StoryEditor
Nasze projekty
05.07.2023 00:00

Testowane przez WK. Cosibella SkinTra kosmetyki prebiotyczne i na bazie kwasów do pielęgnacji skóry

SkinTra to marka kosmetyków, która z pewnością przyciągnie uwagę świadomych konsumentów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którym zależy na używaniu pielęgnacyjnych produktów z odpowiednimi składnikami. Lista profesjonalnych, cennych składników o udokumentowanym działaniu jest długa, a sposobów użycia produktów — multum.

SkinTra to marka kosmetyków, która zdecydowanie przyciągnie uwagę konsumentek i konsumentów świadomych co do zastosowania składników pielęgnacyjnych, można by wręcz rzec laickich ekspertów od kosmetologii. Na etykietach przewija się cała plejada wartościowych, high-techowych składników: izomerat sacharydowy, beta-Glucan, etylowana forma witaminy C, filtrat fermentacyjny Galactomyces, inulina, azeloglicyna… przeciętnemu klientowi mogłoby się zakręcić w głowie, ale pasjonat lub pasjonatka świadomej pielęgnacji będą zachwyceni.

Dwie grupy składników użytych do skomponowania produktów — całorocznego peelingu kwasowego Destructor, prebiotycznego toniku pielęgnacyjnego Everything What Your Skin Will Love, prebiotycznego kremu odżywczego Let Your Skin Feed On, serum rewitalizującego Reviver i serum z witaminą C 20% oraz kwasem ferulowym Light Your Skin — wyróżniają się szczególnie: prebiotyki i kwasy.

Czemu warto postawić na kosmetyki z prebiotykami?

Prebiotyki odgrywają istotną rolę w dziedzinie kosmetologii, ponieważ mają potencjał wpływu na zdrowie i wygląd skóry. Odkrycie ich korzystnych właściwości pozwoliło na rozwój kosmetyków, które korzystają z tych naturalnych składników, aby promować zdrową mikroflorę skóry i poprawić jej kondycję. 

 

 

Prebiotyki są substancjami o charakterze żywieniowym, które służą jako pożywka dla korzystnych mikroorganizmów występujących na skórze. Te korzystne mikroorganizmy to część naturalnej mikroflory skóry i odgrywają ważną rolę w utrzymaniu równowagi i zdrowia skóry. Jednak czynniki takie jak zła dieta, stres, zanieczyszczenie środowiska i używanie agresywnych kosmetyków mogą zakłócać tę równowagę.

Prebiotyki w kosmetykach działają jako substancje odżywcze dla dobroczynnych bakterii skórnych, takich jak Lactobacillus czy Bifidobacterium. Poprzez dostarczanie im odpowiedniej pożywki, prebiotyki sprzyjają rozwojowi i namnażaniu się korzystnych mikroorganizmów na skórze. To z kolei pomaga w odbudowie i utrzymaniu zdrowej mikroflory skóry. Wprowadzenie prebiotyków do kosmetyków przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim, prebiotyki mogą pomóc w przywróceniu naturalnej równowagi skóry, co jest szczególnie ważne po zastosowaniu agresywnych środków czyszczących lub leków. Poprawa mikroflory skóry może przyczynić się do zmniejszenia stanów zapalnych, podrażnień i trądziku, a także zmniejszyć skłonność do występowania infekcji skórnych.

Prebiotyki również wpływają na funkcje ochronne skóry. Poprzez korzystny wpływ na mikroflorę skórną, mogą wspomagać naturalną barierę ochronną skóry. Silna bariera skórna zapobiega utracie wody, zapobiega przedostawaniu się szkodliwych substancji do skóry i chroni ją przed uszkodzeniami. Zatem, prebiotyki w kosmetykach mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego poziomu nawilżenia skóry i zapewnić jej optymalną ochronę. Dodatkowo, prebiotyki w kosmetykach mają potencjał antyoksydacyjny. Badania wykazały, że prebiotyki mogą pomóc w neutralizowaniu wolnych rodników, które są odpowiedzialne za starzenie się skóry i powstawanie uszkodzeń komórek. Działanie antyoksydacyjne prebiotyków może przyczynić się do spowolnienia procesów starzenia i zachowania młodzieńczego wyglądu skóry.

Warto również wspomnieć, że prebiotyki w kosmetykach są łagodne i odpowiednie dla różnych typów skóry, w tym dla skóry wrażliwej. Ze względu na swoje żywieniowe właściwości, prebiotyki dostarczają substancji odżywczych dla skóry, bez wywoływania podrażnień czy uczuleń. W kosmetykach SkinTra prebiotykiem jest inulina; promuje wzrost naturalnej mikroflory skóry, pełniąc rolę pożywki dla probiotycznych bakterii obecnych na jej powierzchni. Hamuje niekorzystne efekty konserwantów oraz kosmetyków o kwasowym lub zasadowym pH. Wspiera właściwości nawilżające kosmetyku, ograniczając potencjalne reakcje alergiczne i łagodząc podrażnienia oraz stany atopowe. Dodatkowo, inulina redukuje aktywność wyprysków bakteryjnych, wpływając na ich łagodzenie.

Kwasy w kosmetykach — ryzyko czy korzyść?

Kwasy są niezwykle ważnymi składnikami w kosmetykach ze względu na swoje różnorodne właściwości i korzyści dla skóry. Mogą one mieć kluczowe znaczenie dla jej kondycji, wyglądu i ogólnego zdrowia. Kwasy w kosmetykach są często używane ze względu na ich zdolność do złuszczania, nawilżania, rozjaśniania, ochrony i rewitalizacji skóry. Poszczególne kwasy różnią się swoim składem chemicznym i działaniem, co pozwala na wybór odpowiednich składników, które spełniają konkretne potrzeby skóry.

 

 

W produktach marki SkinTra przetestowanych przez Wiadomości Kosmetyczne znajdują się rozmaite kwasy, w tym np. kojowy. Kwas kojowy to organiczny kwas pochodzenia roślinnego, który jest często stosowany w kosmetykach ze względu na swoje właściwości rozjaśniające skórę. Działa poprzez hamowanie produkcji melaniny, co może pomóc w redukcji przebarwień skóry spowodowanych słońcem, trądzikiem, starzeniem się lub nadmierną pigmentacją. Zazwyczaj należy go stosować ostrożnie i zgodnie z zaleceniami, ponieważ może powodować podrażnienia lub uczulenia skóry, jednak dzięki wysiłkom laboratoryjnym peeling kwasowy Destructor, zawierający właśnie kwas kojowy, można używać nawet w środku lata.

Innym kwasem, który znajduje się w kosmetykach SkinTra, jest kwas ferulowy. Kwas ferulowy to naturalny związek chemiczny z grupy fenolowych kwasów organicznych, występujący w roślinach. Jest powszechnie stosowany w kosmetykach ze względu na swoje liczne korzyści dla skóry. Kwas ferulowy działa jako silny przeciwutleniacz, chroniący skórę przed działaniem wolnych rodników i zapobiegając starzeniu się skóry. Dodatkowo, ma on właściwości przeciwnowotworowe, przeciwzapalne i rozjaśniające, co pomaga w redukcji przebarwień i plam pigmentacyjnych. Kwas ferulowy jest również znany z poprawy elastyczności skóry, zmniejszenia widoczności zmarszczek i usprawnienia struktury kolagenu. Jego dodatkową zaletą jest zdolność do wspomagania i stabilizacji innych składników kosmetycznych, takich jak witamina C i witamina E. Ze względu na swoje właściwości antyoksydacyjne i pielęgnacyjne, kwas ferulowy jest często wykorzystywany w produktach do pielęgnacji skóry, w tym w kremach, serum i tonikach.

 

 

Kwas laktobionowy to natomiast polihydroksykwas, który jest pochodną cukru mlekowego. Jest to składnik kosmetyczny o wielu zaletach dla skóry. Kwas laktobionowy działa jako silny przeciwutleniacz, pomagając w ochronie skóry przed uszkodzeniem spowodowanym przez wolne rodniki. Oprócz tego, ma on właściwości łagodzące i nawilżające, co przyczynia się do poprawy elastyczności i gładkości skóry. Kwas laktobionowy ma także zdolność do łagodzenia stanów zapalnych skóry, redukcji zaczerwienień i podrażnień. Działa również jako delikatne środek złuszczający, pomagając w usuwaniu martwych komórek skóry i poprawie tekstury skóry. Kwas laktobionowy jest powszechnie stosowany w produktach do pielęgnacji skóry, takich jak kremy, serum i maski, ze względu na swoje wszechstronne właściwości i łagodność. Może być stosowany na różne typy skóry, w tym na skórę wrażliwą, skłonną do podrażnień i skórę dojrzałą.

Coś dla miłośników ekologii

Warto zwrócić uwagę na działania odpowiedzialne społecznie marki SkinTra. Czy kosmetyki, poza ekologicznymi opakowaniami, etykietami i surowcami, mogą podjąć dodatkowe działania na rzecz ochrony naszej planety? Oczywiście, istnieje wiele innych możliwości, takich jak ograniczenie plastiku w opakowaniach czy zbędnych pudełeczek ochronnych. To właśnie w te działania angażuje się marka SkinTra, jednak brand zdecydował się pójść o krok dalej. Wspierają on bowiem Las na Zawsze, fundację zajmującą się sadzeniem nowych lasów na terytorium Polski. Fundacja wykorzystuje nieużytki w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących lasów. Sadzą głównie odporne na warunki środowiskowe drzewa liściaste, ale także drzewa owocowe, krzewy i rośliny runa leśnego, aby stworzyć bioróżnorodne i bardziej odporne na czynniki środowiskowe nowe lasy. Co więcej, ilość drzew na hektar jest ograniczona do maksymalnie 2 tysięcy sadzonek, aby korony drzew i system korzeniowy mogły się swobodnie rozwijać bez zbędnych przeszkód. 

Po posadzeniu nowego lasu jest on monitorowany i w razie potrzeby odpowiednio wspierany. Istotne jest również zabezpieczenie prawne, które utrudnia wycinkę roślinności. Nawet jeśli do takiego zdarzenia dojdzie, naliczane są kary finansowe, które gwarantują ponowne zalesienie. Za każdy wyprodukowany kosmetyk SkinTra posadzone zostanie 0,5 m² lasu, włączając w to kosmetyki opuszczające fabrykę, nie tylko sprzedawane klientom, ale także przekazywane na cele PR-owe.

Promocja
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.11.2024 16:29
Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Paweł Orski, Head of E-Commerce, Cocolita.pl ze statuetką Drogeria Roku 2024 za I miejsce dla Cocolita.pl w kategorii e-Drogeriefot. Shootit

Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.

Cocolita.pl zajęła pierwsze miejsce w kategorii e-Drogerie w rankingu Drogeria Roku 2024.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najchętniej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, wygoda kupowania, nowoczesne rozwiązania zakupowe, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, społeczna odpowiedzialność,  programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Cocolita.pl uzyskała największą średnią wśród ocenianych e-drogerii i e-perfumerii.

Drugie miejsce w tej kategorii zajął Douglas.pl, trzecie Wizaz24.pl.

Cocolita.pl jest jedną z najbardziej znanych drogerii internetowych w Polsce. W ofercie posiada ponad 35 tys. produktów. Miesięczne internetowy sklep odwiedza ponad milion użytkowników, w mediach społecznościowych e-drogeria ma ponad pół miliona obserwujących. W 2021 r. Burda Media wykupiła większościowe udziały w platformie e-commerce Shoko, właściciela Cocolita.pl. Firmą Shoko nadal zarządza jej założyciel i właściciel Hubert Górecki, jest ona oddzielnym podmiotem.

W kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne zwyciężyła sieć Hebe, na drugim miejscu podium znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Cały tegoroczny ranking Drogeria Roku 2024 wygrała sieć Hebe zdobywając także statuetkę Best of The Best. 

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2024 13:30