StoryEditor
E-commerce
10.10.2024 14:18

Primavera Parfum chce skorzystać na wzrostowym trendzie sprzedaży suplementów diety. Jest już head of new business kategorii

Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group będzie odpowiadać za rozwój segmentu suplementów diety / fot. Primavera Parfum

Primavera Parfum Group będzie rozwijać dział suplementów diety. Za ten obszar działalności Grupy odpowiada Joanna Ossowska-Nowicka, pełniąca od niedawna stanowisko head of new business w firmie.

Na wzrostach kategorii suplementów diety zamierza korzystać Primavera Parfum Group – firma kojarzona z rynkiem beauty, w tym szczególnie produktów prestiżowych i specjalizująca się w e-commerce.

Primavera uważa kategorię suplementów diety za bardzo perspektywiczną w kontekście e-sprzedaży. Za rozwój tego segmentu w Grupie odpowiadać będzie Joanna Ossowska-Nowicka, która dołączyła do zespołu w roli head of new business.

Nowy szef zespołu nadzorować będzie rozwój i re-launch kategorii suplementów diety według ustalonej strategii, która zakłada wprowadzanie nowego asortymentu stopniowo – w taki sposób, aby zabezpieczyć potrzeby klientów Grupy. Oferta będzie systematycznie rozszerzana o nowe marki i preparaty o udowodnionym działaniu, uznanej renomie oraz marce. Od kilku tygodni w ofercie Grupy znajdują się wybrane produkty brytyjskiej marki Vitabiotics, oferującej witaminy, minerały i suplementy diety.

W gąszczu dostępnych marek trzeba umiejętnie wybrać te, które nie tylko są popularne w segmencie e-commerce, ale również mają wysoką jakość. Jest to dla nas warunek konieczny w budowaniu asortymentu. Swoją inspiracje będziemy czerpać zarówno z Polski, jak i z innych części świata, między innymi rynków: amerykańskiego, brytyjskiego czy chociażby niemieckiego – informuje Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group.

Zakres obowiązków nowej szefowej zespołu będzie obejmować m.in.: prowadzenie rocznych negocjacji, ustalanie bonusów i budżetów, które wpłyną pozytywnie  zarówno na ceny sprzedaży dla klientów, jak i wysokość marż.  

Joanna Ossowska-Nowicka ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze sprzedaży oraz zakupów w branży farmaceutycznej oraz suplementów diety. Doświadczenie zawodowe zbierała po stronie sieci aptecznych, zajmując stanowiska dyrektora komercyjnego w Gemini, head of pharmacy department w Super-Pharm oraz dyrektora kategorii OTC w DOZ. W firmach Stada i Biofarm zajmowała stanowiska dyrektora sprzedaży i dystrybucji.

Według szacunków PMR Market Experts, zawartych w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”, w 2022 r. wartość rynku suplementów diety osiągnęła poziom 6,9 mld zł, rosnąc nominalnie r/r o 12 proc. („Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”). W horyzoncie najbliższych pięciu lat trend wzrostowy ma się utrzymać, co wiąże się ze wzrostem infekcji sezonowych, które są m.in. konsekwencją pandemii oraz lockdownu, jak również większej dbałości o zdrowie.

Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań dropshipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce.

Do zasobów Grupy należą m.in. internetowe sklepy Tagomago.pl i Perfumeria.pl. W ostatnim czasie Primavera Parfum  koncentruje się na rozwoju tzw. rynku nowoczesnego, który obejmuje między innymi segment klientów sieciowych. 

Czytaj także: Marek Rozbiewski w zespole Primavera Parfum Group

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2024 13:49
Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?
Rawpixel/Lara Chouette via Unsplash

Październik 2024 roku przyniósł znaczące zmiany w czołówce polskiego e-commerce. Największą niespodzianką okazał się wzrost popularności platformy ERLI.pl, która wyprzedziła Empik Group i uplasowała się w pierwszej piątce. W tym artykule przyjrzymy się szczegółowym danym, które ukazują dynamikę rynku.

Liderem polskiego rynku e-commerce pozostaje niezmiennie Allegro, które w październiku zgromadziło ponad 18 milionów użytkowników, co odpowiada zasięgowi wynoszącemu około 62 proc.. To jedyna platforma z przeprowadzonym audytem, co dodatkowo umacnia jej pozycję. Allegro nie tylko przyciąga największą liczbę użytkowników, ale także pozostaje kluczowym graczem w kontekście stabilności i zaufania klientów.

Na drugim miejscu znajduje się Temu, chiński marketplace, który szybko zdobywa popularność w Polsce. W październiku osiągnęła ponad 16 milionów użytkowników i zasięg na poziomie 54,60 proc.. Wzrost liczby użytkowników Temu pokazuje, jak nowi gracze na rynku mogą w krótkim czasie przyciągnąć znaczną liczbę konsumentów, stanowiąc coraz większą konkurencję dla uznanego lidera – Allegro.

Wysoką pozycję w rankingu zajmuje również ERLI.pl, które odnotowało przełomowy wzrost. Przesunęło się z 8 miejsca na 5, osiągając 7,5 miliona użytkowników – co stanowi wzrost o 15,89 proc. miesiąc do miesiąca. Ten skok pozwolił ERLI.pl wyprzedzić Empik Group, który zanotował spadek z 7,39 miliona we wrześniu do 7,37 miliona użytkowników w październiku. Sukces ERLI.pl świadczy o dynamicznym rozwoju i rosnącym zainteresowaniu tą platformą.

Na uwagę zasługują również platformy takie jak Shein, Rossmann Polska i Amazon, które posiadają liczbę użytkowników oscylującą wokół 6–7 milionów. Wśród nich Shein charakteryzuje się najniższym średnim czasem sesji (ATS), co może sugerować, że użytkownicy korzystają z niego w szybki, mobilny sposób. W październiku zauważalny był jednak lekki spadek liczby użytkowników Rossmanna – z 7,01 miliona do 6,96 miliona.

Czytaj także: Dove, Ziaja, DOZ i Rossmann wśród najbardziej klientocentrycznych marek wg. badania OpinionWay CEE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2024 10:59
Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: Rewolucja AI stwarza nowe możliwości dla rozwoju e-commerce
Remigiusz Chrzanowski, właściciel w firmie doradczej DrEcomfot. materiały prasowe

E-commerce w Polsce jest już nasycony i w procesie konsolidacji, ale nadal jest miejsce na nowych graczy. Okazję do tego stwarza rewolucja AI – uważa Remigiusz Chrzanowski, właściciel w firmie doradczej DrEcom, przez wiele lat związany z budową biznesów ecommercowych w takich firmach jak Super-Pharm, Gemini, DOZ.pl czy eMag.pl.

Na polskim rynku o dominację w e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda walczy nadal wielu graczy, a karty nie zostały ostatecznie rozdane. Kanał sprzedaży online jest już nasycony, a takie transakcje jak przejęcie eZebry przez Dino czy połączenie Aptek Zdrowit, Melissa i Wapteki świadczy o trwającym procesie konsolidacji.

Zdaniem Remigiusza Chrzanowskiego, eksperta w zakresie e-commerce, nie oznacza to jednak, że nie ma miejsca dla nowych firm, a zupełnie nowe możliwości otwierają się wraz z rozwojem sztucznej inteligencji.

– Patrząc na potrzebną inwestycję oraz nasycenie rynku można odnieść wrażenie, że nie ma już miejsca na kolejnych graczy. Jednak w mojej ocenie nic bardziej mylnego. Stoimy u progu rewolucji AI, wystarczy zwrócić uwagę na ostatni ruch firmy Klarna redukujący zatrudnienie o 50 proc. oraz ich rezygnację z salesforce i postawienie na AI.

Jeżeli uda się wyszkolić agentów AI w zakresie obsługi e-commerce może się okazać, że aplikacje i systemy e-commerce w ciągu 5 lat będziemy mogli tworzyć za jedną trzecią obecnych kosztów, a zespół do ich obsługi zmniejszy się o 30-50 proc. Takie działania istotnie obniżą próg wejścia dla nowych graczy. Często w takich sytuacjach okazuje się, że duzi gracze nie są w stanie przełączyć się szybko na nowe rozwiązania, a to tworzy okazję na rynku – skomentował dla wiadomoscikosmetyczne.pl Remigiusz Chrzanowski.

Cała rozmowa o e-commerce w kategoriach Zdrowie i Uroda, konkurencyjności rynku i prognozach na przyszłość ukaże się w grudniu br. w drukowanym roczniku Wiadomości Kosmetycznych "Przyszłość rynku beauty 2025".  Rocznik można już zamawiać w przedsprzedaży: tutaj

Czytaj także: Strategy&: Konkurencja w e-commerce zaostrza się. Polski rynek osiągnął dojrzałość

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2024 12:20