StoryEditor

Godziny dzielą nas od Forum Branży Kosmetycznej 2023

Odliczamy godziny do rozpoczęcia 11. Forum Branży Kosmetycznej. Konferencja biznesowa skierowana do firm działających w tym sektorze rozpocznie się 19 października, tuż po godz. 9.00, w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. Tego dnia rozdamy także nagrody w rankingu Drogeria Roku 2023. Najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków w kanale online i stacjonarnym wskazali konsumenci.

Forum Branży Kosmetycznej otworzy swoją prelekcją Andrew McDougall, director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który podzieli się trzema trendami, które według przewidywań firmy Mintel wpłyną na popyt na kosmetyki, w tym przykładami marek i produktów oraz zaleceniami dotyczącymi strategii marketingowej i innowacji.

O tym jak  wykorzystać tempo zmian na rynku beauty do rozwoju omnichannelowego biznesu porozmawiamy z Moniką Kolaszyńską, prezes Super-Pharm Poland – sieci, której przyspieszony rozwój obserwujemy od kilkunastu miesięcy, i która wyraźnie dywersyfikuje swój biznes wchodząc w nowe obszary.

Matěj Novak, co-founder, head of product, Cruxo podzieli się wiedzą o tym, z jakich narzędzi mogą korzystać detaliści, by zarabiać na swoich witrynach internetowych, zwiększać ruch i tworzyć nowe źródło przychodów, a sprzedawcy, by docierać do klientów aktywnie poszukujących odpowiednich produktów.

Rynek kosmetyczny w świecie szybkiej zmiany. Czy planowanie jest możliwe?  – na to pytanie odpowiedzą Barbara Nesterowicz, client business partner, NielsenIQ oraz Katarzyna Waszek, kierownik zespołu analiz dla klientów detalicznych, NielsenIQ rysując obraz zmian zachodzących na rynku kosmetycznym i trendów, które go kształtują.

Jak pracować z blogerami i odpowiedzialnie budować marketing w mediach społecznościowych? – to temat naszej rozmowy z Anną Wochna, właścicielką i prezes firmy SunewMed+, która w mediach społecznościowych buduje wizerunek swojej marki od początku jej istnienia.

To nie wszystko, dzień będzie wypełniony prelekcjami i prezentacjami dotyczącymi technologii, surowców, narzędzi finansowych wspierających prowadzenie biznesu i budowanie omnichannelowego modelu sprzedaży. Nie zabraknie interesujących debat „Beauty e-commerce i technologie jutra”, „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”, „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego” – z udziałem znakomitych ekspertów.

ZOBACZ PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2023

W przestrzeni wystawienniczej Partnerzy wydarzenia zaprezentują swoje nowości produktowe, usługi i rozwiązania wspierające sprzedaż. To przestrzeń do nawiązywania kontaktów i pozyskiwania interesujacych firm i marek do współpracy.

Zwieńczeniem konferencji będzie rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. To już 14. edycja konkursu, w którym wskazujemy najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków w Polsce. W tym roku zmieniła jednak całkowicie formułę. Oddaliśmy głos konsumentom. Ranking był częścią badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” przeprowadzonego przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl na panelu 1000 respondentów.

Po raz pierwszy także rozszerzyliśmy ranking o inne formaty sklepów niż kosmetyczne. Konsumenci ocenili pod wieloma względami sklepy i e-sklepy sprzedające kosmetyki w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne, e-drogerie, sieci apteczne, e-apteki, spożywcze sieci handlowe. Respondenci zostali poproszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę ich m.in. pod kątem asortymentu, cen, promocji, jakości obsługi, technologii wspierających sprzedaż czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Na tej podstawie wskazali zwycięzców w danych obszarach oraz wskazali top of the top retailerów w każdej kategorii.

Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmian
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmianwiadomoscikosmetyczne.pl

Już 16 października 2025 roku w Warszawie odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej 2025 – jedno z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w kalendarzu polskiego sektora beauty. Tegoroczna edycja, organizowana pod hasłem „Czas piękna, czas zmian”, zgromadzi liderów rynku, przedstawicieli największych sieci handlowych, producentów, dystrybutorów, start-upów oraz ekspertów od marketingu, logistyki i legislacji. W obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych, presji konsumenckiej i rosnącej roli zrównoważonego rozwoju, uczestnicy spotkania spróbują wspólnie odpowiedzieć na kluczowe pytanie: jak zbudować konkurencyjną, wiarygodną i odporną na kryzysy markę kosmetyczną przyszłości?

W agendzie wydarzenia zaplanowano szereg wystąpień i debat eksperckich, które będą dotyczyć m.in. wpływu unijnych dyrektyw na działalność polskich firm, rosnącego znaczenia ekologii jako siły napędowej innowacji oraz ryzyka związanego z greenwashingiem. Uwagę poświęcono transformacji rynku w kierunku „zielonego ładu” – w tym praktycznemu wdrażaniu strategii ESG, zarządzaniu opakowaniami refillowalnymi oraz nowym technologiom wspierającym transparentność. Uczestnicy zapoznają się także z aktualnymi danymi dotyczącymi kondycji sektora kosmetycznego w Polsce, tempem wzrostu produkcji, dynamiką eksportu oraz kierunkami ekspansji – w szczególności na rynki Bliskiego Wschodu i Azji.

Duży nacisk położono na zmieniające się zachowania konsumentów. W ramach ścieżki dyskusji eksperci i praktycy rynku omówią, jak dialog z coraz bardziej świadomymi klientami wpływa na strategię marek, jak zmieniają się potrzeby poszczególnych grup wiekowych oraz w jaki sposób zbudować lojalność w dobie przeglądarek cenowych i jednorazowych zakupów. Pojawią się także analizy zjawisk takich jak wojna pokoleniowa między zetkami a silversami, rosnące znaczenie social sellingu, a także wpływ influencer marketingu i sztucznej inteligencji na sprzedaż oraz komunikację marek kosmetycznych.

W programie nie zabraknie również rozmów o najbardziej dynamicznych kategoriach produktowych. Szczegółowe analizy dotyczyć będą m.in. kosmetyków do włosów, makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, dermokosmetyków, kosmetyków dla mężczyzn i dzieci, a także trendu holistycznego podejścia do piękna. Eksperci przyjrzą się również eksplozji popularności suplementów diety, fenomenowi „Ozempic bez Ozempicu”, rynkowi sexual wellness oraz nieustannie rosnącemu segmentowi perfum luksusowych, niszowych i inspirowanych zapachami arabskimi.

Forum będzie też okazją do dyskusji na temat przyszłości handlu i dystrybucji – zarówno w kontekście e-commerce i mediów detalicznych, jak i synergii kanałów sprzedaży. Poruszone zostaną kwestie logistyki, strategii „ASAP delivery” oraz wpływu czasu dostawy na konwersję zakupową. W panelach wystąpią przedstawiciele sieci detalicznych, hurtowników, platform sprzedażowych i firm technologicznych wspierających cyfryzację sektora.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:06