StoryEditor
Drogeria roku
20.10.2023 15:41

Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

Laureaci Rankingu Drogeria Roku 2023 / wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography Shootit
Drogeria Roku 2023 – nagrody w 14. edycji konkursu rozdane. Zwycięzców wybrali konsumenci w rankingu, który był częścią badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” przeprowadzonego przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl

19 października podczas 11. Forum Branży Kosmetycznej wręczyliśmy nagrody Drogeria Roku 2023 najlepszym placówkom handlowym sprzedającym kosmetyki.

14 edycja rankingu była wyjątkowa, odbyła się w zmienionej formule. Dotychczas zwycięzców w rankingu wskazywało jury złożone z menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, którzy wskazywali najlepsze sklepy, sieci drogeryjne i e-sklepy z kosmetykami w kilkunastu kategoriach.

W tym roku ranking Drogeria Roku 2023 powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu internautów. Zebrane zostały odpowiedzi i oceny od 1000 panelistów. Do badania kwalifikowały się osoby, które kupują w kategorii Beauty, czyli zaopatrują się w różnorodne produkty kosmetyczne. Po raz pierwszy także rozszerzyliśmy ranking o inne formaty sklepów niż kosmetyczne.

– Respondenci zostali poproszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę znanych im drogerii i perfumerii stacjonarnych, drogerii i perfumerii internetowych oraz aptek stacjonarnych, aptek internetowych i sklepów niekosmetycznych w różnych kategoriach, m.in. pod kątem asortymentu, jakości obsługi czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Poprosiliśmy konsumentów także o spojrzenie na miejsca zakupu kosmetyków pod kątem dostępności i lokalizacji, cen i promocji oraz podejścia do lojalnych klientów. Wyniki pokazały, że drogerie stacjonarne nadal są głównym miejscem zakupu kosmetyków, ale konkurencja ze strony innych formatów sklepów staje się coraz silniejsza. Okazało się także, że konsumenci przemieszczają się swobodnie pomiędzy kanałami sprzedaży, zauważają w przestrzeni internetowej nie tylko sklepy największych sieci drogeryjnych, choć znana marka i formuła omnichannel niewątpliwie ma znaczenie. Ciekawe jest także, że ulubiona drogeria nie zawsze jest tą, w której najczęściej kupują kosmetyki – dodaje Katarzyna Bochner, redaktor naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl 

Konsumenci oceniali poszczególne aspekty w skali od 1 do 5 w kategoriach:

- Sieci drogeryjne i perfumeryjne

- E-drogerie

- Sieci apteczne

- E-apteki

- Spożywcze sieci handlowe

Dla drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz internetowych przygotowano 14 ocenianych aspektów. Apteki oceniane były w 3 obszarach, e-apteki w 4, a sklepy niekosmetyczne w 3. O zwycięstwie decydowała najwyższa średnia ocena w danym obszarze. Natomiast najwyższa średnia głosów ze wszystkich obszarów była podstawą do przyznania statuetki Grand Prix w danym kanale sprzedaży.

 

Oto laureaci rankingu Drogeria Roku 2023

 

Kategoria SIECI DROGERYJNE I PERFUMERYJNE

 

Rossmann 

Ulubiona drogeria, w której kupuję kosmetyki

Najlepsza komunikacja marketingowa z klientami

 

Hebe

Drogeria, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości

Wygoda i łatwość robienia zakupów 

Estetyka i wystrój drogerii

 

Sephora    

Najszerszy asortyment, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

Ziko Dermo        

Najbardziej atrakcyjne ceny i promocje

 

Drogerie Koliber

Najbardziej przyjazna i profesjonalna obsługa  w drogerii

 

Douglas    

Nowoczesne rozwiązania ułatwiające zakupy

Najlepsze, unikalne marki własne

 

Super-Pharm     

Najlepszy serwis zakupowy i pozakupowy

Najlepszy program lojalnościowy i oferty dla stałych klientów

 

Drogerie Natura 

Najlepsza dostępność i lokalizacje sklepów

 

Drogerie Vica     

Najlepsze produkty zdrowe i ekologiczne

 

Kontigo    

Działania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju i ekologii

 

Hebe

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria E-DROGERIE

 

Wizaz24.pl

E-drogeria, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszerszy asortyment, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

drogeriejawa.pl  

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości

 

ezebra.pl  

Najbardziej atrakcyjne ceny i promocje

 

notino.pl  

Nowoczesne rozwiązania ułatwiające e-zakupy

 

zikodermo.pl     

Najlepsza komunikacja marketingowa z klientami

Najlepszy serwis zakupowy i pozakupowy

Najlepsze produkty zdrowe i ekologiczne

Najlepsza komunikacja zwrotna, najwygodniejsze formy kontaktu z obsługą e-sklepu

 

sephora.pl

Najłatwiejsze e-zakupy

Najlepsze warunki dostawy e-zakupów

 

cocolita.pl

Najlepsze, unikalne marki własne

Najlepszy program lojalnościowy oraz oferty dla stałych klientów

Najkorzystniejsze warunki zwrotu e-zakupów

 

douglas.pl

Działania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju i ekologii

 

hebe.pl      

Najlepsza komunikacja zwrotna, najwygodniejsze formy kontaktu z obsługą e-sklepu (ex aequo z zikodermo.pl)

 

zikodermo.pl     

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii e-drogerie
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria SIECI APTECZNE

 

Dr. Max    

Sieć apteczna, w której najczęściej kupuję kosmetyki 

 

Apteka Gemini   

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

Profesjonalna obsługa i znajomość asortymentu kosmetycznego

 

Ziko Apteka       

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości kosmetycznych

 

Apteka Gemini   

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii Sieci Apteczne
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria E-APTEKI

 

gemini.pl   

E-apteka, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

cefarm24.pl        

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości kosmetycznych

 

aptekaprima24.pl        

Najłatwiejsze e-zakupy kosmetyków

 

cefarm24.pl

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

 

image
Michał Owerczuk, dyrektor e-commerce i członek zarządu Gemini Polska odebrał nagrody dla sieci aptek Gemini oraz internetowej apteki gemini.pl, które zostały docenione za sprzedaż asortymentu kosmetycznego
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria SPOŻYWCZE SIECI HANDLOWE

 

Lidl  

Spożywcza sieć handlowa, w której najczęściej kupuję kosmetyki

 

Biedronka

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

Najlepsze kosmetyczne marki własne

 

Carrefour 

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie  nowości kosmetycznych

 

Biedronka

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Konsumenci wskazali, że Lidl to sieć spożywcza, w której najczęściej kupują kosmetyki
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Ranking Drogeria Roku został przeprowadzony przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w ramach badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023”. Jak pokazało badanie, konsumenci kupują produkty beauty średnio w 3 typach miejsc, nie są wierni jednemu. Dyskonty i sklepy spożywczo-przemysłowe to nr 2 (32 proc.) i nr 3 (27 proc.) zaraz po drogeriach i perfumeriach stacjonarnych (44 proc.) jeśli chodzi o zakupy beauty. Zaledwie 2 proc. internautów deklaruje, że nie kupiło produktów beauty w Internecie. 17 proc. kupuje je w drogeriach internetowych.

Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

Mobile Institute to instytut badawczy specjalizujący się w omnikanałowym i kontekstowym badaniu opinii konsumentów, dostarczający menedżerom wiedzę niezbędną do podejmowania decyzji oraz narzędzia pozwalające prowadzić stały dialog z konsumentami, pracownikami i partnerami bizesowymi, zarządzać doświadczeniem zakupowym, rozwijać produkty i zwiększać sprzedaż. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
11.09.2023 15:35
Drogeria Roku 2023 w nowej formule. Najlepsze sieci drogeryjne i e-sklepy wybrali konsumenci!
Ranking Drogeria Roku jest organizowany od 14 lat. Jego logo oznaczonych jest wiele drogerii w Polscefot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeria Roku – projekt prowadzony od 14 lat przez Wiadomości Kosmetyczne, wyłaniający najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków, w tym roku zmienił formułę. O opinię zapytaliśmy konsumentów, a ranking przeprowadziła firma badawcza Mobile Institute. Wyniki ogłosimy podczas 11. Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 19 października. Podczas Forum przedstawimy również wnioski ze wspólnego badania Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023”.

Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków, zarówno w kanale online, jak i offline.

Dotychczas zwycięzców w rankingu wskazywało jury złożone z menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, którzy wskazywali najlepsze sklepy, sieci drogeryjne i e-sklepy z kosmetykami w kilkunastu kategoriach.

W tym roku ranking jest prowadzony w zupełnie nowej odsłonie. Oddaliśmy głos konsumentom, a o jego przeprowadzenie zadbał renomowany instytut badawczy Mobile Institute. 

 

Metodologia badania Drogeria Roku

 

Ranking Drogeria Roku 2023 powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiada instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je w sierpniu br. na panelu internautów. Zebrane zostały odpowiedzi i oceny od 1000 panelistów. Do badania kwalifikują się osoby, które kupują w kategorii Beauty, czyli zaopatrują się w różnorodne produkty kosmetyczne. 

– Respondenci zostali poproszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę znanych im drogerii i perfumerii stacjonarnych, drogerii i perfumerii internetowych oraz aptek stacjonarnych, aptek internetowych i sklepów niekosmetycznych w różnych kategoriach, m.in. pod kątem asortymentu, jakości obsługi czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Zapytaliśmy konsumentów także o spojrzenie na miejsca zakupu kosmetyków pod kątem dostępności i lokalizacji, cen i promocji oraz podejścia do lojalnych klientów. Po raz pierwszy poprosiliśmy o ocenę innych niż drogerie miejsc zakupów, nie tylko sklepów internetowych, ale także aptek, dyskontów i marketów – dodaje Katarzyna Bochner, redaktor naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl 

Konsumenci oceniali poszczególne aspekty w skali od 1 do 5. Dla drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz internetowych przygotowano 14 ocenianych kategorii. Apteki oceniane były w 3 kategoriach, e-apteki w 4, a sklepy niekosmetyczne w 3.  

 

Ogłoszenie wyników Drogeria Roku 2023 i prezentacja badania - gdzie Polacy kupują kosmetyki i dlaczego?

 

Wyniki rankingu Drogeria Roku ogłosimy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023, 19 października 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. 

Równocześnie przedstawimy wnioski z najnowszego badania zrealizowanego przez Mobile Institute i Wiadomości Kosmetyczne pt. „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023”. 

Naszym zdaniem w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości, przy coraz mocniejszej pozycji kanału e-commerce w kategoriach Zdrowie i Uroda, oraz biorąc pod uwagę przechodzenie klientów pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży brakowało takiego badania na rynku. Zapytaliśmy więc konsumentów o to, gdzie najczęściej kupują kosmetyki, czym przede wszystkim kierują się wybierając miejsca sprzedaży kosmetyków, co ich zachęca a co zniechęca do zakupów w sklepach stacjonarnych i w internecie, gdzie – poza drogeriami – kupują kosmetyki, jak często przechodzą pomiędzy kanałami online i offline, a także, ile wydają na kosmetyki, jakie produkty kupują najczęściej i dlaczego –  mówi Katarzyna Bochner z wiadomoscikosmetyczne.pl. 

Wyniki badania zaprezentuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca firmy badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Katarzyna Czuchaj-Łagód jest ekspertem i członkiem Rady Izby Gospodarki Elektronicznej i doradcą strategiczny w marek obszarze badań, e-commerce i reorganizacji procesów zgodnie z podejściem customer-centric. Jest również autorką i współautorką  wielu publikacji o zachowaniach zakupowych konsumentów w Polsce i ważnych społecznie trendach, m.in. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, „Sklepy przyszłości”, „Smart Living”, „Slow life”, „Customer Listening”, “Green Generation”, „Siła Kobiet”.

– Uczestnicy Forum Branży Kosmetycznej otrzymają dostęp do badania, które pokazuje jakie są ścieżki zakupowe konsumentów kosmetyków – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód.

Forum Branży Kosmetycznej - biznesowa konferencja łącząca przemysł z handlem

 

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów. Integralną częścią konferencji są targi top produktów, innowacji i nowości, podczas których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z potencjalnymi kontrahentami. 

Wykłady w części konferencyjnej przygotowują eksperci w swoich dziedzinach reprezentujący m.in. czołowe międzynarodowe instytuty badawcze oraz firmy konsultingowe i doradcze. W panelach dyskusyjnych zasiadają praktycy mający istotny wpływ na kształt kosmetycznego rynku w Polsce. Konferencja podzielona na tematyczne bloki obejmujące handel i dystrybucję, konsumenta i trendy oraz nowe technologie daje pełen obraz kosmetycznego rynku i zachodzących na nim zmian.  

Forum branży kosmetycznej odbywa się od 11 lat. Co roku w wydarzeniu uczestniczy około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za  zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. W tym roku uczestnicy Forum spotkają się 19 października 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim, jedynie 6 km od Warszawy, w bliskim sąsiedztwie zjazdów z tras A2 i S8.

Konfernecję poprowadzą Katarzyna Bochner, redaktor naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl oraz Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. 

Zapraszamy do rejestracji na FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2023: zarezerwuj miejsce 

 

Zobacz zwycięzców kilku poprzednich edycji rankingu Drogeria Roku

Drogeria Roku 2022 

Drogeria Roku 2020 

Drogeria Roku 2019 

Drogeria Roku 2018  

Drogeria Roku 2017 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
09.06.2022 00:00
Drogeria Roku 2022. Drogeria Pigment najlepszą e-drogerią
Internetowa odsłona Drogerii Pigment została nagrodzona statuetką Drogeria Roku 2022 w tegorocznej edycji rankingu organizowanego przez Wiadomości Kosmetyczne. Jurorzy – menedżerowie z rynku kosmetycznego uznali, że drogeriapigment.pl jest najlepszą e-drogerią. W tej kategorii przyznali nagrodę ex aequo.

„Najlepsza e-drogeria” to bardzo ważne wyróżnienie w dobie tak szybko rosnącego kanału e-commerce i coraz większej konkurencji w segmencie sprzedaży kosmetyków online. W tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku znalazło to wyraz w przyznaniu nagrody ex aequo dla dwóch  firm o zupełnie innym charakterze biznesu. Tytuł Najlepszej e-drogerii otrzymała hebe.pl, o czym pisaliśmy tutaj: Hebe z czterema statuetkami Drogeria Roku 2022 oraz e-sklep znany z wyszukiwania niszowych marek, szczególnie w segmencie kosmetyków naturalnych drogeriapigment.pl.

– Ta nagroda jest naszym zobowiązaniem wobec klientów, abyśmy cały czas koncentrowali się na tym, by uprzyjemniać im pobyt u nas – bez względu na to czy dokonują zakupów, czy chcą jedynie poprawić sobie nastrój odwiedzając nas. Dla nich będziemy podnosić sobie poprzeczkę. Dziękuję całej mojej załodze, bo mieć taki zespół to przywilej – podkreśliła Jolanta Stelmach, współwłaścicielka Drogerii Pigment odbierając nagrodę.

Grupa Pigment to sklep internetowy oraz trzy sklepy stacjonarne w Krakowie. W branży kosmetycznej, wśród dostwców, firma ma opinię innowacyjnej, wyprzedzającej trendy, odważnej we wprowadzaniu nowości. Słynie z wyszukiwania marek i produktów niszowych, unikalnych, które trudno znaleźć w ofercie innych drogerii. Trzon jej asortymentu stanowią marki naturalne, ekologiczne, certyfikowane. Legendarne są kolejki, które ustawiają się do stacjonarnych Drogerii Pigment w Krakowie.

Czytaj także: Artur Dygas, Grupa Pigment: Warto być eko, ale trzeba być w tym szczerym

Czytaj także: Drogeria Pigment otrzymała tytuł Filantropa Krakowa

Statuetki Drogeria Roku 2022 wręczyliśmy w 8 kategoriach 24 maja br. podczas gali wieńczącej Retail Trends 2022 oraz 10. Forum Branży Kosmetycznej.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2022. Znamy zwycięzców!

Ranking od 12 lat organizuje redakcja Wiadomości Kosmetycznych. Charakterystyczne czerwone logo Drogerii Roku można zobaczyć w witrynach wielu sklepów kosmetycznych w całej Polsce – należących do tych największych, najbardziej znanych sieci drogeryjnych, ale także lokalnych, dzięki którym polski rynek jest nadal różnorodny.  

O tym, kto może pochwalić się logo Drogerii Roku przed konsumentami, ale także przed partnerami w biznesie, decydują fachowcy – menedżerowie z firm kosmetycznych a także eksperci z firm badawczych. By była to jak najbardziej reprezentatywna dla rynku grupa jurorów do tego grona zapraszani są przedstawiciele firm reprezentujących kapitał polski i międzynarodowy, koncerny o potężnej strukturze, jak i firmy rodzinne, producenci kosmetyków masowych, jak i niszowych. W tym roku było to grono aż 31 ekspertów. Jurorzy biorą pod uwagę szereg czynników takich jak rozwój sieci, inwestycje, asortyment, działania marketingowe, komunikację z konsumentami, partnerstwo we współpracy i reagowanie na trendy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 14:43