StoryEditor

Barbara Nesterowicz, Katarzyna Waszek, NielsenIQ: To, co jest istotne na rynku kosmetycznym, to trendy [FBK 2024]

Barbara Nesterowicz, client business partner w NielsenIQ i Katarzyna Waszek, kierowniczka Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 / fot. Shootit

- Trendy generują sprzedaż, nową jednostkę czasową w rutynie kosmetycznej. Są dzisiaj niezwykle istotne. Współcześni konsumenci są ostrożni i coraz więcej uwagi skupiają na składzie produktów. Szczególnie widać to po przedstawicielach pokolenia Z — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.

Przedstawicielki firmy analitycznej NielsenIQ przekazały podczas Forum Branży Kosmetycznej, że rynek FMCG podnosi się po serii problemów związanych z pandemią koronawirusa, rzeczywistością postcovidową oraz po kryzysie ekonomicznym wywołanym galopującą inflacją w latach 2022 i 2023. Jednym z sektorów, w których można zauważyć znaczący wzrost sprzedaży, jest branża kosmetyczna.

- Mamy za sobą dosyć dobrą pierwszą połowę 2024 roku, kiedy zaobserwowaliśmy wzrosty sprzedaży. Mówimy nie tylko o części spożywczej, ale również kosmetycznej. Obserwujemy tu wzrost na poziomie około 7 procent. Konsumenci przestali stosować podstawową zasadę, polegającą na kupowaniu mniejszej ilości produktów — mówiła Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.

Ekspertka dodała, że konsumenci coraz chętniej kupują produkty makijażowe oraz kremy do pielęgnacji twarzy i ciała.

Katarzyna Waszek, Nielsen IQ: konsumenci są dziś bardzo ostrożni

Katarzyna Waszek, Kierowniczka Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych w NielsenIQ podkreśliła, że choć konsumenci mniej niż w ubiegłych latach przykładają wagę do cen produktów, to nadal są oni bardzo ostrożni podczas robienia zakupów.

- Aż dwie trzecie osób uważa dziś, że ich sytuacja finansowa jest gorsza niż w zeszłym roku. W związku z tym konsumenci są dzisiaj bardzo ostrożni podczas robienia zakupów. Aż 66 procent z nich jasno deklaruje, że będzie oszczędzać na kosmetykach, poprzez m.in. kupowanie ich nie w drogeriach, a dyskontach oraz nabywaniu tańszych odpowiedników popularnych towarów — mówiła Katarzyna Waszek.

Barbara Nesterowicz: cena czy marka? Nie ma jasnej odpowiedzi

Barbata Nesterowicz podkreśliła, że nie można jasno odpowiedzieć na pytanie, czy konsumenci bardziej kierują się dziś ceną czy marką. Jej zdaniem, to co jest obecnie najbardziej istotne na rynku kosmetycznym, to trendy.

- Trendy generują sprzedaż, nową jednostkę czasową w rutynie kosmetycznej. Są dzisiaj niezwykle istotne. Współcześni konsumenci są ostrożni i coraz więcej uwagi skupiają na składzie produktów. Szczególnie widać to po przedstawicielach pokolenia Z — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Cilent Business Parnter w NielsenIQ.

image
Wiadomości Kosmetyczne
Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marta Marschall, PuderiKrem.pl: E-commerce nie dysponuje konsultantką, pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Jak pomóc sobie w sprzedaży, kiedy nie mamy możliwości postawienia przy półce konsultantki... bo półka nie istnieje? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć osoby zarządzające platformami i sklepami typu e-commerce; odpowiedź taką daje między innymi Marta Marschall z drogerii PuderiKrem.pl.

Marta Marschall to dyrektorka zespołu e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, gdzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem marek. Od pięciu lat odpowiada za budowę i rozwój dynamicznych platform sprzedaży online, łącząc zarządzanie wynikami finansowymi ze strategią marketingową. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu SEM, SEO, analityki konwersji oraz kampanii digitalowych. Skupia się na rozwoju kompetencji zespołu i skutecznym skalowaniu sprzedaży w dynamicznym świecie e-commerce.

Branża beauty – zarówno w e-commerce, jak i poza nim – opiera się dziś na innowacyjności, szybkości adaptacji oraz bogatej, atrakcyjnej ofercie skierowanej do konsumenta. Kluczowe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także sposób jego prezentacji. Dziś nie wystarczy już estetyczny packshot i poprawny opis – sprzedaż w sieci wymaga budowania emocji i doświadczeń, które konsumenci mogą powiązać z marką i jej produktami.

- podkreśliła Marta Marschall.

Co więcej może zrobić sklep, by zaspokoić brak wynikający z próżni pozostawionej po obsłudze sklepowej?

E-commerce nie dysponuje tradycyjną konsultantką w punkcie sprzedaży, dlatego pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt – jego wygląd, narracja i wyjątkowość. Równie istotne są wszystkie elementy związane z wygodą zakupów online: szybkość dostawy, różnorodność form wysyłki i płatności. Współczesny klient, nie tylko z pokolenia Gen Z, oczekuje, że zamówiony produkt dotrze niemal natychmiast po kliknięciu „kup teraz” – pięknie zapakowany, z możliwością śledzenia przesyłki na każdym etapie.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy social media nadal rządzą sprzedażą? Owszem, i Joanna Orzechowska przypomina o tym w trakcie debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii", która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Joanna Orzechowska to specjalistka w obszarze zarządzania kategorią oraz strategii marketingowej i marek, z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych koncernach, takich jak Unilever i Nestlé. Ma bogate doświadczenie w segmencie kosmetycznym i FMCG, obejmujące zarówno rynki lokalne, jak i regionalne. Obecnie kieruje rozwojem kategorii kosmetycznej oraz strategią marek Unilever Personal Care, w tym Dove, Dove Men+Care, Axe i Rexona. Zainteresowana trendami, innowacjami i technologiami kształtującymi przyszłość biznesu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Finanse Przedsiębiorstw.

Podczas debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii" Pani Orzechowska wygłosiła następującą opinię:

Jedna dobra rolka na TikToku czy Instagramie potrafi dziś diametralnie zwiększyć sprzedaż i dosłownie „wyczyścić półki” w sklepach. Dlatego – patrząc z perspektywy branży – warto zastanowić się, jakie wnioski z tego płyną i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać jako producenci, detaliści i partnerzy biznesowi. 

Po chwili dodała:

Kluczowa jest współpraca w ramach całego ekosystemu FMCG – między producentem, retailerem i dostawcami – oraz budowanie strategicznych partnerstw, które pozwalają wspólnie tworzyć ofertę, produkty i trendy odpowiadające na to, co dzieje się w mediach społecznościowych. To właśnie w tę synergię, w umiejętność śledzenia i przekładania trendów z TikToka czy Instagrama na realne działania rynkowe, powinniśmy dziś inwestować.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. październik 2025 13:59