REKLAMAMężczyzna webinar baner glowny_obejrzyj nagranie
Dystrybutor marki Bioderma miał zapłacić karę za to, że przy okazji informacji o prezentach dodawanych do dermokosmetyków, podała listę aptek, w których dostępna jest promocja. WIF uznał to za naruszenie zakazu reklamy aptek

Dystrybutor marki Bioderma miał zapłacić karę za to, że przy okazji informacji o prezentach dodawanych do dermokosmetyków, podała listę aptek, w których dostępna jest promocja. WIF uznał to za naruszenie zakazu reklamy aptek (fot. shutterstock)

Główny Inspektor Farmaceutyczny uchylił decyzję łódzkiego WIF, który nałożył karę w wysokości 38 tys. zł na dystrybutora marki Bioderma, za naruszenie zakazu reklamy aptek. Przedmiotem sporu była lista aptek, umieszczona na stronie internetowej marki – podał portal mgr.farm.

REKLAMAMężczyzna w świecie beauty webinar_obajrzyj nagranie_ baner w artykule

Karę na firmę Naos, dystrybutora kosmetyków marki Bioderma, nałożył pod koniec maja 2021 r. Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny. Firma miała zapłacić 38 tys. zł za to, że na swojej stronie internetowej, przy okazji informacji o prezentach dodawanych do dermokosmetyków Bioderma, podała listę aptek, w których dostępna jest promocja. WIF uznał to za naruszenie zakazu reklamy aptek.

W opinii łódzkiego WIF, dystrybutor, prowadząc akcję promocyjną swoich produktów, reklamowała nie tylko markę Bioderma, ale również apteki, w których przy zakupie konkretnego asortymentu wydawane były bezpłatne zestawy upominkowe.

Uznać ją zatem należy za reklamę aptek oraz ich działalność – uzasadniał WIF.

Główny Inspektor Farmaceutyczny nie podzielił jednak tej opinii i uchylił decyzję WIF w Łodzi oraz karę dla dystrybutora Biodermy. W decyzji wydanej 4 listopada 2021 r. GIF doszedł do przekonania, że ustalenia nie dają podstaw do oceny, iż informacje na stronie internetowej odnoszące się do akcji, spełniały rolę zakazanego przekazu reklamowego. Zamieszczono tam bowiem wyłącznie informacje o lokalizacji aptek. A te zgodnie z art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego nie stanowią niedozwolonej reklamy.

Dodatkowo, materiał reklamowy dotyczył kosmetyków, a nie leków czy wyrobów medycznych. Z opinii Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia (które zostało załączone do akt sprawy przez dystrybutora) wynika, że przepisy dotyczące zakazu reklamy aptek nie mają zastosowania w stosunku do dermokosmetyków.

Jak podaje portal mgr.farm nie był to pierwszy korzystny dla spółki Naos wyrok w podobnej sprawie. Wcześniej GIF uchylił karę 3 tys. zł orzeczoną przez Pomorski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny za złamanie zakazu reklamy 38 aptek. Natomiast Małopolski WIF umorzył postępowanie w sprawie podejrzenia naruszenia zakazu reklamy aptek.  

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony