StoryEditor

Marcin Lenkiewicz, Grupa Blix: Ludzie nie mają obsesji na punkcie naszych marek [FBK 2023]

Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix, podczas debaty „Beauty e-commerce i technologie jutra” na 11. Forum Branży Kosmetycznej / Shootit Photography
– Powinniśmy skupić się na konsumencie i założyć, że on nie ma obsesji na punkcie naszych marek. Ludzie nie myślą o markach – mówił w czasie debaty „Beauty e-commerce i technologie jutra” na 11. Forum Branży Kosmetycznej Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix.

W handlu, także w branży kosmetycznej niekoniecznie istotne jest budowanie relacji, ale przede wszystkim skupienie się na konsumencie i budowanie świadomości marek - mowił Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix. Podkreślał, że konsumenci nie myślą zazwyczaj o konkretnych markach, a decyzje podejmują tuż przed zakupem.

– Kluczowe jest budowanie dostępności mentalnej i szeroki marketing. Ważne jest też budowanie dostępności fizycznej – pojawienie się na półce. W e-commerce to oczywiście dobre pozycjonowanie się na platformach – mówił Lenkiewicz.

Zwracał uwagę, że wielu konsumentów stosuje model „value for money” – cena jest dla nich ważna, ale starają się oni wybierać produkty, które znają i z którymi mają dobre skojarzenia. Konsumenci są po prostu pragmatyczni.  Przekłada się to na fakt, że 9 na 10 z nich kupuje na promocjach.

– Ważne jest budowanie wyróżniających się zasobów marki. Jeżeli nie skupimy się na tym, aby nasza marka się wyróżniała, w tym całym chaosie na półce nikt nas nie znajdzie – podkreślał.

Dodał też, że producenci z branży beauty muszą myśleć globalnie nawet w sytuacji, gdy są start-upem. Badania pokazują bowiem, że najprawdopodobniej przyjdzie im rywalizować z międzynarodowymi firmami, więc muszą działać w podobny sposób, mimo ograniczonych budżetów.

Forum Branży Kosmetycznej to coroczne wydarzenie typu B2B organizowane przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, skupiające dostawców, dystrybutorów, retailerów oraz ekspertów z branży kosmetycznej. To miejsce, gdzie można poznać najważniejsze tendencje i innowacje panujące w tej dziedzinie. Wydarzenie to oferuje nie tylko wykłady, panele dyskusyjne i prezentacje nowości, ale przede wszystkim stwarza okazję do nawiązania bezpośrednich relacji biznesowych między potencjalnymi partnerami.

image

Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2023

Wiadomości Kosmetyczne

Organizowane od 11 lat, Forum Branży Kosmetycznej przyciąga rocznie około 400 uczestników, w tym menedżerów firm kosmetycznych oraz osób odpowiedzialnych za zakupy w sieciach handlowych i największych firmach dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. To wydarzenie o silnym aspekcie biznesowym, które promuje współpracę i networking pomiędzy profesjonalistami w branży kosmetycznej. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024.

Michał Kokoszkiewicz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmian
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmianwiadomoscikosmetyczne.pl

Już 16 października 2025 roku w Warszawie odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej 2025 – jedno z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w kalendarzu polskiego sektora beauty. Tegoroczna edycja, organizowana pod hasłem „Czas piękna, czas zmian”, zgromadzi liderów rynku, przedstawicieli największych sieci handlowych, producentów, dystrybutorów, start-upów oraz ekspertów od marketingu, logistyki i legislacji. W obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych, presji konsumenckiej i rosnącej roli zrównoważonego rozwoju, uczestnicy spotkania spróbują wspólnie odpowiedzieć na kluczowe pytanie: jak zbudować konkurencyjną, wiarygodną i odporną na kryzysy markę kosmetyczną przyszłości?

W agendzie wydarzenia zaplanowano szereg wystąpień i debat eksperckich, które będą dotyczyć m.in. wpływu unijnych dyrektyw na działalność polskich firm, rosnącego znaczenia ekologii jako siły napędowej innowacji oraz ryzyka związanego z greenwashingiem. Uwagę poświęcono transformacji rynku w kierunku „zielonego ładu” – w tym praktycznemu wdrażaniu strategii ESG, zarządzaniu opakowaniami refillowalnymi oraz nowym technologiom wspierającym transparentność. Uczestnicy zapoznają się także z aktualnymi danymi dotyczącymi kondycji sektora kosmetycznego w Polsce, tempem wzrostu produkcji, dynamiką eksportu oraz kierunkami ekspansji – w szczególności na rynki Bliskiego Wschodu i Azji.

Duży nacisk położono na zmieniające się zachowania konsumentów. W ramach ścieżki dyskusji eksperci i praktycy rynku omówią, jak dialog z coraz bardziej świadomymi klientami wpływa na strategię marek, jak zmieniają się potrzeby poszczególnych grup wiekowych oraz w jaki sposób zbudować lojalność w dobie przeglądarek cenowych i jednorazowych zakupów. Pojawią się także analizy zjawisk takich jak wojna pokoleniowa między zetkami a silversami, rosnące znaczenie social sellingu, a także wpływ influencer marketingu i sztucznej inteligencji na sprzedaż oraz komunikację marek kosmetycznych.

W programie nie zabraknie również rozmów o najbardziej dynamicznych kategoriach produktowych. Szczegółowe analizy dotyczyć będą m.in. kosmetyków do włosów, makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, dermokosmetyków, kosmetyków dla mężczyzn i dzieci, a także trendu holistycznego podejścia do piękna. Eksperci przyjrzą się również eksplozji popularności suplementów diety, fenomenowi „Ozempic bez Ozempicu”, rynkowi sexual wellness oraz nieustannie rosnącemu segmentowi perfum luksusowych, niszowych i inspirowanych zapachami arabskimi.

Forum będzie też okazją do dyskusji na temat przyszłości handlu i dystrybucji – zarówno w kontekście e-commerce i mediów detalicznych, jak i synergii kanałów sprzedaży. Poruszone zostaną kwestie logistyki, strategii „ASAP delivery” oraz wpływu czasu dostawy na konwersję zakupową. W panelach wystąpią przedstawiciele sieci detalicznych, hurtowników, platform sprzedażowych i firm technologicznych wspierających cyfryzację sektora.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. sierpień 2025 04:25