StoryEditor
Producenci
09.11.2020 00:00

Vuokkoset, czyli higiena intymna bez negatywnego wpływu na środowisko

Higiena intymna wcale nie musi generować ton odpadów, które na wysypiskach spędzą tysiące lat, zanim ulegną rozkładowi. Fińska marka Vuokkoset, tworząca swoje produkty w zgodzie z naturą i z najwyższym poszanowaniem środowiska, udowadnia, że jest to możliwe. Kompostowalność, zrównoważona produkcja, korzystanie surowców pochodzących z certyfikowanych upraw, konkurencyjne ceny... to tylko niewielka część tego, czym mogą pochwalić, w odniesieniu o marki, jej twórcy. Vuokkoset to zdrowe relacje...

… z naturą

Linia Vuokkoset 100% BIO to pierwsze na świecie podpaski, które posiadają certyfikat EU Ecolabel. Ten znak informuje nas, że produkt spełnia standardy określone przez niezależną organizację, która go przyznaje. EU Ecolabel to certyfikat określający, w jakim stopniu produkty są przyjazne dla środowiska naturalnego. Każda marka, która stara się o niego musi spełnić restrykcyjne normy zarówno jeśli chodzi o pochodzenie surowców jak i sam proces produkcyjny. Dla przykładu, jeśli do produkcji podpasek i wkładek Vuokkoset jest stosowana bawełna, musi to być bawełna organiczna. Ponadto substancje chemiczne, które są używane w procesie produkcji, nie mogą negatywnie wpływać na środowisko oraz muszą być bezpieczne dla użytkownika.

… z innymi kobietami

Oprócz wysokiej jakości produktów do higieny intymnej, marka Vuokkoset to również ważne w dzisiejszych czasach przesłanie, że mimo iż kobiety różnią się od siebie, łączy je wspólne doświadczenie. W końcu miesiączka jest czymś naturalnym, a nie powodem do wstydu. Szczególnie dziewczynki, które zaczynają miesiączkować, bardzo często potrzebują wsparcia i edukacji w tym zakresie. Dorosłe już obecnie Sanna i Riikka - córki właściciela marki Vuokkoset, wspominają, jak wyglądała higiena intymna, kiedy one były dziewczynkami, które wchodziły w okres dojrzewania. Pamiętają grube, sztywne i niewygodne podpaski, których tak bardzo nie lubiły używać. Obecnie to właśnie one odpowiadają za markę Vuokkoset i traktują to jako szansę, aby wesprzeć i dodać otuchy młodym dziewczynkom w tym trudnym dla nich czasie. Stąd pomysł na kampanię #siostrzeństwo, którą marka realizuje w swoich kanałach komunikacji.

… z własnym ciałem

Wszystkie produkty wchodzące w skład linii 100% BIO zostały wykonane z nieprzetworzonych naturalnych surowców, a przy tym gwarantują skuteczność i chłonność w czasie miesiączki. Materiał, który ma kontakt ze skórą to w 100% miękka, certyfikowana bawełna organiczna, która pozwala skórze oddychać. Chłonne wnętrze zostało wykonane z celulozy pochodzącej z odnawialnych, certyfikowanych fińskich lasów, a do jego wybielania nie użyto chloru. To bardzo istotne w kontekście produktów, które mają kontakt z delikatną skórą okolic intymnych. Całość, łącznie z warstwą klejącą, paskiem zabezpieczającym i pojedynczymi owijkami, jest biodegradowalna i kompostowalna

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 08:46