StoryEditor
Dom
28.05.2015 00:00

Kapsułki i inne pomysły na pranie

Rynek detergentów piorących się zmienia. Nowe, wygodne kategorie, takie jak kapsułki do prania, zwiększają swoje udziały.

Rocznie Polacy na produkty do prania wydają aż 1,37 mld zł. Jednak rynek zmniejszył się w ostatnim roku wartościowo o 8,5 proc., a ilościowo o 4,5 proc. (Nielsen, 2014 rok). Najbardziej spada sprzedaż proszków. To wynik m.in. kompaktyzacji tych produktów. Potrzeba mniej proszku do tej samej co kiedyś ilości prania.
Panaceum na brak czasu
Proszki tracą też na rzecz nowych kategorii. Kapsułki do prania, wprowadzone na polski rynek w połowie 2012 roku, w ubiegłym roku wartościowo zdobyły ponad 8 proc. rynku. Obecnie, według danych marki Persil, kapsułkom zaufało już 25 proc. kupujących środki piorące. Do końca 2015 roku kapsułek będzie używało co trzecie gospodarstwo domowe. – Kapsułki to wygoda: łatwo je dozować, opakowania są lekkie i mniejsze niż w przypadku proszków. To też czystość bez rozlewania, rozsypywania i bałaganu – tłumaczył sukces tych produktów Michał Szparaga z Henkla podczas prezentacji nowych Persil Power-Mix Caps.
Kapsułki znakomicie wpasowały się w styl życia współczesnych kobiet, które nie chcą wybierać między karierą, samorealizacją a rodziną. Nie zamierzają również iść na żadne kompromisy. Mimo że mają coraz mniej czasu na obowiązki domowe, chcą pozostać perfekcyjne w roli gospodyni. Poszukują więc środków czystości, dzięki którym zaoszczędzą czas i energię. Są gotowe wydać więcej pieniędzy, jeśli produkt spełnia te oczekiwania.
Kapsułki, listki i co dalej?
Marek oferujących środki piorące w kapsułkach jest coraz więcej. Koncernowe Ariel, Vizir (P&G) oraz Persil (Henkel) to tylko niektóre z nich. Polska firma Lakma Strefa w ubiegłym roku wprowadziła dwukomorowe kapsułki z proszkiem i żelem pod marką Perlux. Od końca 2014 roku o rynek walczą też kapsułki Ludwik Grupy Inco. O zainteresowanie konsumentów zabiega też marka Oxo firmy Marba, która oferuje kapsułki w kilku wersjach, w tym do prania ciemnego i bielizny niemowlęcej. W tym roku kapsułki do prania odzieży dziecięcej uzupełniły też ofertę marki Jelp znanej z hipoalergicznych produktów. – Są dostosowane do stylu życia matek – mówi Katarzyna Qaraqish, brand manager marki w Brodr. Jorgensen Polska. – Są też wygodne w użyciu, a przy tym bazują na naturalnym mydle – dodaje. Małe rozmiary oraz wygoda stosowania i przechowywania to także cechy listków do prania. Ten niepozornie wyglądający produkt o rozmiarach kartki A5 jest w rzeczywistości esencją substancji piorącej, która – pozbawiona wypełniaczy oraz rozpuszczalników – została sprasowana do formy listka mieszczącego 40 gramów skoncentrowanego proszku do prania. Tak jak w przypadku kapsułek pojedynczy listek wrzuca się bezpośrednio do bębna pralki. – Produkt jest przeznaczony dla osób dbających o zdrowie i ekologię. Oprócz tego jest polecany alergikom i osobom z wrażliwą skórą, w tym dzieciom – wyjaśnia Bartłomiej Nadolny, prezes firmy Aureus International Trade, wyłączny dystrybutor listków do prania Dizolve.

Więcej miejsca na półce

Listki znakomicie nadają się do sprzedaży w drogeriach. Zajmują mało miejsca na półce. Nic się z nich nie wysypuje ani nie rozlewa. – Zdajemy sobie sprawę, że listki do prania to całkowita nowość na naszym rynku. Dlatego oprócz standardowych kartoników zawierających 12 lub 32 listki oferujemy także możliwość sprzedaży produktu na sztuki, w jednorazowych opakowaniach – zachęca Bartłomiej Nadolny. Zgodnie z zapewnieniami dystrybutora listki Dizolve będą promowane nie tylko w czasopismach branżowych, ale trafią do konsumenta także poprzez reklamę radiową (a później również telewizyjną), outdoor i materiały POS.

Anna Zawadzka-Szewczyk

Czy wiesz, że...

Środki piorące w żelu nie usuwają skutecznie trudnych plam, np. z herbaty, kawy, owoców lub warzyw, ponieważ nie można umieścić w nich środka wybielającego. Zupełnie inaczej jest w przypadku dwukomorowych kapsułek Persil Power-Mix Caps. Komora z proszkiem w wariancie do prania tkanin białych zawiera enzymy i wybielacz. W drugiej komorze znajduje się skoncentrowany żel, który skutecznie usuwa zabrudzenia – nawet te, które wniknęły w głąb tkanin. Kapsułki zawierają dodatkowo składnik, który przeciwdziała mechaceniu się tkanin, wydobywając ich blask. Nowe kapsułki Persil Power-Mix Caps ważą mniej niż dawka płynnego lub proszkowego detergentu, zalecana na jedno pranie. Co więcej, idealnie odmierzona ilość środka w kapsułce chroni przed ryzykiem zbyt obfitego dozowania. Używając Persil Power-Mix Caps, konsumenci przyczyniają się więc do oszczędzania zasobów naturalnych. Kapsułki wykonane są z folii, która całkowicie rozpuszcza się w wodzie. Wystarczy umieścić ją bezpośrednio w bębnie pralki, przykryć praniem i uruchomić program. Folia ulega biodegradacji, dzięki czemu produkt jest nie tylko wygodny w użyciu i skuteczny, ale także pozwala konsumentom dbać o środowisko naturalne.
Persil Power-Mix Caps występuje w 2 wariantach: do białego i do kolorów. Jest dostępny w lekkich, wygodnych do przenoszenia i przechowywania opakowaniach. Kapsułki w ilości umożliwiającej wykonanie 14 prań zostały umieszczone w funkcjonalnym pudełku wielokrotnego użytku, natomiast wersje 28 i 35 sztuk – w praktycznych, zamykanych woreczkach.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.05.2025 11:27
INCO: 10 proc. Polek i Polaków używa płynu do mycia naczyń do czyszczenia pędzli do makijażu
Poczciwy płyn do mycia naczyń wydaje się być misterem multifunkcjonalności w polskich gospodarstwach domowych.Kampus Productions

Płyn do mycia naczyń to nie tylko środek do czyszczenia talerzy – dla większości Polaków jego zastosowanie sięga znacznie dalej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę INCO, aż 86 proc. respondentów przyznaje się do wykorzystywania płynu również poza kuchnią. Najpopularniejsze zastosowania to czyszczenie wanny, lodówki czy blatów (55 proc. wskazań), usuwanie plam z ubrań (46 proc.) oraz pielęgnacja mebli, tapicerki i dywanów (39 proc.). Co ciekawe, aż 32 proc. ankietowanych stosuje płyn do naczyń do mycia szyb, a 20 proc. używa go do czyszczenia roweru lub samochodu.

Tylko 14 proc. badanych używa płynu zgodnie z jego podstawowym przeznaczeniem. Jedna piąta mężczyzn nie eksperymentuje z innymi zastosowaniami, natomiast wśród kobiet ten odsetek wynosi zaledwie 9 proc. Wśród mniej oczywistych zastosowań warto wymienić czyszczenie pędzli do makijażu (10 proc.), mycie rąk (2 proc.), pielęgnację roślin (1 proc.) czy tworzenie baniek mydlanych (3 proc.). Również czyszczenie okularów, butów oraz odtłuszczanie powierzchni pojawiły się wśród rzadziej wskazywanych odpowiedzi.

Różnice w wykorzystaniu płynu są także widoczne w zależności od płci i wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni używają płynu do mycia szyb (36 proc. vs. 27 proc.) oraz do usuwania plam z ubrań (57 proc. vs. 32 proc.). Z kolei mężczyźni chętniej czyszczą nim karoserię samochodową (22 proc. vs. 19 proc.). Wśród osób posiadających dzieci popularniejsze jest wykorzystanie płynu do prania i czyszczenia tapicerki niż w grupie bezdzietnych.

Zastosowania płynu do naczyń różnicuje także wiek. Młodzi w wieku 18–24 lat aż w 38 proc. przypadków wykorzystują go do mycia roweru, podczas gdy wśród osób powyżej 55. roku życia odsetek ten spada do 14 proc. Odwrotna tendencja widoczna jest przy czyszczeniu kanap i dywanów – robi to 43 proc. starszych respondentów, w porównaniu do 25 proc. najmłodszych. Dane te pokazują, jak szerokie i zróżnicowane jest podejście do jednego z najbardziej podstawowych środków czystości w polskich domach.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w marcu 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 1118 osób przez panel Ariadna. Wyniki potwierdzają, że płyn do naczyń stał się nie tylko symbolem skutecznego czyszczenia, ale również dowodem na codzienną pomysłowość Polaków w trosce o czystość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 13:15