StoryEditor

L’Oréal nawiązało współpracę z Clue, aby pogłębiać wiedzę na temat związku między menstruacją a zdrowiem skóry

L’Oréal ogłosiła nowe partnerstwo z Clue, aplikacją do śledzenia menstruacji z 12 milionami użytkowników w 190 krajach i liderem w branży Femtech, aby pogłębić wiedzę na temat związku między zdrowiem skóry a cyklem menstruacyjnym.

Ta współpraca łączy historyczne doświadczenie L'Oréal w zakresie pielęgnacji skóry i ambicje w zakresie technologii kosmetycznych z wiodącą rolą Clue w dziedzinie zdrowia reprodukcyjnego i technologii opartej na danych. Ponadto, Clue będzie współpracować z Działem Kosmetyków Aktywnych L’Oréal i jego ekspertami klinicznymi, aby opracować poparte naukowo nowe treści na temat cyklu miesiączkowego i zdrowia skóry dla encyklopedii zdrowia reprodukcyjnego Clue na Helloclue.com.

Cieszymy się, że możemy wejść w strategiczne partnerstwo z Clue, światowym liderem w dziedzinie Femtech i Digital Health. W L’Oréal wierzymy, że innowacje, które wprowadzamy, aby poprawić piękno i samopoczucie ludzi, leżą na skrzyżowaniu nauki i technologii, aby sprostać oczekiwaniom i potrzebom konsumentów. Poprzez to partnerstwo chcemy być pionierami innowacji naukowych. Naszym celem jest opracowanie najlepszych spersonalizowanych procedur pielęgnacji skóry dla konsumentów w każdym wieku w zakresie zdrowia skóry, urody i dobrego samopoczucia, z uwzględnieniem ich cykli menstruacyjnych od okresu dojrzewania do menopauzy – mówi Barbara Lavernos, wiceprezes ds. badań i innowacji i technologii w L'Oréal.

Przedstawiciele Clue również są zadowoleni z możliwości współpracy z największą firmą kosmetyczną na świecie

Dzięki temu możemy poszerzyć naszą wiedzę na temat związku między cyklem miesiączkowym a zdrowiem naszej skóry. Zmiany w skórze to jedna z najczęściej śledzonych kategorii w aplikacji Clue obok miesiączki i objawów menstruacyjnych, więc wiemy, że jest to bardzo ważne dla wielu osób w naszej społeczności. Dzięki rozległej wiedzy naukowej L’Oréal na temat pielęgnacji skóry będziemy w stanie dostarczyć nowych i pomocnych informacji zarówno naszej społeczności Clue, jak i wszystkim konsumentom na temat wpływu cyklu na skórę – mówi Audrey Tsang, dyrektor Clue.

L’Oréal działa na rynku od ponad 100 lat. Dzięki unikalnemu, międzynarodowemu portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 29,87 miliarda euro w 2019 roku i zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako wiodąca na świecie firma kosmetyczna, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, w branży turystycznej, markowych sklepach detalicznych i e-commerce.

Clue to założona w 2012 r. przez duńskich i niemieckich przedsiębiorców, Idę Tin i Hansa Raffauf, Clue to aplikacja do leczenia menstruacji z ponad 12 milionami użytkowników ze 190 różnych krajów. Jest dostępny w 15 językach (angielskim, hiszpańskim, portugalskim, niemieckim, francuskim, włoskim, duńskim, rosyjskim, chińskim (tradycyjnym i uproszczonym), japońskim, polskim, hindi, koreańskim i tureckim) i jest dostępny na iOS, Android i Apple Watch. To jedna z najszybciej rozwijających się firm Femtech na świecie, Clue ma na celu wspieranie badań nad zrozumieniem cyklu miesiączkowego na świecie i nawiązała współpracę z naukowcami z The Kinsey Institute, Stanford University, Columbia University, University of Washington i University of Oxford.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Klarna i Google Cloud łączą siły: sztuczna inteligencja w służbie personalizacji zakupów
Klarna to globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji.Axel Öberg

Klarna oraz Google Cloud ogłosiły strategiczne partnerstwo oparte na sztucznej inteligencji, które ma na celu przyspieszenie innowacji, rozwój kreatywności i dostarczanie nowych produktów dla ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie. Współpraca ma wzmocnić możliwości technologiczne Klarny w zakresie personalizacji doświadczeń zakupowych, tworzenia treści wizualnych oraz bezpieczeństwa transakcji.

Nowa inicjatywa pozwoli Klarna w pełni wykorzystać ekosystem Google Cloud AI – od infrastruktury i platformy po najnowsze modele językowe i wizualne. Jak podkreśla David Sandström, dyrektor ds. marketingu w Klarnie, połączenie wiedzy konsumenckiej z mocą modeli Google już przynosi zauważalne efekty. Wczesne testy rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji zwiększyły czas spędzany przez użytkowników w aplikacji o 15 proc., a liczbę zamówień o 50 proc. – To dowód na to, że kreatywność wspierana przez AI może całkowicie odmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy – zaznaczył Sandström.

Pierwszym etapem partnerstwa będzie rozwój funkcji w aplikacji Klarna, które mają zwiększyć atrakcyjność zakupów online. W ramach filaru „kreatywnej szybkości” fintech wykorzysta najnowsze generatywne modele mediów Google, takie jak Veo 2 i Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana). Pozwolą one tworzyć interaktywne cyfrowe lookbooki, które użytkownicy będą mogli przeglądać bezpośrednio w aplikacji. Równocześnie systemy te umożliwią opracowywanie hiperspersonalizowanych kampanii marketingowych, opartych na preferencjach i historii zakupowej użytkowników.

Drugim obszarem współpracy jest jakość i personalizacja treści. Klarna planuje rozbudowę swojej biblioteki zawierającej ponad 200 mln obrazów, wykorzystując modele sztucznej inteligencji do generowania i ulepszania grafik produktowych. Dzięki temu konsumenci mają otrzymać dostęp do bardziej angażujących, realistycznych i lepiej dopasowanych wizualnie rekomendacji produktów, co – według firmy – przełoży się na wyższe wskaźniki konwersji.

Wspólne działania obejmują także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa transakcji. Klarna wykorzysta sprzęt i rozwiązania Google Cloud do szkolenia grafowych sieci neuronowych, które pomogą w walce z oszustwami i praniem pieniędzy. Systemy te będą analizować zależności między użytkownikami, transakcjami i urządzeniami, umożliwiając precyzyjniejsze wykrywanie anomalii i podejrzanych schematów zachowań.

Jak podkreślają partnerzy, projekt ma charakter długofalowy i stanowi element strategii Klarny polegającej na łączeniu zakupów, finansów i rozrywki w jeden spójny, inteligentny ekosystem. Dzięki integracji z Google Cloud fintech chce nie tylko zwiększyć efektywność operacyjną, lecz także zaoferować konsumentom bardziej intuicyjne, bezpieczne i inspirujące środowisko zakupowe oparte na danych i sztucznej inteligencji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
OpenAI wprowadza „handel agentowy” z funkcją Instant Checkout
Czy sztuczna inteligencja ułoży nam listę zakupów?DALL-E

OpenAI ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji „Instant Checkout” oraz towarzyszącego jej „Agentic Commerce Protocol”, które mają zapoczątkować erę tzw. handlu agentowego. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom ChatGPT nie tylko wyszukiwać produkty, lecz także dokonywać ich zakupu bezpośrednio w oknie czatu. Na razie system obsługuje zakupy pojedynczych przedmiotów, jednak w planach jest rozszerzenie możliwości o koszyki wieloprzedmiotowe oraz dostępność dla kolejnych sprzedawców i regionów.

Według komunikatu prasowego OpenAI, usługa ma ułatwić zakupy ponad 700 milionom osób korzystających z ChatGPT tygodniowo. Funkcja, rozwijana we współpracy ze Stripe, na początek dostępna jest dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych w wersjach Plus, Pro i Free. Zakupy można obecnie realizować u sprzedawców Etsy, a wkrótce dołączą także sklepy działające na Shopify, w tym takie marki jak Glossier, SKIMS czy Spanx.

Proces zakupowy został zaprojektowany tak, by był maksymalnie płynny. Użytkownik, który pyta np. o „najlepsze cienie do powiek poniżej 100 zł”, otrzyma organiczne, niesponsorowane wyniki z sieci. Jeśli dany produkt wspiera Instant Checkout, może wybrać opcję „Kup”, potwierdzić dane zamówienia, płatności i wysyłki (np. z użyciem zapisanej karty), a następnie sfinalizować transakcję w kilku kliknięciach – bez opuszczania konwersacji.

Model biznesowy opiera się na tym, że ChatGPT działa wyłącznie jako agent AI użytkownika, przekazując informacje pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Realizacja zamówień i obsługa płatności pozostają po stronie handlowców. Dla nich to nowa droga dotarcia do milionów potencjalnych klientów przy zachowaniu kontroli nad systemami i relacjami. Usługa jest bezpłatna dla użytkowników końcowych i nie zmienia organicznych wyników wyszukiwania. Sprzedawcy płacą jedynie niewielką opłatę od transakcji, a ranking produktów zależy od takich czynników jak cena, jakość, dostępność, status dostawcy czy obsługa Instant Checkout.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 20:56