Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce w drogerii e-zebra.pl wziął udział w debacie pt. Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami” na Forum Branży Kosmetycznej 2022

Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce w drogerii e-zebra.pl wziął udział w debacie pt. Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami” na Forum Branży Kosmetycznej 2022 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dynamika e-commerce, którą znamy z lat 2020-2021, słabnie. Jednak szczęśliwie dla branży kosmetycznej szacunki dotyczące tego roku wciąż mówią o wzrostach na poziomie 9 proc. Mimo to trzeba mieć świadomość, że przed e-handlem stoją obecnie nowe wyzwania – powiedział Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce z drogerii e-zebra.pl podczas debaty pt. „Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami” na Forum Branży Kosmetycznej podczas Retail Trends 2022.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Okres pandemii był akceleratorem jeśli chodzi o wzrost sprzedaży ilościowej i wartościowej. Z danych za rok 2020 w porównaniu z 2019 wynika, że wzrosty w e-commerce wyniosły 38 proc. W 2020 r. w porównaniu do 2021 ta dynamika była już nieco niższa i wyniosła ok. 18 proc.

– Nasze wyniki przekroczyły w obu tych okresach dane rynkowe, choć w tym drugim przypadku podwojenie wyników rynkowych nie było już możliwe – zdradził Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce w drogerii e-zebra.pl na FBK 2022.

W tym roku obawiał się, że wraz z pewnymi przyzwyczajeniami konsumenckimi nastąpi stagnacja. Na szczęście tak się nie stało. Okoliczności geopolityczne i ekonomiczne w dużym stopniu decydują o tym, ze konsumenci są nadal zainteresowani zakupami w online. Choć widać, że po początkowych ogromnych wzrostach nastąpiła stabilizacja.

– Teraz nawet obserwujemy moment spadku, co wynika z sytuacji geopolitycznej w naszym regionie. Jak dalej rynek e-commerce będzie się rozwija zależy od tego jak biznesy będą się dostosowywać do oczekiwań klientów. Mamy przed sobą dużo wyzwań. Wszystkie dane makroekonomiczne wskazują na to, że powinniśmy nadal się rozwijać i osiągać zadowalające rezultaty – uważa Marcin Mielniczuk.

Zdradził jednocześnie, że obserwuje coraz więcej czynników zewnętrznych utrudniający osiąganie wysokich wzrostów w e-commerce. Na szczęście w branży kosmetycznej wciąż szacowane są wzrosty na poziome 9 proc.

– Nam udaje się zwykle osiągać lepsze rezultaty, ale też widzimy zagrożenia dla naszego biznesu. Jednym z nich jest dyrektywa Omnibus, która będzie warunkowała to jak w przyszłości będzie sobie radził e-commerce. Przed nami dużo wyzwań i znaków zapytania – mówi dyrektor e-commerce e-zebra.pl.  

Według niego o tym, że konsument zostanie przy danym e-sklepie zdecyduje jakość obsługi i krótki czas dostawy. Obecnie bardzo ważna jest też komunikacja z klientem – ciągła, aktywna i wielokanałowa.

– E-sklepy musza rozumieć, a nawet kreować potrzeby konsumentów w tym względzie, po to by lojalizować coraz bardziej wymagającego i świadomego klienta. Wtedy może trochę zmaleć presja cenowa. W tej chwili w e-commerce wciąż jest ona kluczowa – podsumował Marcin Mielniczuk.

10. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony