StoryEditor
Akcesoria
18.05.2018 00:00

Gdzie szukać ozdób do włosów, jak nie w drogerii?

Bransoletki, zegarki, pierścionki, kolczyki, naszyjniki, gumki, opaski, spineczki – sztuczna biżuteria i ozdoby do włosów – dziś wiele drogerii już nie wyobraża sobie bez nich handlu. Błyskotki zajmują często całe ściany i kuszą dorosłe kobiety i małe kobietki. Od ośmiu lat w tym biznesie działa firma Malolka. Jej właścicielka, Mariola Dumanowska, opowiada o specyfice tej kategorii.

Od kilku lat zajmujecie się sprzedażą sztucznej biżuterii, akcesoriów i ozdób do włosów. Skąd wziął się taki pomysł na biznes?

Szukałam kategorii, która jest przyjemna, nie będzie konkurencyjna wobec kosmetyków, a którą drogerie chętnie wprowadzą na półki. Na początku sami robiliśmy biżuterię, zaczęło się od kolczyków. Powoli poszerzaliśmy ofertę, zawsze słuchając właścicieli sklepów – czego potrzebują, co chcą sprzedawać – i szybko wprowadzaliśmy nowości do oferty. Tak działamy do tej pory.

Jakie są Wasze doświadczenia z tych lat?

Mogę śmiało powiedzieć, że bardzo dużo się nauczyliśmy, poznaliśmy setki ludzi. Bardzo dużo osób nam szczerze pomagało. Największym problemem, z jakim się zmierzyliśmy, byli nieuczciwi pracownicy, ale umocniło nas to jeszcze bardziej.

A konkurencja?

Konkurencja, jak w każdej branży, jest bardzo duża, skupiamy się więc na naszym biznesie, musimy iść cały czas do przodu, wyprzedzać trendy. Biżuteria nie może się znudzić. Często zastanawiam się nad tym, czy jest jeszcze coś, co może mnie zaskoczyć, nie mija tydzień i widzę, że wyobraźnia nie ma granic. Nowości w tej kategorii pojawiają się co chwilę.

Jaki zapewniacie serwis swoim odbiorcom?

Dostawy realizujemy zawsze w ciągu tygodnia. Sami bezpośrednio dojeżdżamy do sklepów. Zwroty realizujemy na miejscu, bezpośrednio w drogerii. Praktycznie przy każdej wizycie możemy się pochwalić nowościami. Od pierwszego dnia pojawienia się Malolki w sklepie dbamy o asortyment, bierzemy udział w akcjach marketingowych, inwestujemy w gazetki reklamowe sieci. Staramy się, aby każdy był zadowolony ze współpracy z nami.

Kto kupuje sztuczną biżuterię i ozdoby do włosów?

Przede wszystkim kobiety, w każdym wieku. Większość kupuje pod wpływem impulsu, coś im wpada w oko, a ponieważ są to produkty w przystępnej cenie, to często wychodzą nie z jedną rzeczą, a z kilkoma. Mężczyźni sięgają po nasze produkty, gdy szukają prezentu. Kupują np. perfumy i do nich dobierają jeszcze bransoletkę czy zegarek.

Powstała też Malolka dla dzieci. Dziewczynki od najmłodszych lat chcą być piękne jak ich mamy. Właściwie biznes zaczynaliśmy od ozdób dla dzieci i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Nasze ozdoby wyróżniają się wśród innych, staramy się, żeby były kolorowe, wesołe, przyjazne dla dzieci. Dziewczynki po wejściu do sklepu muszą je zauważyć. Mamy czy babcie również – to idealny prezent dla małych strojnisi.

Czy jest to asortyment interesujący z punktu widzenia drogerii?

Oczywiście. Biżuteria znakomicie uzupełnia i uatrakcyjnia ofertę drogerii. Jest niedroga, w ciekawych wzorach, właściwie każdy może sobie na nią pozwolić. Kobiety chcą wyglądać pięknie i czasem taka drobnostka jak bransoletka poprawia im samopoczucie. Tak samo jest z ozdobami do włosów. Uważam, że każdy sklep powinien je mieć w swoim asortymencie, bo gdzie szukać gumek, klamer czy opasek, jak nie w drogerii? To pierwszy sklep, który przychodzi nam na myśl. Większość drogerii, z którymi współpracujemy, sprzedaje całą ofertę Malolki, od ozdób do włosów po zegarki.bo gdzie szukać gumek, klamer czy opasek, jak nie w drogerii? To pierwszy sklep, który przychodzi nam na myśl. Większość drogerii, z którymi współpracujemy, sprzedaje całą ofertę Malolki, od ozdób do włosów po zegarki.

Od jakich produktów najlepiej zacząć sprzedaż?

Każda kobieta jest inna, każda szuka czegoś innego, każda drogeria ma innych klientów. Dużo zależy też od lokalizacji. Nie ma jednej recepty. Dobieramy asortyment razem z właścicielami sklepów, analizujemy rotację i kompletujemy najlepszą ofertę.

W jaki sposób, w jakich miejscach w sklepie eksponować ozdoby do włosów, żeby zwiększyć sprzedaż, rotację?

Najlepsze jest miejsce blisko kasy, przy okazji płacenia za zakupy kobiety często jeszcze wypatrzą jakiś drobiazg. Mamy specjalne ekspozytory na biżuterię, tzw. parasolki, oraz ekspozytory na zegarki i bransoletki. Wyposażamy również sklepy w ścianki i stojaki panelowe na kółkach, co ułatwia ich przesuwanie po sklepie, w dowolnym momencie można zmieniać ich lokalizację. Rozwiązań jest sporo, nad każdym pracujemy indywidualnie, szukamy najlepszego miejsca na prezentację oferty. Towar musi być dobrze wyeksponowany, ekspozycja zadbana, produkty nie mogą być wymieszane. Biżuteria musi być widoczna i sama mówić „kup mnie”.

Jak często zmieniają się kolekcje ozdób do włosów?

Bardzo często. Nowości pojawiają się co chwilę. Są oczywiście wzory, które rotują cały czas i nie mają sobie równych, ale również te kolekcje staramy się urozmaicać ciągle czymś nowym. Szukamy także wzorów odpowiednich do pór roku.

Teraz wprowadzacie nowy asortyment ozdób do włosów wraz z całym programem, który ma przyciągać małe klientki do sklepów.

Tak, jest to seria ozdób do włosów skierowana do naszych najmłodszych klientek. Gumki, spineczki, opaski do włosów będą układane na specjalnych kartonikach z wzorem laleczki do kolorowania. Każda laleczka jest inna. Małe klientki będą zbierać własną kolekcję Malolek. Dziś laleczka jest dostępna w 8 wersjach, a to dopiero początek. Dodatkowym prezentem będzie magnes na lodówkę. Przy zakupie trzech ozdób do włosów z tej serii dziewczynki wybiorą sobie jeden magnes z wizerunkiem swojej ulubionej wersji laleczki. Cały asortyment jest wprowadzany na bardzo kolorowym stojaku. Wszystko jest w żywych, fajnych, kolorach. To kolekcja, obok której dziewczynki nie przejdą obojętnie, a drogerie zyskają wierne, małe klientki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Akcesoria
08.08.2025 08:57
Masz ulubiony naszyjnik? Zobacz, jak go nosić na 3 nowe sposoby
Masz ulubiony naszyjnik? Zobacz, jak go nosić na 3 nowe sposobymateriał partnera

Masz taki naszyjnik, po który sięgasz najczęściej? Taki, który naprawdę lubisz i który zawsze jakoś do Ciebie pasuje? Świetnie się składa – właśnie o nim dziś porozmawiamy. Jeden model biżuterii potrafi mieć wiele twarzy, a naszyjniki zdecydowanie należą do tych najbardziej uniwersalnych. W tym artykule znajdziesz pomysły, jak na nowo odkryć swoją ulubioną ozdobę szyi!

Ulubiony naszyjnik nie musi czekać na specjalne okazje

Nie musisz mieć pełnej szkatułki, żeby wyglądać stylowo. Czasem wystarczy jeden, naprawdę Twój. Może to być cienki łańcuszek z zawieszką, klasyczna forma, pamiątka od bliskiej osoby albo coś bardziej „charakternego”, co wyróżnia się z tłumu. Nieważne, co wybierzesz – liczy się to, czy czujesz się w tym dobrze.

Twój ulubiony naszyjnik nie potrzebuje zaproszenia na wielkie wyjścia. Noś go do T-shirtu, swetra, rozpiętej koszuli, a nawet do bluzy. Niech stanie się częścią Twojego codziennego stylu – osobistym znakiem rozpoznawczym, a nie tylko dodatkiem „na okazje”. Biżuteria może być Twoją codzienną przyjemnością, drobnym rytuałem, dzięki któremu czujesz się bardziej sobą – bez względu na to, co akurat masz na sobie.

Trzy nietypowe pomysły na stylizowanie tego samego naszyjnika 

Masz ochotę odkryć swój ulubiony naszyjnik na nowo? Świetnie – wystarczy kilka prostych trików, by nadać mu zupełnie inny charakter. Możesz bawić się tym, co już masz, albo uzupełnić kolekcję o coś, co idealnie zgra się z Twoim stylem. Oto trzy sposoby na to, jak nosić ten sam model w trzech różnych wersjach.

Pobaw się długością

Ten sam naszyjnik może wyglądać zupełnie inaczej, jeśli zmienisz jego długość. Wystarczy mała przedłużka, by zawieszka opadła niżej – idealnie do rozpiętej koszuli albo głębszego dekoltu. A gdy skrócisz łańcuszek, naszyjnik zbliży się do szyi i świetnie zagra z prostym T-shirtem. Jeden drobny detal, a tyle nowych możliwości.

Warstwowo!

Twoja ulubiona zawieszka może świetnie wyglądać w towarzystwie innych. Dodaj do niej krótszy łańcuszek z kamieniami albo dłuższy z grubszym splotem. Nie przejmuj się „czy to pasuje” – ważne, żeby Ci się podobało. Biżuteria to nie zasady, tylko sposób wyrażenia siebie. 

Zastanawiasz się, gdzie możesz dobrać naszyjniki do warstwowej stylizacji z Twoim ulubionym modelem? Sprawdź ofertę ANIA KRUK – znajdziesz tam mnóstwo modeli, które aż się proszą o połączenie w duet (albo tercet!).

Na ubraniu, nie pod 

Zamiast chować naszyjnik pod golfem, wyeksponuj go na wierzchu. Taki zabieg daje świetny efekt, zwłaszcza gdy materiał ubrania jest jednolity. Nawet niewielki naszyjnik potrafi przyciągać wzrok, jeśli zostanie umiejętnie zestawiony z kolorem swetra czy fakturą dzianiny.

Naszyjnik jako prezent z charakterem

Ulubiony naszyjnik nie zawsze wybieramy sami – czasem to prezent, który z czasem staje się wyjątkowo „nasz”. I właśnie dlatego naszyjnik świetnie sprawdza się jako pomysł na podarunek. Można dopasować go do osobowości, wspomnienia, symbolu, który coś znaczy tylko dla obdarowanej osoby. Zawieszka w kształcie litery, kamień o konkretnym znaczeniu, prosty łańcuszek, który można stylizować na wiele sposobów – biżuteria daje ogromne pole do personalizacji. A najlepsze prezenty to przecież te, które dają się nosić codziennie, a nie tylko od święta.

Styl nie musi krzyczeć, żeby był zauważalny – czasem wystarczy drobny detal, który po prostu czujesz. Ulubiony naszyjnik może być właśnie takim akcentem: dyskretnym, ale znaczącym. Nosisz go tak, jak lubisz. Łączysz z innymi, skracasz, wydłużasz, pokazujesz albo zostawiasz tylko dla siebie. Nie ma jednej słusznej wersji!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 03:55