StoryEditor

Barbara Nesterowicz, Katarzyna Waszek, NielsenIQ: To, co jest istotne na rynku kosmetycznym, to trendy [FBK 2024]

Barbara Nesterowicz, client business partner w NielsenIQ i Katarzyna Waszek, kierowniczka Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 / fot. Shootit

- Trendy generują sprzedaż, nową jednostkę czasową w rutynie kosmetycznej. Są dzisiaj niezwykle istotne. Współcześni konsumenci są ostrożni i coraz więcej uwagi skupiają na składzie produktów. Szczególnie widać to po przedstawicielach pokolenia Z — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.

Przedstawicielki firmy analitycznej NielsenIQ przekazały podczas Forum Branży Kosmetycznej, że rynek FMCG podnosi się po serii problemów związanych z pandemią koronawirusa, rzeczywistością postcovidową oraz po kryzysie ekonomicznym wywołanym galopującą inflacją w latach 2022 i 2023. Jednym z sektorów, w których można zauważyć znaczący wzrost sprzedaży, jest branża kosmetyczna.

- Mamy za sobą dosyć dobrą pierwszą połowę 2024 roku, kiedy zaobserwowaliśmy wzrosty sprzedaży. Mówimy nie tylko o części spożywczej, ale również kosmetycznej. Obserwujemy tu wzrost na poziomie około 7 procent. Konsumenci przestali stosować podstawową zasadę, polegającą na kupowaniu mniejszej ilości produktów — mówiła Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.

Ekspertka dodała, że konsumenci coraz chętniej kupują produkty makijażowe oraz kremy do pielęgnacji twarzy i ciała.

Katarzyna Waszek, Nielsen IQ: konsumenci są dziś bardzo ostrożni

Katarzyna Waszek, Kierowniczka Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych w NielsenIQ podkreśliła, że choć konsumenci mniej niż w ubiegłych latach przykładają wagę do cen produktów, to nadal są oni bardzo ostrożni podczas robienia zakupów.

- Aż dwie trzecie osób uważa dziś, że ich sytuacja finansowa jest gorsza niż w zeszłym roku. W związku z tym konsumenci są dzisiaj bardzo ostrożni podczas robienia zakupów. Aż 66 procent z nich jasno deklaruje, że będzie oszczędzać na kosmetykach, poprzez m.in. kupowanie ich nie w drogeriach, a dyskontach oraz nabywaniu tańszych odpowiedników popularnych towarów — mówiła Katarzyna Waszek.

Barbara Nesterowicz: cena czy marka? Nie ma jasnej odpowiedzi

Barbata Nesterowicz podkreśliła, że nie można jasno odpowiedzieć na pytanie, czy konsumenci bardziej kierują się dziś ceną czy marką. Jej zdaniem, to co jest obecnie najbardziej istotne na rynku kosmetycznym, to trendy.

- Trendy generują sprzedaż, nową jednostkę czasową w rutynie kosmetycznej. Są dzisiaj niezwykle istotne. Współcześni konsumenci są ostrożni i coraz więcej uwagi skupiają na składzie produktów. Szczególnie widać to po przedstawicielach pokolenia Z — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Cilent Business Parnter w NielsenIQ.

image
Wiadomości Kosmetyczne
Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome Cosmetics: Komunikacja pro-age to komunikacja o zatrzymaniu się na moment [FBK 2024]
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome CosmeticsShootit Photography

Trend pro-age to podejście, które celebruje naturalne procesy starzenia się, podkreślając piękno i autentyczność w każdej fazie życia. Zamiast walczyć z objawami starzenia, promuje akceptację siebie i pozytywne postrzeganie dojrzałości, redefiniując tradycyjne kanony piękna. O przyjęciu tej filozofii opowiedziały przedstawicielki Awesome Cosmetics.

Trend pro-age to podejście, które odrzuca tradycyjne normy promujące wieczną młodość i przeciwdziałanie starzeniu. Zamiast tego, skupia się na akceptacji naturalnych procesów starzenia się, celebrując dojrzałość, doświadczenie i autentyczność. W odróżnieniu od ruchu anti-age, który koncentruje się na walce ze zmarszczkami i objawami starzenia, pro-age podkreśla piękno w każdej fazie życia, promując pozytywne postrzeganie siebie niezależnie od wieku. W świecie mody, kosmetyków i stylu życia, coraz więcej marek i osób publicznych popularyzuje ten trend, zachęcając do samoakceptacji i redefinicji kanonów piękna.

Dorota Tawkin, Account Executive w Awesome Cosmetics, o komunikacji pro-age mówi tak:

Ponad 40 proc. kobiet ma niskie poczucie własnej wartości. W dobie internetu i wszechobecnych zmodyfikowanych zdjęć same na siebie nakładamy przymus bycia idealna. Treści online często mówią nam, że musimy być idealnymi żonami, matkami, partnerkami, być szczupłe, a jeśli nie dajemy rady tego osiągnąć, to kwestionujemy siebie. To odbija się na poczuciu własnej wartości. […] Boimy się frazy “starzeć się”, a nasze ciało i głowa się zmieniają, znamy się coraz lepiej, i coraz bardziej troszczymy się o siebie. Ważne, żeby różne inicjatywy offline i online mówiły o tym, że trzeba się zatrzymać i docenić siebie w każdym wieku.

Paulina Kowalska, technolożka w tej samej firmie, dodaje:

Świadomość kobiet się zmienia, zmienia się na lepsze nasz dostęp do wiedzy i w zaciszu własnego domu możemy sprawdzić skład kosmetyku. Nasze konsumentki wprost zadają nam pytania, czemu dany składnik znajduje się w danym produkcie. W tym zawiera się także trend slow living i zatrzymania się, żeby ucieszyć się chwilą.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2024 10:34