StoryEditor
Dom
22.07.2025 12:51

Materace antybakteryjne – czy to ważne dla urody?

Materace antybakteryjne – czy to ważne dla urody? / shutterstock

Czy wiesz, że jakość Twojego snu ma bezpośredni wpływ nie tylko na samopoczucie, ale również na wygląd skóry? Jeśli zależy Ci na promiennej cerze, świeżym spojrzeniu i wypoczętym wyglądzie – czas przyjrzeć się nie tylko długości snu, ale też temu, na czym śpisz. Sprawdź, dlaczego materace antybakteryjne mogą mieć znaczenie dla Twojej urody i jak wybrać najlepszy model.

Zdrowy sen = zdrowa skóra

Sen to najskuteczniejszy kosmetyk, jakim dysponuje nasze ciało. W czasie głębokiej fazy snu organizm regeneruje się intensywnie: odbudowują się komórki skóry, zmniejszają się stany zapalne, a poziom kortyzolu – hormonu stresu – spada. Efektem tego procesu jest rozświetlona, jędrna skóra bez widocznych oznak zmęczenia. Jednak aby sen rzeczywiście spełniał swoją regeneracyjną funkcję, musi przebiegać w komfortowych i higienicznych warunkach. To tu zaczyna się rola materaca, szczególnie takiego, który posiada właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze.

Czy materace antybakteryjne naprawdę działają?

Wiele nowoczesnych materacy posiada warstwy wykonane z materiałów o właściwościach antybakteryjnych, takich jak lateks czy specjalistyczne pianki. Ich działanie polega na ograniczaniu rozwoju drobnoustrojów, które w naturalnych warunkach bardzo szybko namnażają się w ciepłym i wilgotnym środowisku, jakim jest łóżko. Bakterie, roztocza i grzyby nie tylko wpływają na jakość powietrza, którym oddychamy w nocy, ale mogą także podrażniać skórę i powodować alergie. Skóra twarzy przez kilka godzin każdej nocy ma bezpośredni kontakt z poduszką i materacem – jeśli są one źródłem zanieczyszczeń, nawet najlepsze kremy i zabiegi pielęgnacyjne nie będą wystarczające. Dlatego wybór materaca antybakteryjnego to nie fanaberia, lecz rozsądna decyzja, jeśli zależy Ci na czystej, zdrowej i zadbanej cerze.

Hilding Zorba – komfort i ochrona dla Twojej skóry

Dobrym przykładem materaca, który łączy wygodę snu z właściwościami chroniącymi skórę, jest Hilding Zorba. Zorba oparty jest na 7-strefowej sprężynie kieszeniowej, co oznacza idealne dopasowanie do anatomicznej budowy ciała. Kluczową rolę w jego składzie pełni warstwa pianki lateksowej, która nie tylko nadaje konstrukcji sprężystość, ale też posiada właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dzięki temu materac „oddycha”, utrzymuje higieniczne warunki snu i przeciwdziała rozwojowi drobnoustrojów mogących mieć negatywny wpływ na skórę. Dodatkowo zastosowanie pianki Flexifoam zapewnia uczucie miękkości i komfortu, co przekłada się na lepszy relaks i skuteczniejszą regenerację organizmu.

Uroda zaczyna się w łóżku

Chcesz wyglądać młodziej i świeżej bez wydawania fortuny na kosmetyki? Zacznij od podstaw: odpowiednia ilość snu w czystym, bezpiecznym środowisku potrafi zdziałać cuda. Materace antybakteryjne pomagają w zachowaniu równowagi biologicznej skóry, ograniczają kontakt z alergenami, a jednocześnie poprawiają komfort snu, a to najlepszy prezent, jaki możesz dać swojej urodzie. Nie zapominaj też, że regularne wietrzenie sypialni, stosowanie przewiewnej pościeli i częsta wymiana poszewek również wspierają higienę snu. 

Choć pielęgnacja skóry kojarzy się głównie z kosmetykami i zabiegami, warto pamiętać, że najlepsze efekty przynosi kompleksowe podejście, a to zaczyna się nocą, w łóżku. Wybór materaca o właściwościach antybakteryjnych to nie tylko inwestycja w zdrowie, ale także w wygląd.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.05.2025 11:27
INCO: 10 proc. Polek i Polaków używa płynu do mycia naczyń do czyszczenia pędzli do makijażu
Poczciwy płyn do mycia naczyń wydaje się być misterem multifunkcjonalności w polskich gospodarstwach domowych.Kampus Productions

Płyn do mycia naczyń to nie tylko środek do czyszczenia talerzy – dla większości Polaków jego zastosowanie sięga znacznie dalej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę INCO, aż 86 proc. respondentów przyznaje się do wykorzystywania płynu również poza kuchnią. Najpopularniejsze zastosowania to czyszczenie wanny, lodówki czy blatów (55 proc. wskazań), usuwanie plam z ubrań (46 proc.) oraz pielęgnacja mebli, tapicerki i dywanów (39 proc.). Co ciekawe, aż 32 proc. ankietowanych stosuje płyn do naczyń do mycia szyb, a 20 proc. używa go do czyszczenia roweru lub samochodu.

Tylko 14 proc. badanych używa płynu zgodnie z jego podstawowym przeznaczeniem. Jedna piąta mężczyzn nie eksperymentuje z innymi zastosowaniami, natomiast wśród kobiet ten odsetek wynosi zaledwie 9 proc. Wśród mniej oczywistych zastosowań warto wymienić czyszczenie pędzli do makijażu (10 proc.), mycie rąk (2 proc.), pielęgnację roślin (1 proc.) czy tworzenie baniek mydlanych (3 proc.). Również czyszczenie okularów, butów oraz odtłuszczanie powierzchni pojawiły się wśród rzadziej wskazywanych odpowiedzi.

Różnice w wykorzystaniu płynu są także widoczne w zależności od płci i wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni używają płynu do mycia szyb (36 proc. vs. 27 proc.) oraz do usuwania plam z ubrań (57 proc. vs. 32 proc.). Z kolei mężczyźni chętniej czyszczą nim karoserię samochodową (22 proc. vs. 19 proc.). Wśród osób posiadających dzieci popularniejsze jest wykorzystanie płynu do prania i czyszczenia tapicerki niż w grupie bezdzietnych.

Zastosowania płynu do naczyń różnicuje także wiek. Młodzi w wieku 18–24 lat aż w 38 proc. przypadków wykorzystują go do mycia roweru, podczas gdy wśród osób powyżej 55. roku życia odsetek ten spada do 14 proc. Odwrotna tendencja widoczna jest przy czyszczeniu kanap i dywanów – robi to 43 proc. starszych respondentów, w porównaniu do 25 proc. najmłodszych. Dane te pokazują, jak szerokie i zróżnicowane jest podejście do jednego z najbardziej podstawowych środków czystości w polskich domach.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w marcu 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 1118 osób przez panel Ariadna. Wyniki potwierdzają, że płyn do naczyń stał się nie tylko symbolem skutecznego czyszczenia, ale również dowodem na codzienną pomysłowość Polaków w trosce o czystość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. lipiec 2025 02:30