StoryEditor

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: W e-commerce dobrze sprzedają się obecnie kosmetyki luksusowe oraz tanie marki [FBK 2023]

Jędrzej Karasek, dyrektor generalny Primavera Parfum Group, wziął udziała w debacie zatytułowanej „Beauty e-commerce i technologie jutra”, która odbyła się w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2023.   / Shootit Photography
Rynek kosmetyczny dobrze sobie radzi w e-commerce pomimo trudnej sytuacji gospodarczej. Klienci nie rezygnują z zakupów. Efekt szminki działa. Jednak okazuje się, że nie wszystkie segmenty sprzedają się równie dobrze. W dodatku wzrostom wartościowym nie dorównują te liczone w sztukach – o czym opowiadał Jędrzej Karasek, dyrektor generalny Primavera Parfum Group, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.

Kryzys i inflacja nie zaszkodziły branży kosmetycznej w e-commerce. Jednak okazuje się, że nie wszystkie segmenty radzą sobie równie dobrze.

Przez ostatnie dwa lata obserwujemy, że w e-commerce sprzedają się produkty bardzo drogie albo te tanie. Wyraźny spadek nastąpił w produktach ze średniej półki cenowej – aspirujących do luksusu, ale nie luksusowych. Ten segment z powodu kryzysu dostał po obrotach. Natomiast cały kosmetyczny rynek e-commerce notuje wzrost wartości, ale w sprzedanych sztukach, już nie jest tak dobrze. W obrotach ten wzrost wynosi obecnie 47 proc., a w sztukach zaledwie 25-30 proc. Ilości więc nie rosną, jedynie sama wartość, na co niewątpliwie wpływ ma inflacja i rok kryzysu – mówił Jędrzej Karasek, dyrektor generalny Primavera Parfum Group, podczas debaty zatytułowanej „Beauty e-commerce i technologie jutra”, która odbyła się w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2023.  

Według niego, mimo wszystko branża kosmetyczna i tak radzi sobie lepiej niż inne.

Jest odporna na kryzys. Efekt szminki działa – zapewnił Jędrzej Karasek.

Zwrócił też uwagę, że pomimo trudniejszej sytuacji gospodarczej, wciąż powstaje sporo nowych marek kosmetycznych, tworzonych przez podmioty, które opanowały techniki dystrybucyjne.

– Rynek się zmienił, nie potrzeba wielkich nakładów kapitałowych i wejścia do sieci, żeby markę wylansować. Nie potrzeba też stawiać fabryki. Jedyne co jest niezbędne to fundusze na marketing i płynność, czyli zabezpieczenie produkcji zamawianej przez handel – uważa Jędrzej Karasek.

Równocześnie podzielił się spostrzeżeniem, że polskie startupy niepotrezbnie budują magazyny i zatrudniaja pracowników do obsługi zamówień.

– To jest zbędne. My realizujemy 100 tys. zamówień miesięcznie, obsługiwanych przez dwie telefonistki. Jeśli ktoś chce stawiać własny e-sklep też musi zatrudnić tyle osób. Koszty ich zatrudnienia zjadają zyski z początkowej działalności e-sklepu. Lepiej skoncentrować się na samym produkcie i jego marketingu, a całą obsługę e-commerce zlecić na zewnątrz, takiej firmie jak nasza – podpowiedział dyrektor generalny Primavera Parfum.

Według niego firma kosmetyczna musi być firmą marketingową, a nie produkcyjną czy handlową. Jej zadaniem jest sprzedawanie marzeń i to się robi właśnie poprzez marketing. Trzeba mieć pomysł a cała reszta jest drugorzędna.     

Nie sztuką jest zrobić dobry produkt – w tym polskie firmy są świetne, mają produkty z bardzo przemyślanymi składami i dobrze dopasowane do trendów, potrzeb klientów. Jednak wyzwaniem jest ich sprzedaż, a w tym celu trzeba mieć świetny marketing. I lepiej na to postawić, zamiast inwestować w budowę zakładów produkcyjnych czy magazyny – podsumował uczestnik Forum Branży Kosmetycznej 2023.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Poznaj portfolio Eurus na Forum Branży Kosmetycznej
WaterWipes to jedna z popularniejszych marek w portfolio Eurus.Eurus

Eurus sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku to jeden z czołowych graczy na polskim rynku kosmetycznym, oferujący szeroki wachlarz produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Firma, będąca największym dystrybutorem marek koreańskich w Polsce, nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania do swojej oferty, a jej przedstawicieli i bogate portfolio będzie można poznać na Forum Branży Kosmetycznej — już 24. października 2024!

Eurus sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku jest jednym z wiodących producentów i dystrybutorów kosmetyków w Polsce. W ofercie firmy znajduje się ponad 20 marek kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów (ponad 3500 SKU). Eurus współpracuje z ponad 300 klientami B2B oraz jest właścicielem sklepu internetowego natinati.pl 

image
W portfolio Eurus znajduje się między innymi marka Receptury Zielarki.
Eurus
Eurus jest największym dystrybutorem kosmetyków marek koreańskich w Polsce, wśród których wybiera i wprowadza na polski rynek te najbardziej innowacyjne i o największym potencjale sprzedażowym. Najbardziej znane marki koreańskie w portfolio Eurus to m.in.  MEDIHEAL, ésfolio i PETITFÉE. Są to: Neboa – naturalne, wegańskie kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry głowy, KIMOCO - z szerokim portfolio koreańskich masek w płachcie do twarzy i płatków pod oczy, oraz REVOSS Professional i Mevelle Professional – profesjonalne produkty do włosów i skóry głowy do domowego stosowania. Najnowsza marka w ofercie firmy to Receptury Zielarki. Jest to komplementarna linia do pielęgnacji włosów i ciała, zgodna z najnowszymi trendami, jaki mi są m.in. powrót do natury oraz chęć stosowania kosmetyków o prostych, ale sprawdzonych recepturach.

image
Eurus
Od ponad roku portfolio dystrybuowanych przez Eurusa produktów poszerzyło  się o chusteczki oczyszczające i chroniące skórę irlandzkiej marki WaterWipes®. W ponad 50 krajach świata każdego dnia rodzice odkrywają zalety skutecznie oczyszczających, a jednocześnie bardzo delikatnych dla skóry niemowląt i dzieci chusteczek WaterWipes® Chusteczki są polecane nawet do szczególnie wrażliwej skóry noworodków i wcześniaków. Zawierają tylko dwa składniki: 99,9 proc. wody i kroplę ekstraktu owocowego. Chusteczki nie zawierają plastiku i są w 100 proc. biodegradowalne. Zostały zatwierdzone przez Brytyjskie Stowarzyszenie Alergii i Zdrowia Skóry. Wśród dystrybuowanych przez firmę Eurus marek jest również węgierska marka Kallos Cosmetics, która ma w swojej ofercie kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała.

Produkty marek z portfolio Eurus można kupić w największych sieciach drogeryjnych, w sklepach internetowych i marketach na terenie całego kraju. Marka Neboa jest sprzedawana również za granicą; rynki eksportowe to Niemcy, Chorwacja, Ukraina, Rumunia, Stany Zjednoczone i Kanada. Jesienią 2022 r. Eurus uruchomił nowoczesną platformę sprzedażową B2B z kosmetykami z całego świata, skierowaną do sklepów internetowych, drogerii stacjonarnych i salonów kosmetycznych, którym zależy na zwiększeniu zysków i rozwoju biznesu. Na platformie https://eurusb2b.pl/  znajdują się kosmetyki z kategorii pielęgnacja twarzy, ciała i włosów, dla kobiet, mężczyzn i dzieci oraz produkty do higieny jamy ustnej. Przewagą konkurencyjną jest bogaty wybór kosmetyków azjatyckich, a zwłaszcza koreańskich masek w płachcie, w zróżnicowanym zakresie cenowym oraz szeroka gama produktów do włosów.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
04.10.2024 12:39
Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024
Rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. Na zdjęciu Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute i odbierający statuetkę Drogeria Roku Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacjafot. Shootit

Drogeria Roku 2024 i badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce – ich wyniki poznamy już na Forum Branży Kosmetycznej 2024 października. Oba badania konsumenckie, na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych, prowadzi firma badawcza Mobile Institute.

Drogeria Roku – to wyjątkowy ranking wskazujący najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz e-drogerie działające na polskim rynku. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych prowadzi go od kilkunastu lat, a statuetką Drogerii Roku mogą pochwalić się czołowi retailerzy działający w biznesie kosmetycznym.

Od ubiegłego roku formuła rankingu została zmieniona. Oddaliśmy głos konsumentom i to oni, a nie jak wcześniej – producenci kosmetyków – wybierają swoje ulubione drogerie i perfumerie oraz sklepy internetowe kupujące kosmetyki. Prowadząc projekt podjęliśmy współpracę z firmą badawczą Mobile Institute, która korzystając ze swojej bazy badawczej i narzędzi, przeprowadza badanie na nasze zlecenie na reprezentatywnej próbie respondentów (internautów).

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

– W tym roku po raz drugi mamy przyjemność realizować badanie konsumenckie, na podstawie którego wyłaniane są najlepsze drogerie i e-drogerie na rynku. Opinie, insighty i oceny zebraliśmy w tej edycji konkursu od ponad 1600 internautów – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Badani oceniali znane im drogerie i e-drogerie w kilkunastu kategoriach, między innymi pod kątem asortymentu, jakości obsługi, podążania za trendami, oferowania nowoczesnych rozwiązań zakupowych, ale i – coraz ważniejszej – społecznej odpowiedzialności biznesu. I zarówno w przypadku drogerii, jak i e-drogerii mamy w tym roku wyraźnego lidera. Dodatkowo wskazali też miejsca zakupowe, gdzie najchętniej kupują produkty z kategorii Beauty i – nie zdradzając szczegółów, są to nie tylko drogerie – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód. 

Statuetki Drogeria Roku 2024 rozdamy natomiast w kategoriach Najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz Najlepsze e-drogerie. Wskażemy również zwycięzcę całego rankingu, który otrzyma statuetkę Best of The Best.

Wyniki tegorocznego rankingu zaskoczyły nas tym, jak bardzo silni liderzy - w porównaniu do ubiegłego roku - wyłonili się w ocenach respondentów i jak małe różnice są między tymi, którzy staną na podium. Wskazuje to wyraźnie, że walka o klienta staje się coraz bardziej zaciekła, zarówno wśród drogerii stacjonarnych jaki w przestrzeni e-commerce. 

Dodatkowo Mobile Institute przeprowadza badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży w Polsce, w którym Wiadomości Kosmetyczne są partnerem. Pierwsza edycja badania odbyła się w ubiegłym roku. Wyniki okazały się tak intersujące, że w tym roku projekt znalazł swoją kontynuację. Wyniki badania, podobnie, jak wyniki rankingu Drogeria Roku, poznają uczestnicy Forum Branży Kosmetycznej 2024. Zaprezentujemy je podczas uroczystego rozdania nagród Drogeria Roku 2024 w wieczornej części wydarzenia.

Tak o badaniu opowiada Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute:

–  Konkursowi „Drogeria Roku” towarzyszy już drugi rok z rzędu obszerne badanie rynku kosmetycznego realizowane na internautach. W tym roku ta grupa to ponad 1600 osób.

Jego wyniki – udostępniane co roku uczestnikom Forum Branży Kosmetycznej, gdzie ogłaszane są wyniki rankingu – pozwalają menedżerom w branży śledzić najważniejsze wskaźniki zakupowe i zmiany na rynku beauty, a w szczególności dynamicznym e-beauty, gdzie produkty urodowe kupuje już 83 proc. badanych internautów.

W tym roku wzbogaciliśmy badanie m.in. o persony, strategie zakupowe związane z inflacją, rosnące kategorie produktowe oraz zakupy odpowiedzialne (green commerce) i patriotyzm konsumencki, a także ocenę polskich marek.

Badanie przyniosło wiele ogromnie ciekawych insightów, które właśnie analizujemy, aby zaprezentować je uczestnikom podczas Forum. Jednym z nich jest inny stosunek do zakupów beauty niż pozostałych kategorii, zarówno jeśli chodzi o styl zakupowy (dominuje przyjemnościowy), jak i strategie zakupowe wdrażane przez konsumentów w obliczu wzrostu cen.

Pojawiła dwie też dynamicznie rosnąca kategoria produktów – kosmetyki dla pupili. Kupuje je online już 13 proc. konsumentów. Po dalsze ciekawe wyniki zapraszam serdecznie Państwa na Forum.

12. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 24 października 2024 r. w hotelu Arche Krakowska. Wydarzenie ma charakter biznesowy. Łączy część konferencyjną – wykłady i debaty – z przestrzenią wystawienniczą i networkingową.

Czytaj więcej: Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października! 

Zobacz: galerię zdjęć z edycji 2023

Uczestnikami FBK są menedżerowie z sektora przemysłu, handlu i usług. Dla reprezentantów handlu –  sklepów, e-sklepów i sieci handlowych –  wstęp na Forum Branży Kosmetycznej jest bezpłatny.

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:58