StoryEditor
Producenci
24.05.2023 00:00

Pracownicy Beiersdorf zamiast do pracy w firmie ruszyli wspierać organizacje charytatywne

Care Beyond Skin Day w Chile. Pracownicy Beiersdorf we współpracy z organizacją pomagającą potrzebującym dzieciom odnawiali place zabaw i obiekty sportowe / fot. materiały prasowe
Dzień wolontariatu – Care Beyond Skin Day – to globalna inicjatywa Beiersdorf, która ma za zadanie zaangażowanie wszystkich pracowników z ponad 50 krajów w pracę na rzecz wspierania organizacji charytatywnych. Firma zachęca ich do poświęcenia jednego dnia roboczego na udział w różnorodnych lokalnych inicjatywach. Pierwsze prace już ruszyły. 

W tym roku po raz pierwszy pracownicy Beiersdorf z ponad 50 krajów zaplanowali lub nawet wdrożyli swoje działania w ramach Care Beyond Skin Day. W Chile we współpracy z organizacją pomagającą potrzebującym dzieciom odnowili place zabaw i obiekty sportowe, pomalowali ściany i naprawili obiekty organizacji. Zespoły w Wielkiej Brytanii pomagały oczyścić plażę Brighton wraz z obszarem należącym do Marine Conservation Society.

Pracownicy z krajów bałtyckich współpracowali z różnymi lokalnymi partnerami w celu oczyszczenia lasów ze śmieci. Natomiast w Hamburgu zasadzili drzewa, oczyścili poszczególne dzielnice miasta ze śmieci i ocenili różne miejsca pod kątem dostępności wózków inwalidzkich podczas akcji „mapowania kół”. Różnorodne inicjatywy prowadzone w pozostałych krajach będą podejmowane aż do końca lipca 2023 r. Swoje działania zgłosiło już ponad 700 pracowników Beiersdorf w 12 krajach.

– W Beiersdorf uznajemy naszą odpowiedzialność za wspieranie pozytywnych zmian i jesteśmy w pełni zaangażowani w dążenie do urzeczywistnienia naszych ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dlatego z radością ogłosiliśmy naszą pierwszą globalną inicjatywę wolontariacką, dzień Care Beyond Skin  – mówi Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.

Wyjaśnia, że od maja do lipca 2023 r. ponad 20 tys. pracowników ma szansę poświęcić jeden dzień roboczy na udział we wspólnej inicjatywie i dokonanie zmian w swoich społecznościach, jednocześnie przyczyniając się do globalnych wysiłków firmy.

– Te różnorodne akty troski ożywią naszą agendę zrównoważonego rozwoju na rzecz bardziej integracyjnego społeczeństwa i trwałego pozytywnego wpływu na środowisko – dodaje dyrektor generalny Beiersdorf.

Kierownictwo firmy podczas wewnętrznej globalnej konferencji liderów, która odbyła się w Travemuende w Niemczech, na początku maja także wzięło udział w pracach wolontaryjnych. Ponad 100 menedżerów Beiersdorf z całego świata wraz z lokalną organizacją ochrony przyrody Landschaftspflegeverein Dummersdorfer Ufer e.V. przeniosło rokitnika zwyczajnego z chronionego obszaru wydm uznanego za zagrożone siedlisko, usunęło śmieci z lokalnego rezerwatu przyrody i przygotowało sadzonki dębu do sadzenia.

– Ważne jest, aby cały zespół kierowniczy Beiersdorf dawał dobry przykład pracownikom. Dlatego wykorzystaliśmy kilka godzin naszej konferencji liderów, aby pokazać nasze zaangażowanie w program zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin – podsumował Vincent Warnery.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 16:29