StoryEditor

Grzegorz Suwiński, Farmapol o surowcach pszczelich w formułach kosmetyków [FBK 2023]

Grzegorz Suwiński, kierownik Działu Badań i Rozwoju w Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym Farmapol / materiały prasowe Farmapol
Grzegorz Suwiński, kierownik Działu Badań i Rozwoju w Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym Farmapol podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023 opowie o wykorzystywaniu surowców pszczelich w kosmetykach i podzieli się wynikami interesujących badań.

Tradycja i perspektywa dla surowców pszczelich w kontekście produktów na rynku kosmetycznym – to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Grzegorz Suwiński, kierownik Działu Badań i Rozwoju w Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym Farmapol podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023

– Zaprezentujemy interesujące wyniki badań, które realizowaliśmy we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badania dotyczyły nowego nośnika przeznaczonego dla wysokich stężeń trudno rozpuszczalnych substancji, tutaj – propolisu. A także były to badania aplikacyjne dla kremów z wysoką zawartością miodu: wpływ stężenia miodu na parametry skóry. Wyniki badań, w tym uzyskany patent na nośnik, zaczęliśmy już materializować w naszej marce Tisane – tak Grzegorz Suwiński zapowiada swoje wystąpienie na tegorocznym Forum.

Grzegorz Suwiński jest magistrem farmacji, doktorantem wdrożeniowym Wydziału Chemii UAM w Poznaniu, kierownikiem   Działu Badań i Rozwoju w Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym Farmapol. Posiada 8-letnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu nowych produktów kosmetycznych na rynek.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

Program tegorocznego Forum w dużej mierze dotyka technologii mających wpływ na rynek oraz intensywnie rozwijającego się kanału e-commerce. Wiodące agencje badawcze Mintel i NielsenIQ dostarczą najnowszych danych na temat wiodących tendencji na rynku kosmetycznym wraz ze wskazówkami na przyszłość dla uczestników rynku.

 

ZOBACZ PROGRAM FORUM i POZNAJ PRELEGENTÓW

 

Mowa będzie także o strategiach sprzedażowych i asortymentowych, technologicznych rozwiązaniach ułatwiających tworzenie formuł produktów oraz naturalnych składnikach odkrywanych na nowo w przemyśle kosmetycznym.

 

ZAREJESTRUJ SIĘ NA FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2023

 

Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 19 października 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim pod Warszawą.

Podczas wydarzenia rozdamy także nagrody w rankingu Drogeria Roku 2023, który w tym roku po raz pierwszy przyjął formułę konsumencką i był realizowany na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przez firmę badawczą Mobile Institute.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023 w nowej formule. Najlepsze sieci drogeryjne i e-sklepy wybrali konsumenci!

Dyrektor zarądzająca Mobile Institute, Katarzyna Czuchaj-Łagód przedstawi także wyniki wspólnego badania Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023”.

Zapraszamy!

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy TikTok jest tylko dla gen Z? Nic podobnego, a przynajmniej tak twierdzi Jakub Soska, Brand Partnership Manager dla tej platformy. W branży beauty aż 78 proc. decyzji zakupowych poprzedza research online. TikTok jest dziś kluczowym punktem styku w tej ścieżce – miejscem, gdzie konsumenci szukają inspiracji, nowych produktów i trendów. W Polsce największe zainteresowanie budzi content z kategorii skincare, haircare i make-up, skupiony wokół tagu #BeautyTok, który osiąga obecnie skalę ponad 51 miliardów wyświetleń.

Jakub Soska pełni funkcję Brand Partnership Managera w TikTok, gdzie od 2024 roku rozwija relacje z kluczowymi markami sektora CPG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od wielu lat związany z branżą digital, łączy doświadczenie zdobyte w Google, GroupM, Colgate-Palmolive i Mercedesie. Dzięki szerokiej perspektywie rynkowej pomaga markom tworzyć strategie, które zwiększają ich rozpoznawalność i wspierają wzrost biznesowy.

Beauty to jedna z najaktywniejszych i najbardziej kreatywnych społeczności na TikToku. To siła napędowa całej platformy i jedna z największych subkategorii, która realnie wpływa na decyzje zakupowe użytkowników. TikTok zmienił sposób, w jaki ludzie odkrywają trendy i produkty – stał się głównym źródłem inspiracji zakupowych. Widać to w danych: w 2024 roku liczba wyszukiwań haseł i hashtagów związanych z kategorią beauty wzrosła o 108 proc. rok do roku, osiągając prawie 4 miliardy wyszukiwań.

- powiedział w trakcie swojego wystąpienia podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025. 

W branży beauty aż 78 proc. decyzji zakupowych poprzedza research online. TikTok jest dziś kluczowym punktem styku w tej ścieżce – miejscem, gdzie konsumenci szukają inspiracji, nowych produktów i trendów. W Polsce największe zainteresowanie budzi content z kategorii skincare, haircare i make-up, skupiony wokół tagu #BeautyTok, który osiąga obecnie skalę ponad 51 miliardów wyświetleń. Użytkownicy cenią autentyczność i możliwość identyfikacji z twórcami, a marki, które potrafią zaufać kreatorom i oddać im swobodę interpretacji, budują najtrwalsze relacje z odbiorcami.

Algorytm TikToka i spersonalizowany For You Page sprawiają, że treści trafiają do użytkowników w odpowiednim momencie ich ścieżki zakupowej – od fazy odkrywania po moment zakupu. Obecnie TikTok ma ponad 200 mln aktywnych użytkowników w Europie, a w Polsce – według danych Komisji Europejskiej – 13,4 mln, choć realnie liczba ta przekracza 15 mln. Co istotne, platforma wspiera zarówno globalne koncerny, jak i małe lokalne marki. Z badań przeprowadzonych z polskimi firmami wynika, że ponad 50 proc. z nich potwierdza, że TikTok pomógł im dotrzeć do nowych klientów, a 70 proc. użytkowników przyznaje, że dzięki TikTokowi odkryło lokalne brandy.

- dodał Soska.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Bernadeta Ziemińska, Sonia: Japoński minimalizm przejawia się w prostocie rytuałów urodowych [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy j-beauty i k-beauty to w zasadzie to samo? Nie, nic bardziej mylnego. O tym między innymi opowiedziała Bernadeta Ziemińska podczas debaty "K-beauty, J-beauty, a może C-beauty? Ewolucja trendów pielęgnacji z Azji" która odbyła się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Bernadeta Ziemińska jest od ponad 25 lat związana z handlem, zdobywała doświadczenie w sieciach detalicznych, hurtowych i po stronie producenta. W hurtowni Sonia odpowiada za współpracę z markami koreańskimi i japońskimi oraz rozwój segmentu k-beauty i j-beauty. Kieruje się filozofią kaizen, łącząc wiedzę biznesową z pasją do kultury Korei i Japonii, co pozwala jej z unikalnej perspektywy przybliżać potencjał azjatyckiego rynku beauty w Polsce.

Choć często wymieniane jednym tchem, j-beauty i k-beauty to dwa zupełnie różne światy. Koreańska pielęgnacja stawia na innowacje, eksperymenty i efekt „wow” – kolorowe opakowania, nowe składniki i wieloetapowe rytuały. Japońska natomiast pozostaje wierna filozofii minimalizmu i harmonii – opiera się na prostocie, wysokiej jakości formułach i świadomym, spokojnym podejściu do pielęgnacji. K-beauty kusi zabawą i trendami, a j-beauty zachwyca elegancją i ponadczasową równowagą.

Jak mówi Bernadeta Ziemińska,

W Korei dominują nowe składniki, eksperymenty i kultowe podejście, według którego wszystko ma być „cute” – różowe, urocze, zabawne. Konsumenci uwielbiają motywy kotków, króliczków i maskotek. Japonia natomiast jest bardziej stonowana, wyważona i tradycyjna. Tam pielęgnacja wiąże się ze spokojem, harmonią duszy i ciała. Japoński minimalizm przejawia się w prostocie rytuałów – zazwyczaj obejmują one od czterech do sześciu kroków, a Japonki wybierają kosmetyki wysokiej jakości, stosując tylko tyle, ile naprawdę potrzeba.

Zapytana o pojawiający się pomału trend na c-beauty, czyli kosmetyki chińskie, odpowiedziała:

Chińskie trendy prędzej czy później pojawią się również na polskim rynku kosmetycznym – tego procesu nie da się uniknąć. Z perspektywy rozmów z klientami posiadającymi własne sieci drogerii oraz doświadczeń z targów B2C widać, że jeśli dla konsumenta kluczowym kryterium będzie cena, produkty z Chin mają realną szansę dobrze się sprzedawać. Problemem pozostaje jednak wizerunek – wielu Polaków wciąż kojarzy „chińskie” z niską jakością. Tymczasem kosmetyki prezentowane na targach zaskakują świetnym designem i solidnym wykonaniem. Aby jednak trend mógł się naprawdę rozwinąć, potrzebna jest konsekwentna praca nad zmianą postrzegania – przekonaniem konsumentów, że chińskie nie znaczy już „tanie i tandetne”.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 13:57