnie jest definiowana. W czasie naszego występu chcemy pokazać co jest a czego spodziewają się nasi użytkownicy. Pokażemy symbole naturalności i to jak ilościowo są one rzeczywiście przyporządkowywane do tej definicji. Postaramy się wytłumaczyć dlaczego tak trudno pokazać, że naturalne jest prawdziwe i jeszcze do tego skuteczne. Wyniki badań ilościowych zostaną zobrazowane przykładami komunikacji stosowanej w Polsce i w innych krajach.

DEBATA: Eko, natura, zero waste, konsument jutra – cele i wyzwania na rynku kosmetycznym

  • BLANKA CHMURZYŃSKA – BROWN, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • PIOTR DUTKA, Dyrektor Sprzedaży, Sylveco
  • ARTUR DYGAS, Współwłaściciel, Grupa Pigment
  • dr inż. MARIUSZ FABIJAŃSKI, Członek Zespołu Wdrożeniowego Opakowań Biodegradowalnych firmy Novo-Pak, wykładowca i pracownik w Zakładzie Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Politechniki Warszawskiej
  • LESZEK KŁOSIŃSKI, Prezes Zarządu, Kanani Europe
  • KATARZYNA KONOPA, Prezes, Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja biznesowa organizowana przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych dla tych, którzy działają lub chcą działać na rynku kosmetycznym, zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom, spotkać się z kupcami. 

Główne korzyści z udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021:

  • interesujące prelekcje na temat rozwoju rynku produktów naturalnych oraz innych najważniejszych trendów kształtujących rynek kosmetyczny,
  • nawiązanie kontaktów biznesowych z odbiorcami w detalu, hurcie i e-commerce.
  • specjalnie przygotowana STREFA PARTNERÓW - przegląd najciekawszych marek i produktów kosmetycznych utrzymanych w nurcie eko, oraz inspirowanych naturą, ale nie tylko!
  • specjalne oferty i rabaty dostępne tylko w dniu wydarzenia,
  • imienny certyfikat udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.12.2025 10:59
AI wchodzi w zakupy: klienci chcą wygody, a sprzedawcy – efektywności
W listopadzie 2025 sprzedaż internetowa pozostawała jednym z głównych beneficjentów sezonu wyprzedażowegomat.pras.

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2025 roku była wyższa niż przed rokiem o 3,1 proc. (wobec takiego samego wzrostu w listopadzie 2024). W porównaniu z październikiem bieżącego nastąpił spadek sprzedaży detalicznej o 3,3 roku. W przypadku e-handlu w listopadzie 2025 wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących była o 6,6 proc. wyższa niż przed rokiem. Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 10,7 do 11 proc. (na koniec października wynosił on 9,3 proc.). Jak oceniają te trendy eksperci?

Sebastian Błaszkiewicz, head of sales excellence w Univio:

Po pandemicznym szczycie e‑commerce rynek wszedł w fazę dojrzałości: udział online w retail stabilizuje się, ale rośnie wartość koszyka i częstotliwość zakupów, a prognozy mówią o dalszym wzroście rynku e‑commerce do ok. 192 mld zł w 2028 r. przy ok. 15-procentowym udziale w sprzedaży detalicznej. Lepsze nastroje konsumenckie i łagodniejsza inflacja przekładają się na większą skłonność do zakupów, zwłaszcza online, gdzie Polacy wciąż szukają okazji cenowych.

Konsumenci coraz wyraźniej oczekują wygody, personalizacji i szybszych procesów zakupowych, co otwiera drogę do szerszego wykorzystania asystentów AI w rekomendacjach, wyszukiwaniu produktów, obsłudze klienta czy optymalizacji ścieżki zakupu. Na razie jednak korzyści z AI są widoczne głównie po stronie sprzedawców (automatyzacja, analityka, lepsze targetowanie). Masowy, odczuwalny dla klienta efekt w postaci “skrócenia drogi od inspiracji do zakupu” to kwestia około roku.

Platformy z państw trzecich, w tym chińskie Temu, AliExpress, Shein odpowiadają już za ok. 6-11 proc. polskiego rynku e‑commerce, z szacowaną roczną sprzedażą ok. 11,6 mld zł i nawet 200 mln sztuk produktów wysyłanych do Polski w okresie od kwietnia do września 2025. Ich model opiera się m.in. na masowych wysyłkach małych przesyłek poniżej progu 150 euro, często zaniżanych wartościowo, co daje przewagę cenową i generuje dla polskiego handlu potencjalnie niezrealizowane przychody rzędu 6,5–8,8 mld zł rocznie (wg  raportu e-Izby “Chińskie platformy e-commerce a polska gospodarka”)

Przyspieszone przez UE zniesienie progu de minimis i krajowe opłaty na małe paczki (na wzór rozwiązań rumuńskich) wchodzące w życia 1 lipca 2026 mogą więc realnie przestroić krajobraz e‑commerce: ograniczyć agresywny import ultra‑tanich produktów, zwiększyć atrakcyjność ofert krajowych platform i wymusić większą lokalizację modeli chińskich graczy (więcej sprzedaży “z Europy, dla Europy”).

 

Krzysztof Duda, COO salelifter (Digitree Group):

Listopadowe dane GUS potwierdzają sezonowe ożywienie e-handlu, napędzane intensywnym okresem promocji oraz wcześniejszym startem zakupów przedświątecznych. W listopadzie 2025 r. wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących była o 6,6 proc. wyższa niż przed rokiem, a udział e-commerce w sprzedaży ogółem wzrósł z 10,7 do 11 proc.

Istotną rolę odegrały działania promocyjne realizowane w ramach Black Week, z którym sklepy internetowe z roku na rok radzą sobie coraz sprawniej. Konsumenci kupowali częściej, ale pozostawali wyraźnie wrażliwi cenowo. Sprzyjało to poszukiwaniu okazji i rozkładaniu zakupów na mniejsze transakcje, co bezpośrednio przełożyło się na niższą średnią wartość koszyka.

W takich warunkach sprzedaż internetowa pozostawała jednym z głównych beneficjentów sezonu wyprzedażowego. Szczególnie widoczne było to w kategoriach o tradycyjnie wysokim udziale e-commerce: w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” udział sprzedaży online wzrósł z 27,3 do 28,6 proc., a w kategorii „meble, rtv, agd” z 21,3 do 21,4 proc. Jednocześnie dane pokazują, że nie wszystkie segmenty korzystały z sezonowego popytu – w grupie „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” udział e-commerce spadł istotnie, z 27,5 do 22,1 proc.

Listopad wpisuje się tym samym w obraz dojrzewającego e-commerce, w którym dynamika wzrostu pozostaje dodatnia, ale umiarkowana, a o wynikach coraz częściej decyduje efektywność działań promocyjnych i realna siła nabywcza konsumentów. To sygnał, że rynek wchodzi w fazę, w której przewagę konkurencyjną buduje się operacyjnie i marżowo, a nie wyłącznie poprzez skalę wolumenu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Wywiady
18.12.2025 07:52
Bastian Siebers, Flaconi: Polacy kochają piękno i kosmetyki premium [ROCZNIK WK 2025/26]
Bastian Siebers, CEO FlaconiFlaconi

Polska jest rynkiem oferującym ogromny potencjał, jeśli chodzi o konsumentów zainteresowanych markami premium oraz niszowymi. Nasz cel pozostaje jasny: zależy nam na dalszym umacnianiu pozycji Flaconi jako wiodącego gracza na europejskim rynku beauty e-commerce – mówi Bastian Siebers, CEO Flaconi.

Flaconi, działając od 2011 roku jako jedna z pierwszych perfumerii internetowych, nadal z powodzeniem kontynuuje swoją działalność jako jeden z największych graczy w branży beauty e-commerce, szczególnie w swojej ojczyźnie – w Niemczech. Jakie czynniki przyczyniły się do tego sukcesu i które elementy waszej strategii okazały się najskuteczniejsze?

Firma Flaconi osiągnęła ponad 30 proc. wzrostu przychodów w ubiegłym roku. Stało się to dzięki strategicznemu fundamentowi, łączącemu doskonałość w e-commerce, dogłębną wiedzę z zakresu urody i zorientowanie na klienta. Nasza strategia „Beauty in Your Pocket”, oparta na technologii Mobile-First, kieruje naszym rozwojem i opiera się na czterech głównych filarach: retencji, internacjonalizacji, zaangażowaniu i retail mediach. 

image
Flaconi

Sercem tej strategii są ludzie i ich nastawienie – fundamentalny czynnik, który pozwala wprowadzać w życie nasze nasze ambicje. Właściwa kultura i odpowiedni ludzie kształtują sposób, w jaki działamy, wspierają innowacje i ostatecznie napędzają wyniki biznesowe – co czyni ich jednym z kluczowych czynników naszego ciągłego rozwoju. 

Aby zadbać o realizację tej strategii, opieramy ją na #WeCommerce – naszej fundamentalnej zasadzie, zgodnie z którą prawdziwy sukces wynika z solidnych relacji i partnerstw – z naszym zespołem, klientami i partnerami zewnętrznymi. Ten system wartości bezpośrednio kształtuje naszą kulturę, wzmacniając ideę, że ludzie zmotywowani, działający w oparciu o jasną strategię, przekształcają ambicje w trwały sukces rynkowy.

Firma działa obecnie na dwunastu rynkach europejskich. W jaki sposób podejmujecie decyzję o wejściu na nowe rynki, no i czy możemy spodziewać się dalszej ekspansji Flaconi w latach 2026-2030?

Tak, obecnie działamy na dwunastu europejskich rynkach, krok po kroku rozszerzamy zasięg, decydując, gdzie pojawić się dalej. Naszym celem jest stałe rozszerzanie naszej obecności w Europie i docelowo – stanie się platformą e-commerce numer jeden w Europie. 

image
Flaconi

W ramach następnej fali wzrostu w 2026 roku wejdziemy na rynek w siedmiu kolejnych krajach europejskich, co stanowi kolejny ważny kamień milowy i odzwierciedla nasze długoterminowe zaangażowanie w budowanie naszej obecności w Europie.

Polska została uznana przez Flaconi za jeden z najbardziej obiecujących rynków międzynarodowych. Co sprawia, że ​​ten właśnie rynek jest tak atrakcyjny – zarówno z punktu widzenia prowadzenia biznesu, jak i od strony klientów?

Polska stała się dla Flaconi jednym z najbardziej obiecujących rynków międzynarodowych dzięki silnemu rozwojowi handlu elektronicznego, wysokiej adopcji rozwiązań cyfrowych i kulturowo zakorzenionemu zainteresowaniu pięknem. Konsumenci wykazują tu szczególnie dużą chęć kupowania kosmetyków online, w tym marek premium i niszowych, przy czym rynek ten pozostaje mniej nasycony niż w Europie Zachodniej, oferując duży potencjał do szybkiego skalowania. 

W trzecim kwartale Flaconi odnotowało drugi rok z rzędu ponad 100-procentowy wzrost przychodów rok do roku w swojej działalności międzynarodowej, a Polska znalazła się w czołówce, również osiągając wzrost przekraczający 100 proc.

Polscy konsumenci wykazują szczególnie dużą chęć do kupowania kosmetyków online, w tym marek premium i niszowych – przy czym rynek ten pozostaje mniej nasycony niż w Europie Zachodniej, oferując duży potencjał do szybkiego skalowania. 

Jakie są kluczowe cele pierwszej kampanii budowania świadomości marki Flaconi w Polsce – od strony pozycjonowania marki, pozyskiwania klientów i wyników sprzedaży?

Naszym głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku, na którym odnosimy już duże sukcesy, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i pozycjonowanie Flaconi jako wiodącego i najchętniej odwiedzanego internetowego punktu sprzedaży kosmetyków i perfum.

Jakie są plany Flaconi na najbliższe kilka lat – pod względem udziału w rynku europejskim, zajęcia pozycji lidera w kosmetycznym e-commerce, wykorzystywania nowych technologii do udoskonalania customer experience?

Naszym celem jest stać się liderem rynku online w Europie w branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Realizujemy tę ambicję poprzez trzy kluczowe czynniki: dostarczanie najwyższej jakości usług e-commerce, wykorzystywanie naszej bogatej wiedzy z zakresu urody do informowania i inspirowania klientów oraz dbanie o stały, wysoki poziom zorientowania na klienta we wszystkich touchpointach.

Powyższy materiał jest fragmentem wywiadu, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. grudzień 2025 02:04