StoryEditor

Olga Siewiera, GXO: Współpraca branży kosmetycznej z doświadczonym operatorem logistycznym jest kluczem do zadowolenia klienta [FBK2024]

Maciej Szczurek Business Development Manager w GXO, i Olga Siewiera Dyrektorka centrum logistycznego w GXO   / Shootit Photography

Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.

Intensywność reakcji, jakie musi podejmować branża kosmetyczna jest ogromna, głównie za sprawą pokolenia Z, które właśnie wchodzi na rynek pracy. Jego przedstawiciele czerpią inspirację o modzie i urodzie z mediów społecznościowych, przez co są świadomymi konsumentami. Prawie połowa z nich przyznaje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkty, które reprezentują wartości, jakie są dla nich istotne. W spełnieniu ich oczekiwać pomoże współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym

— mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Olga Siewiera, Dyrektorka centrum logistycznego w GXO. Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie — przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.

O tym, że na zadowolenie klienta duży wpływ będzie mieć współpraca z doświadczonym operatorem, mówił także Maciej Szczurek, Business Development Manager w GXO.

Realizowany przez GXO proces kompleksowego planowania wspiera wzrost aktywności i wolumenów podczas sezonowych plików, wprowadzania produktów na rynek i promocji. Operator ma zasoby i siły, żeby szybko i sprawnie tym zarządzać. Aby klient był zadowolony, nie wystarczy już jedynie dostarczenie zamówienia na czas i w komplecie

— wyjaśniał Maciej Szczurek. Przedstawiciele GXO dodali, że osoby zamawiające kosmetyki, dużą uwagę przykładają do prostej obsługi zwrotów.

Obsługa zwrotów online to bardzo gorący temat. Oczekiwanie klienta jest takie, proces oddania pieniędzy na konto był tak szybki, jak to tylko możliwe. Tutaj operator logistyczny również jest w stanie pomóc w odpowiedzi na jego potrzeby

— zapewniał.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmian
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmianwiadomoscikosmetyczne.pl

Już 16 października 2025 roku w Warszawie odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej 2025 – jedno z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w kalendarzu polskiego sektora beauty. Tegoroczna edycja, organizowana pod hasłem „Czas piękna, czas zmian”, zgromadzi liderów rynku, przedstawicieli największych sieci handlowych, producentów, dystrybutorów, start-upów oraz ekspertów od marketingu, logistyki i legislacji. W obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych, presji konsumenckiej i rosnącej roli zrównoważonego rozwoju, uczestnicy spotkania spróbują wspólnie odpowiedzieć na kluczowe pytanie: jak zbudować konkurencyjną, wiarygodną i odporną na kryzysy markę kosmetyczną przyszłości?

W agendzie wydarzenia zaplanowano szereg wystąpień i debat eksperckich, które będą dotyczyć m.in. wpływu unijnych dyrektyw na działalność polskich firm, rosnącego znaczenia ekologii jako siły napędowej innowacji oraz ryzyka związanego z greenwashingiem. Uwagę poświęcono transformacji rynku w kierunku „zielonego ładu” – w tym praktycznemu wdrażaniu strategii ESG, zarządzaniu opakowaniami refillowalnymi oraz nowym technologiom wspierającym transparentność. Uczestnicy zapoznają się także z aktualnymi danymi dotyczącymi kondycji sektora kosmetycznego w Polsce, tempem wzrostu produkcji, dynamiką eksportu oraz kierunkami ekspansji – w szczególności na rynki Bliskiego Wschodu i Azji.

Duży nacisk położono na zmieniające się zachowania konsumentów. W ramach ścieżki dyskusji eksperci i praktycy rynku omówią, jak dialog z coraz bardziej świadomymi klientami wpływa na strategię marek, jak zmieniają się potrzeby poszczególnych grup wiekowych oraz w jaki sposób zbudować lojalność w dobie przeglądarek cenowych i jednorazowych zakupów. Pojawią się także analizy zjawisk takich jak wojna pokoleniowa między zetkami a silversami, rosnące znaczenie social sellingu, a także wpływ influencer marketingu i sztucznej inteligencji na sprzedaż oraz komunikację marek kosmetycznych.

W programie nie zabraknie również rozmów o najbardziej dynamicznych kategoriach produktowych. Szczegółowe analizy dotyczyć będą m.in. kosmetyków do włosów, makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, dermokosmetyków, kosmetyków dla mężczyzn i dzieci, a także trendu holistycznego podejścia do piękna. Eksperci przyjrzą się również eksplozji popularności suplementów diety, fenomenowi „Ozempic bez Ozempicu”, rynkowi sexual wellness oraz nieustannie rosnącemu segmentowi perfum luksusowych, niszowych i inspirowanych zapachami arabskimi.

Forum będzie też okazją do dyskusji na temat przyszłości handlu i dystrybucji – zarówno w kontekście e-commerce i mediów detalicznych, jak i synergii kanałów sprzedaży. Poruszone zostaną kwestie logistyki, strategii „ASAP delivery” oraz wpływu czasu dostawy na konwersję zakupową. W panelach wystąpią przedstawiciele sieci detalicznych, hurtowników, platform sprzedażowych i firm technologicznych wspierających cyfryzację sektora.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 13:49