StoryEditor
Producenci
28.07.2022 00:00

LVMH odnotowuje wzrost w pierwszej połowie roku. Bardzo dobre wyniki Sephory

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca na świecie Grupa marek wysokiej jakości, odnotowała dwucyfrowy wzrost we wszystkich swoich kategoriach biznesowych w pierwszej połowie 2022 roku. LVMH raportuje przychody w wysokości 36,7 mld euro, co stanowi wzrost o 28 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2021 r. Sieć perfumerii Sephora jest wśród firm napędzających wzrost całej Grupy.

Grupa LVMH ma powody do zadowolenia. Pomimo trudnej sytuacji na świecie jej wszystkie kategorie biznesowe osiągnęły dwucyfrowy organiczny wzrost przychodów w analizowanym okresie, czyli w pierwszej połowie 2022 roku.

Wyniki finansowe LVMH

Przychody Grupy LVMH wzrosły o 28 proc. do 36,7 mld euro w porównaniu z rokiem 2021. Półroczne wyniki LVMH rosną mimo słabego wzrostu w Chinach, gdzie handel jest nadal utrudniony z powodu kolejnej fali pandemii.

Siłą napędową tego wzrostu są kosmetyki, które wypadły szczególnie dobrze w półrocznych wynikach. Przychody z tej kategorii wzrosły o 20 proc. do 3,6 mld euro.

Inwestycje w Sephora

Bardzo dobrze radzi sobie należąca do Grupy LVMH sieć perfumerii Sephora, która odnotowuje silne odbicie po całkowitym otwarciu sprzedaży stacjonarnej i napędza wzrost sprzedaży kosmetyków. Sukces Sephory został wyszczególniony w raporcie Grupy jako jeden z kluczowych czynników, które przyczyniły się do dobrych wyników całej firmy.

Przeczytaj również: Sephora Polska poprawia wyniki i planuje dalsze wzrosty przychodów

LVMH zapowiedział, że będzie nadal inwestować w strategię omnichannel Sephory, aby poprawić doświadczenie zakupowe swoich klientów zarówno online, jak i w sklepie.

Które marki kosmetyczne LVMH radziły sobie najlepiej?

Perfumy Christian Dior napędzały sprzedaż w Europie i Stanach Zjednoczonych, a Sauvage, J’adore i Miss Dior wyróżniono jako kluczowe dla sukcesu marki.

Makijaż wzmocnił dobre wyniki działu kosmetycznego dzięki nowemu podkładowi Make Up Forever HD Skin Undetectable.

Benefit Cosmetics również poradziły sobie dobrze dzięki zwiększonej liczbie odwiedzin w sklepach stacjonarnych.
Działalność Guerlain nadal się rozwija, napędzana w szczególności popularnością linii produktów do pielęgnacji skóry Abeille Royale i kolekcji Aqua Allegoria.

Zysk z zawsze dobrze radzącej sobie kategorii perfum spadł jednak o 1 proc. ze względu na decyzję LVMH o wysoce selektywnej polityce dystrybucji i promocji.

LVMH ma doskonały początek roku, do którego przyczyniły się wszystkie nasze grupy biznesowe. Z ufnością podchodzimy do drugiej połowy roku, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną i zdrowotną, pozostaniemy czujni i liczymy na talent naszych zespołów, aby jeszcze bardziej wzmocnić naszą globalną pozycję lidera w dziedzinie dóbr luksusowych w 2022 roku – powiedział Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

Marki w portfolio LVMH

LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy to francuski koncern z siedzibą w Paryżu, powstały w 1987 roku. LVMH jest jednym z największych producentów produktów luksusowych, w tym alkoholi i kosmetyków. Grupa LMVH to bisko 70 marek w kategoriach alkohole, zegarki i biżuteria, perfumy, odzież, sklepy detaliczne. Do LMVH należy dom mody Louis Vuitton.

Marki kosmetyczne i perfumeryjne to: Christian Dior Perfums, Givenchy Perfums, Guerlain, Kenzo Perfums, Acqua di Parma, Fresh, Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Perfumes Loewe, Maison Francis Kurkdjian, Loewe, JIMMY CHOO. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi 2400 sklepów: DFS, Sephora, La Samaritaine, Le Bon Marché, Miami Cruiseline Services.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.10.2025 13:58
Coty pozyskuje 900 mln dolarów z emisji obligacji do 2031 roku
Nowa emisja obligacji wspiera strategię zarządzania bilansem Coty.Coty

Coty Inc. ogłosiło emisję obligacji o łącznej wartości nominalnej 900 mln dolarów z oprocentowaniem 5,600 proc., zapadających w 2031 roku. Zakończenie oferty planowane jest na około 15 października 2025 r., pod warunkiem spełnienia standardowych wymogów formalnych.

Nowe papiery dłużne zostaną wyemitowane wspólnie przez Coty oraz jej spółki zależne HFC Prestige Products, Inc. i HFC Prestige International U.S. LLC. Obligacje będą stanowić niezabezpieczone zobowiązania senioralne, o ile utrzymają ocenę inwestycyjną przynajmniej od dwóch z trzech głównych agencji ratingowych. W przypadku spadku ratingu poniżej poziomu inwestycyjnego staną się one obligacjami zabezpieczonymi i w pełni gwarantowanymi przez spółki zależne Coty, z pierwszeństwem zabezpieczenia na tych samych aktywach, które stanowią podstawę istniejących linii kredytowych.

Środki netto z emisji, wraz z istniejącą płynnością, zostaną przeznaczone na wykup 5,000 proc. obligacji zabezpieczonych zapadających w 2026 roku oraz częściowo 3,875 proc. obligacji z tego samego terminu zapadalności – w obu przypadkach po wartości nominalnej powiększonej o naliczone odsetki. Transakcja wpisuje się w długofalową strategię Coty dotyczącą optymalizacji struktury kapitałowej i wydłużenia terminów zapadalności zadłużenia.

Nowe papiery wartościowe są oferowane w trybie prywatnym wyłącznie kwalifikowanym inwestorom instytucjonalnym w Stanach Zjednoczonych (zgodnie z zasadą Rule 144A) oraz inwestorom spoza USA na podstawie Regulation S. Emisja nie będzie rejestrowana w ramach amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych (U.S. Securities Act).

Nowa emisja wspiera strategię zarządzania bilansem Coty, zmniejszając presję na refinansowanie w krótkim terminie i zabezpieczając finansowanie długoterminowe po stałej stopie procentowej. Spółka kontynuuje działania na rzecz redukcji zadłużenia i utrzymania elastyczności finansowej w warunkach zmiennego otoczenia makroekonomicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 05:08