StoryEditor

Magdalena Grabowska, Ziko Dermo: W e-commerce inwestujemy w kontent, co jest udana próbą przeniesienia doświadczeń z drogerii stacjonarnej [FBK 2023]

Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Ziko Dermo podczas debaty „Beauty e-commerce i technologie jutra” na Forum Branży Kosmetycznej 2023 / Shootit Photography
Ziko Dermo swój kanał e-commerce zbudowało podczas pandemii. Dziś obroty w e-sklepie stanowią już 20 proc. całkowitej sprzedaży. Udało się to osiągnąć dzięki rozwiązaniom, które w online pozwoliły oddać klimat sklepów stacjonarnych, w których wielką uwagę przykładamy do komunikacji z klientem – mówiła Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Ziko Dermo, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.

Postawą działalności Ziko Dermo jest bezpośredni kontakt z klientem.

Stawiamy na bezpośrednie relacje. Z racji asortymentu – sprzedajemy tylko dermokosmetyki – sprzedaż w naszych drogeriach prowadzą dermokonsultantki. Ich zadaniem jest poznać oczekiwania i potrzeby klientów i dobrać odpowiednie produkty. Dlatego baliśmy się wejść w e-commerce – mówiła Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Ziko Dermo podczas debaty zatytułowanej „Beauty e-commerce i technologie jutra”, która odbyła się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.  

Ostatecznie decyzja o wejściu Ziko Dermo w e-commerce zapadła w pandemii.

Kwestie technologiczne nie były dla nas problemem. Mieliśmy już doświadczenie w takim wdrożeniach z innej spółki, dlatego wystartowaliśmy szybko. Wyzwaniem było jednak dla nas przeniesienie relacji z offline do online. Ale udało się. Inwestujemy w kontent, co jest udaną próbą przeniesienia doświadczeń z drogerii stacjonarnej do e-commerce – zapewniła Magdalena Grabowska.

Dodała jednak, że Ziko Dermo wciąż czujnie obserwuje zmieniające się oczekiwania konsumentów i rynkowe trendy, po to, by zareagować w porę na nowe potrzeby. Dzięki takiemu podejściu obecnie sprzedaż Ziko Dermo w e-commerce wynosi już 20 proc.  

– Mamy 52 stacjonarne drogerie, jednak to dzięki e-commerce mieliśmy szanse dotrzeć do każdego miasta w Polsce. Sprzedaż w tym kanale na tyle nam się sprawdziła, że teraz doświadczenia z online przenosimy na offline. Stąd liczne u nas programy lojalnościowe zapewniające przepływ miedzy oboma kanałami i aktywizują klientów. Wierzymy bowiem, że na rynku przetrwają ci, którzy dbają o kontakt z klientem – podsumowała dyrektor marketingu Ziko Dermo.

 

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marta Marschall, PuderiKrem.pl: E-commerce nie dysponuje konsultantką, pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Jak pomóc sobie w sprzedaży, kiedy nie mamy możliwości postawienia przy półce konsultantki... bo półka nie istnieje? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć osoby zarządzające platformami i sklepami typu e-commerce; odpowiedź taką daje między innymi Marta Marschall z drogerii PuderiKrem.pl.

Marta Marschall to dyrektorka zespołu e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, gdzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem marek. Od pięciu lat odpowiada za budowę i rozwój dynamicznych platform sprzedaży online, łącząc zarządzanie wynikami finansowymi ze strategią marketingową. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu SEM, SEO, analityki konwersji oraz kampanii digitalowych. Skupia się na rozwoju kompetencji zespołu i skutecznym skalowaniu sprzedaży w dynamicznym świecie e-commerce.

Branża beauty – zarówno w e-commerce, jak i poza nim – opiera się dziś na innowacyjności, szybkości adaptacji oraz bogatej, atrakcyjnej ofercie skierowanej do konsumenta. Kluczowe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także sposób jego prezentacji. Dziś nie wystarczy już estetyczny packshot i poprawny opis – sprzedaż w sieci wymaga budowania emocji i doświadczeń, które konsumenci mogą powiązać z marką i jej produktami.

- podkreśliła Marta Marschall.

Co więcej może zrobić sklep, by zaspokoić brak wynikający z próżni pozostawionej po obsłudze sklepowej?

E-commerce nie dysponuje tradycyjną konsultantką w punkcie sprzedaży, dlatego pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt – jego wygląd, narracja i wyjątkowość. Równie istotne są wszystkie elementy związane z wygodą zakupów online: szybkość dostawy, różnorodność form wysyłki i płatności. Współczesny klient, nie tylko z pokolenia Gen Z, oczekuje, że zamówiony produkt dotrze niemal natychmiast po kliknięciu „kup teraz” – pięknie zapakowany, z możliwością śledzenia przesyłki na każdym etapie.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy social media nadal rządzą sprzedażą? Owszem, i Joanna Orzechowska przypomina o tym w trakcie debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii", która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Joanna Orzechowska to specjalistka w obszarze zarządzania kategorią oraz strategii marketingowej i marek, z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych koncernach, takich jak Unilever i Nestlé. Ma bogate doświadczenie w segmencie kosmetycznym i FMCG, obejmujące zarówno rynki lokalne, jak i regionalne. Obecnie kieruje rozwojem kategorii kosmetycznej oraz strategią marek Unilever Personal Care, w tym Dove, Dove Men+Care, Axe i Rexona. Zainteresowana trendami, innowacjami i technologiami kształtującymi przyszłość biznesu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Finanse Przedsiębiorstw.

Podczas debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii" Pani Orzechowska wygłosiła następującą opinię:

Jedna dobra rolka na TikToku czy Instagramie potrafi dziś diametralnie zwiększyć sprzedaż i dosłownie „wyczyścić półki” w sklepach. Dlatego – patrząc z perspektywy branży – warto zastanowić się, jakie wnioski z tego płyną i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać jako producenci, detaliści i partnerzy biznesowi. 

Po chwili dodała:

Kluczowa jest współpraca w ramach całego ekosystemu FMCG – między producentem, retailerem i dostawcami – oraz budowanie strategicznych partnerstw, które pozwalają wspólnie tworzyć ofertę, produkty i trendy odpowiadające na to, co dzieje się w mediach społecznościowych. To właśnie w tę synergię, w umiejętność śledzenia i przekładania trendów z TikToka czy Instagrama na realne działania rynkowe, powinniśmy dziś inwestować.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 12:13