StoryEditor

Barbara Nesterowicz, NielsenIQ: Rynek kosmetyczny w świecie szybkiej zmiany. Dowiedz się, jak prowadzić biznes [FBK 2023]

Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ / NielsenIQ
Rynek kosmetyczny w świecie szybkiej zmiany. Czy planowanie jest możliwe? – to tytuł prelekcji, którą podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023, już 19 października, poprowadzi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ, wskazując firmom działającym w sektorze najważniejsze trendy i kierunki rozwoju rynku.

Rynek kosmetyczny w świecie szybkiej zmiany. Czy planowanie jest możliwe? – prezentację pod takim tytułem poprowadzi podczas najbliższego Forum Branży Kosmetycznej  Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ, dając uczestnikom konferencji obraz dynamicznie rozwijającego się sektora kosmetycznego, ale podlegającego różnym czynnikom zewnętrznym, które powodują, że coraz trudniej jest budować długoterminowe strategie rozwoju biznesu. Wskaże trendy i kierunki kluczowe dla firm działających w tym sektorze.

 

Barbara Nesterowicz od początku kariery związana jest z badaniami rynku, konsumentów i innowacji. Doświadczenie zbierała w firmie Unilever, gdzie przez wiele lat pracowała w zespole badań konsumenckich, a później w dziale marketingu odpowiadając m.in. za marki kosmetyczne. Obecnie w zespole Beauty & Home Care w NielsenIQ pracuje z kilkoma międzynarodowymi producentami rynku chemiczno-kosmetycznego. Absolwentka Zarządzania i Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Small Business Administration w West-Brabant i Socjologii Collegium Civitas w Warszawie.

 

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

Program tegorocznego Forum w dużej mierze dotyka technologii mających wpływ na rynek oraz intensywnie rozwijającego się kanału e-commerce. Wiodące agencje badawcze Mintel i NielsenIQ dostarczą najnowszych danych na temat wiodących tendencji na rynku kosmetycznym wraz ze wskazówkami na przyszłość dla uczestników rynku.

 

ZOBACZ PROGRAM FORUM i POZNAJ PRELEGENTÓW

 

Mowa będzie także o strategiach sprzedażowych i asortymentowych, technologicznych rozwiązaniach ułatwiających tworzenie formuł produktów oraz naturalnych składnikach odkrywanych na nowo w przemyśle kosmetycznym.

 

ZAREJESTRUJ SIĘ NA FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2023

 

Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 19 października 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim pod Warszawą.

Podczas wydarzenia rozdamy także nagrody w rankingu Drogeria Roku 2023, który w tym roku po raz pierwszy przyjął formułę konsumencką i był realizowany na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przez firmę badawczą Mobile Institute.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023 w nowej formule. Najlepsze sieci drogeryjne i e-sklepy wybrali konsumenci!

Dyrektor zarądzająca Mobile Institute, Katarzyna Czuchaj-Łagód przedstawi także wyniki wspólnego badania Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023”.

Zapraszamy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marta Marschall, PuderiKrem.pl: E-commerce nie dysponuje konsultantką, pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Jak pomóc sobie w sprzedaży, kiedy nie mamy możliwości postawienia przy półce konsultantki... bo półka nie istnieje? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć osoby zarządzające platformami i sklepami typu e-commerce; odpowiedź taką daje między innymi Marta Marschall z drogerii PuderiKrem.pl.

Marta Marschall to dyrektorka zespołu e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, gdzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem marek. Od pięciu lat odpowiada za budowę i rozwój dynamicznych platform sprzedaży online, łącząc zarządzanie wynikami finansowymi ze strategią marketingową. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu SEM, SEO, analityki konwersji oraz kampanii digitalowych. Skupia się na rozwoju kompetencji zespołu i skutecznym skalowaniu sprzedaży w dynamicznym świecie e-commerce.

Branża beauty – zarówno w e-commerce, jak i poza nim – opiera się dziś na innowacyjności, szybkości adaptacji oraz bogatej, atrakcyjnej ofercie skierowanej do konsumenta. Kluczowe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także sposób jego prezentacji. Dziś nie wystarczy już estetyczny packshot i poprawny opis – sprzedaż w sieci wymaga budowania emocji i doświadczeń, które konsumenci mogą powiązać z marką i jej produktami.

- podkreśliła Marta Marschall.

Co więcej może zrobić sklep, by zaspokoić brak wynikający z próżni pozostawionej po obsłudze sklepowej?

E-commerce nie dysponuje tradycyjną konsultantką w punkcie sprzedaży, dlatego pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt – jego wygląd, narracja i wyjątkowość. Równie istotne są wszystkie elementy związane z wygodą zakupów online: szybkość dostawy, różnorodność form wysyłki i płatności. Współczesny klient, nie tylko z pokolenia Gen Z, oczekuje, że zamówiony produkt dotrze niemal natychmiast po kliknięciu „kup teraz” – pięknie zapakowany, z możliwością śledzenia przesyłki na każdym etapie.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy social media nadal rządzą sprzedażą? Owszem, i Joanna Orzechowska przypomina o tym w trakcie debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii", która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Joanna Orzechowska to specjalistka w obszarze zarządzania kategorią oraz strategii marketingowej i marek, z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych koncernach, takich jak Unilever i Nestlé. Ma bogate doświadczenie w segmencie kosmetycznym i FMCG, obejmujące zarówno rynki lokalne, jak i regionalne. Obecnie kieruje rozwojem kategorii kosmetycznej oraz strategią marek Unilever Personal Care, w tym Dove, Dove Men+Care, Axe i Rexona. Zainteresowana trendami, innowacjami i technologiami kształtującymi przyszłość biznesu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Finanse Przedsiębiorstw.

Podczas debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii" Pani Orzechowska wygłosiła następującą opinię:

Jedna dobra rolka na TikToku czy Instagramie potrafi dziś diametralnie zwiększyć sprzedaż i dosłownie „wyczyścić półki” w sklepach. Dlatego – patrząc z perspektywy branży – warto zastanowić się, jakie wnioski z tego płyną i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać jako producenci, detaliści i partnerzy biznesowi. 

Po chwili dodała:

Kluczowa jest współpraca w ramach całego ekosystemu FMCG – między producentem, retailerem i dostawcami – oraz budowanie strategicznych partnerstw, które pozwalają wspólnie tworzyć ofertę, produkty i trendy odpowiadające na to, co dzieje się w mediach społecznościowych. To właśnie w tę synergię, w umiejętność śledzenia i przekładania trendów z TikToka czy Instagrama na realne działania rynkowe, powinniśmy dziś inwestować.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 02:36