Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.
Intensywność reakcji, jakie musi podejmować branża kosmetyczna jest ogromna, głównie za sprawą pokolenia Z, które właśnie wchodzi na rynek pracy. Jego przedstawiciele czerpią inspirację o modzie i urodzie z mediów społecznościowych, przez co są świadomymi konsumentami. Prawie połowa z nich przyznaje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkty, które reprezentują wartości, jakie są dla nich istotne. W spełnieniu ich oczekiwać pomoże współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym
— mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej
Olga Siewiera, Dyrektorka centrum logistycznego w GXO. Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie — przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.
O tym, że na zadowolenie klienta duży wpływ będzie mieć współpraca z doświadczonym operatorem, mówił także Maciej Szczurek, Business Development Manager w GXO.
Realizowany przez GXO proces kompleksowego planowania wspiera wzrost aktywności i wolumenów podczas sezonowych plików, wprowadzania produktów na rynek i promocji. Operator ma zasoby i siły, żeby szybko i sprawnie tym zarządzać. Aby klient był zadowolony, nie wystarczy już jedynie dostarczenie zamówienia na czas i w komplecie
— wyjaśniał
Maciej Szczurek. Przedstawiciele GXO dodali, że osoby zamawiające kosmetyki, dużą uwagę przykładają do prostej obsługi zwrotów.
Obsługa zwrotów online to bardzo gorący temat. Oczekiwanie klienta jest takie, proces oddania pieniędzy na konto był tak szybki, jak to tylko możliwe. Tutaj operator logistyczny również jest w stanie pomóc w odpowiedzi na jego potrzeby
— zapewniał.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.