StoryEditor
Drogerie
22.06.2021 00:00

[FBK 2021] Natura: Ostatni rok to szybkie wdrożenia w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów

– Konsumenci chcą więcej natury w Naturze i idziemy w tym kierunku. Czas pandemii wykorzystaliśmy na wdrożenie nowej, odwołującej się do natury aranżacji sklepów oraz poszerzenie asortymentu o naturalne kosmetyki i ekologiczne produkty do sprzątania domu. Nie odchodzimy od tradycyjnych kosmetyków koncernowych, ale chcemy dać  wybór tym konsumentom, którzy szukają nowych, bardziej przyjaznych formuł – powiedziała Barbara Goździkowska, prezes Drogerii Natura, podczas debaty „Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach”, która odbyła się w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Drogerie Natura czas pandemii wykorzystały też na poszerzenie asortymentu w sklepie internetowym.

– Dodaliśmy wiele produktów w ramach obecnych kategorii, ale wprowadziliśmy też nowe – artykuły dla zwierząt czy produkty dla dzieci. Wciąż otwarci jesteśmy na współpracę z nowymi ciekawymi markami. W e-commerce nie ogranicza nas cena, bowiem w tym kanale chętnie kupowane są również droższe produkty – zdradziła Barbara Goździkowska, prezes Drogerii Natura.

Dodała, że przy wyborze nowych marek, nawiązaniu współpracy z nowymi firmami, branych jest kilka czynników pod uwagę.

– Najważniejszy jest oczywiście sam produkt i jego jakość. Niezmiernie ważne są też opinie internautów. Dlatego sprawdzamy, co o marce mówi się na forach, jak komentowane są jej produkty.   Szukamy też czegoś, co wyróżnia markę i zwracamy uwagę na to, jak marka komunikuje swoje produkty – mówiła Barbara Goździkowska.

Przyznała, że bardzo ważna jest też cena, choć w przypadku internetu nie jest to czynnik aż tak istotny, jak na półce w sklepie stacjonarnym.

Wyjaśniła, że współpraca w e-commerce przeradza się czasem w ofertę do sklepów stacjonarnych. Tutaj jednak wymagania są jeszcze większe.

Firma musi zapewnić szkolenia dla personelu sklepów, bo widzimy, że klienci wciąż są zagubieni w kategoriach naturalnych. Dlatego sprzedawcy muszą mieć wiedzę, którą będą mogli przekazać nabywcom – mówiła prezes drogerii Natura

Wyjaśniła też, że ostatni rok nauczył Naturę szybkiego wdrażania produktów, które są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów.

Nauczyliśmy się pilnego obserwowania trendów i szybkich, dynamicznych reakcji na zmiany – zakończyła Barbara Goździkowska podczas swojego wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2025 21:51
Dyrektor finansowa największej w USA sieci z kosmetykami po roku pracy zrezygnowała ze swojego stanowiska
Ulta Beauty to największy sprzedawca detaliczny kosmetyków w USAShutterstock

Ulta Beauty – amerykańska sieć sklepów z kosmetykami i produktami do pielęgnacji ciała, będąca zarazem największym sprzedawcą detalicznym kosmetyków w Stanach Zjednoczonych, zaczyna nowy rozdział. W środę ze stanowiska zrezygnowała dyrektor finansowa Paula Oyibo.

Oyibo pełniła rolę CFO od niewiele ponad roku. Na swojego tymaczasowego następcę wyznaczyła Chrisa Lialiosa – osobę z wewnątrz firmy. 

Paula Oyibo pracowała w Ulta Beauty od 2019 roku, stanowisko dyrektor finansowej objęła w kwietniu 2024. Zastąpiła wówczas wieloletniego dyrektora finansowego Scotta Setterstena.

Chris Lialios dołączył do Ulta Beauty w 1999 roku, zajmując w firmie różne stanowiska, związane z księgowością i finansami.

Ulta Beauty, która poinformowała o podjęciu poszukiwań nowego dyrektora finansowego poza firmą, potwierdziła swój roczny cel wzrostu sprzedaży do 1,5 proc. Sieć podniosła swój roczny cel zysku w maju, co miało wsparcie w silnym popycie na nowe produkty (w tym marki kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz kategoria K-beauty).

Ulta Beauty jest największą siecią detaliczną z kosmetykami w USA. Oferuje produkty zarówno marek premium, jak i drogeryjne, o bardziej przystępnych cenach. W swoim asortymencie posiada kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, perfumy, a także akcesoria kosmetyczne. Ponadto Ulta Beauty oferuje usługi salonowe, w tym fryzjerstwo i wykonywanie makijażu. 

Ulta Beauty nie prowadzi na razie sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, choć nie wyklucza ekspansji w przyszłości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 03:54