StoryEditor
E-commerce
11.11.2024 16:29

Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

Paweł Orski, Head of E-Commerce, Cocolita.pl ze statuetką Drogeria Roku 2024 za I miejsce dla Cocolita.pl w kategorii e-Drogerie / fot. Shootit

Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.

Cocolita.pl zajęła pierwsze miejsce w kategorii e-Drogerie w rankingu Drogeria Roku 2024.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najchętniej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, wygoda kupowania, nowoczesne rozwiązania zakupowe, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, społeczna odpowiedzialność,  programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Cocolita.pl uzyskała największą średnią wśród ocenianych e-drogerii i e-perfumerii.

Drugie miejsce w tej kategorii zajął Douglas.pl, trzecie Wizaz24.pl.

Cocolita.pl jest jedną z najbardziej znanych drogerii internetowych w Polsce. W ofercie posiada ponad 35 tys. produktów. Miesięczne internetowy sklep odwiedza ponad milion użytkowników, w mediach społecznościowych e-drogeria ma ponad pół miliona obserwujących. W 2021 r. Burda Media wykupiła większościowe udziały w platformie e-commerce Shoko, właściciela Cocolita.pl. Firmą Shoko nadal zarządza jej założyciel i właściciel Hubert Górecki, jest ona oddzielnym podmiotem.

W kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne zwyciężyła sieć Hebe, na drugim miejscu podium znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Cały tegoroczny ranking Drogeria Roku 2024 wygrała sieć Hebe zdobywając także statuetkę Best of The Best. 

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
30.06.2025 14:30
Logistyczna precyzja na miarę XXI wieku – jak Notino dostarcza kosmetyki w rekordowym tempie
Nowy magazyn został zaprojektowany tak, by zoptymalizować proces pakowania przesyłek.Agata Grysiak

Rynek e-commerce przyspiesza z każdym rokiem, a klienci coraz częściej uznają dostawę w 48–72 h za standard. Notino – największy internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych w Europie – odpowiedziało na ten trend, projektując system, który potrafi zamknąć cały łańcuch od kliknięcia „Kup teraz” do doręczenia paczki nawet w mniej niż trzy dni.

image
Robot pomagający pracownikom i pracownicom pakować zamówienia.
Agata Grysiak
Zaraz po zatwierdzeniu transakcji zamówienie trafia do inteligentnego systemu sterującego ruchem w sieci magazynów. Algorytmy w czasie rzeczywistym analizują kolejność kompletacji, obłożenie linii pakujących oraz dostępność kurierów, co skraca „czas przestoju” do minut zamiast godzin. Dzięki temu już na początku drogi każda paczka uzyskuje priorytetowe okno transportowe, kluczowe dla dostawy w mniej niż 72 godziny.

Fundamentem sukcesu jest ultranowoczesne centrum dystrybucji uruchomione w Polsce w 2024 r. Hala o powierzchni 25 000 mkw mieści aż 9 km regałów, na których w szczycie może równocześnie znajdować się ponad 300 000 produktów. Już w pierwszych 12 miesiącach obiekt obsłużył 6,5 milionów zamówień, czyli średnio ponad 17 800 paczek dziennie.

Jak powiedział Wiadomościom Kosmetycznym Marcin Niestatek, Head of Warehouse w magazynie w Głuchowie pod Łodzią, 

największym wyzwaniem przy projektowaniu procesu, od inboundu do outboundu, było to, że wszystko szło zgodnie z flow. Wykorzystanie do maksimum przestrzeni również było sporą próbą kompetencji, bo jak wiadomo - miejsce kosztuje. Nasi koledzy z business development mają swój know-how, dzielą się tym z nami, obserwują, co się dzieje w innych magazynach i implementują najlepsze praktyki u nas.

Centrum w Polsce przetwarza 60 proc. całego wolumenu magazynowego firmy i obsługuje rynki o łącznym udziale 15 proc. w przychodach Notino w roku finansowym 2023/2024. Z jednego miejsca wychodzą przesyłki nie tylko na terenie kraju, lecz także do Niemiec, Skandynawii, państw bałtyckich oraz Ukrainy – razem kilkanaście tysięcy kilometrów tras dziennie.

image
Dwunastometrowe regały w magazynie w Głuchowie.
Agata Grysiak

Na linii pakującej działają moduły automatycznego kompletowania, pakowania i etykietowania, zdolne obsłużyć do 1 200 paczek na godzinę. Jeżeli klient wybrał personalizację, produkt przechodzi przez stanowisko grawerowania laserowego bez wydłużania cyklu. System Cubiscan mierzy każdą paczkę co do milimetra, ograniczając ilość „powietrza” w opakowaniach nawet o 30 proc. Dodatkowa kontrola rentgenowska podnosi bezpieczeństwo, a algorytmy wyboru przewoźnika analizują punkt docelowy, masę i wymiary, aby dobrać najszybszą z ponad 50 możliwych tras kurierskich. Dzięki temu Notino zamyka logistyczną pętlę z precyzją godną szwajcarskiego zegarka, a liczby potwierdzają, że szybkość i skala mogą iść w parze.

Zobacz też: Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:24