StoryEditor

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 / Shootit

– Nie mamy danych na temat wydatków generacji Alfa. Jednak patrząc na to, co konsumuje to pokolenie, obserwując jego zachowania w sklepach stacjonarnych oraz w social mediach, a także wyciągając wnioski z badań, mogę stwierdzić, że jego potencjał zakupowy jest dla branży kosmetycznej obiecujący – powiedziała Katarzyna Mauduit, dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas, przyznała podczas debaty "Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?" na Forum Branży Kosmetycznej 2024, że pokolenie Alfa jest podatne na trendy i modę. Dodała również, że jest to generacja aspirująca i mocno nastawiona na konsumpcję.

W jej ocenie potencjał zakupowy pokolenie Alfa – mimo że jest ono najmniej liczne patrząc na całą strukturę wiekową Polaków – jest dla branży kosmetycznej obiecujący.

Podstawę do takich sądów daje m.in. obserwacja obecnych zwyczajów zakupowych tej generacji. – Dzieciaki mogłyby kupować kosmetyki marek masowych, a jednak przychodzą do stacjonarnych drogerii sieci Douglas, po marki semiselektywne – zaznaczyła Katarzyna Mauduit.

– Myślę, że te nawyki w tym pokoleniu zostaną – stwierdziła, dodając, że „Alfy” poniekąd wyssały je z mlekiem matki.

Katarzyna Mauduit wyraziła opinię, że generacja Alfa ma wiele wspólnego z generacją Z, bardziej od starszych pokoleń nastawioną na konsumpcję, dla której priorytetami nie są już zakup mieszkania i stabilizacja. Różnica miedzy nimi polega jednak na tym, że „Zetki”, w momencie, kiedy były w wieku dzisiejszych „Alf”, nie używały kosmetyków na taką skalę.

Katarzyna Mauduit podkreśliła również, że branża ma obowiązek komunikować się z pokoleniem Alfa w sposób etyczny i ciąży na niej obowiązek edukowania nie tylko dzieci, ale i ich rodziców w zakresie tego, jakiego rodzaju kosmetyki są dla nich odpowiednie.

Przyznała także, że sieć Douglas, mimo że stara się komunikować z konsumentami w sposób zgodny z zasadą inkluzywności, ma problem ze znalezieniem do kampanii w mediach społecznościowych takiego grona influencerek, które pokazywałoby, że piękno może mieć różne oblicza.

Wynika to z faktu, że w Polsce wśród influencerek dominują modelki oraz osoby, których twarze są skorygowane za pomocą filtrów oraz różnego rodzaju zabiegów z zakresu medycyny estetycznej.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

 

Magdalena Stosio-Róg
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marta Marschall, PuderiKrem.pl: E-commerce nie dysponuje konsultantką, pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Jak pomóc sobie w sprzedaży, kiedy nie mamy możliwości postawienia przy półce konsultantki... bo półka nie istnieje? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć osoby zarządzające platformami i sklepami typu e-commerce; odpowiedź taką daje między innymi Marta Marschall z drogerii PuderiKrem.pl.

Marta Marschall to dyrektorka zespołu e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, gdzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem marek. Od pięciu lat odpowiada za budowę i rozwój dynamicznych platform sprzedaży online, łącząc zarządzanie wynikami finansowymi ze strategią marketingową. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu SEM, SEO, analityki konwersji oraz kampanii digitalowych. Skupia się na rozwoju kompetencji zespołu i skutecznym skalowaniu sprzedaży w dynamicznym świecie e-commerce.

Branża beauty – zarówno w e-commerce, jak i poza nim – opiera się dziś na innowacyjności, szybkości adaptacji oraz bogatej, atrakcyjnej ofercie skierowanej do konsumenta. Kluczowe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także sposób jego prezentacji. Dziś nie wystarczy już estetyczny packshot i poprawny opis – sprzedaż w sieci wymaga budowania emocji i doświadczeń, które konsumenci mogą powiązać z marką i jej produktami.

- podkreśliła Marta Marschall.

Co więcej może zrobić sklep, by zaspokoić brak wynikający z próżni pozostawionej po obsłudze sklepowej?

E-commerce nie dysponuje tradycyjną konsultantką w punkcie sprzedaży, dlatego pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt – jego wygląd, narracja i wyjątkowość. Równie istotne są wszystkie elementy związane z wygodą zakupów online: szybkość dostawy, różnorodność form wysyłki i płatności. Współczesny klient, nie tylko z pokolenia Gen Z, oczekuje, że zamówiony produkt dotrze niemal natychmiast po kliknięciu „kup teraz” – pięknie zapakowany, z możliwością śledzenia przesyłki na każdym etapie.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy social media nadal rządzą sprzedażą? Owszem, i Joanna Orzechowska przypomina o tym w trakcie debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii", która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Joanna Orzechowska to specjalistka w obszarze zarządzania kategorią oraz strategii marketingowej i marek, z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych koncernach, takich jak Unilever i Nestlé. Ma bogate doświadczenie w segmencie kosmetycznym i FMCG, obejmujące zarówno rynki lokalne, jak i regionalne. Obecnie kieruje rozwojem kategorii kosmetycznej oraz strategią marek Unilever Personal Care, w tym Dove, Dove Men+Care, Axe i Rexona. Zainteresowana trendami, innowacjami i technologiami kształtującymi przyszłość biznesu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Finanse Przedsiębiorstw.

Podczas debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii" Pani Orzechowska wygłosiła następującą opinię:

Jedna dobra rolka na TikToku czy Instagramie potrafi dziś diametralnie zwiększyć sprzedaż i dosłownie „wyczyścić półki” w sklepach. Dlatego – patrząc z perspektywy branży – warto zastanowić się, jakie wnioski z tego płyną i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać jako producenci, detaliści i partnerzy biznesowi. 

Po chwili dodała:

Kluczowa jest współpraca w ramach całego ekosystemu FMCG – między producentem, retailerem i dostawcami – oraz budowanie strategicznych partnerstw, które pozwalają wspólnie tworzyć ofertę, produkty i trendy odpowiadające na to, co dzieje się w mediach społecznościowych. To właśnie w tę synergię, w umiejętność śledzenia i przekładania trendów z TikToka czy Instagrama na realne działania rynkowe, powinniśmy dziś inwestować.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. październik 2025 01:36