StoryEditor
Dom
28.02.2023 00:00

Nawilżacz ewaporacyjny - najważniejsze cechy tego urządzenia

W nawilżaczach ewaporacyjnych suche powietrze jest zaciągane przez wentylator, a następnie przepuszczane przez nawilżoną matę lub specjalne dyski. Para wodna jest chłodna i nie pozostawia białego osadu na meblach / fot. materiał partnera
Wiele osób sięga po nawilżacze ewaporacyjne, bo cenią zdrowy i naturalny sposób nawilżania powietrza. To ważny atut, ale nie jedyny. Chociaż na rynku możemy wybierać spośród nawilżaczy parowych, ultradźwiękowych i ewaporacyjnych, te ostatnie są chętnie wybieranym rozwiązaniem.

Czym różnią się od innych sprzętów i jakie są najważniejsze cechy urządzenia tego typu? Pora się temu dokładnie przyjrzeć!

Czym nawilżacz ewaporacyjny różni się od ultradźwiękowego i parowego?

Szukając nawilżacza powietrza, spotkamy się z różnymi rodzajami tego typu sprzętu. To, na który się zdecydujemy, zależy od wielu kwestii, w tym zakładanego budżetu, oczekiwanych kosztów eksploatacji, a także - gdzie i w jaki sposób chcemy nawilżać powietrze. Jeśli zależy nam na urządzeniu do sypialni - powinniśmy stawiać na model wyposażony w tryb nocny. Do pokoju dziecięcego - na urządzenie emitujące chłodną mgiełkę. W końcu - jeśli mamy w domu psy i koty, warto unikać nawilżacza ultradźwiękowego. Mając świadomość, na jakie aspekty zwracać uwagę, można rozważyć po kolei poszczególne rodzaje nawilżaczy.

Nawilżacze parowe są proste w budowie i działaniu. Woda jest w nich ogrzewana przez specjalną grzałkę - aż pojawi się para wodna. Jej wysoka temperatura sprawia jednak, że tego typu sprzęt nie będzie dobrym pomysłem do niewielkiego pomieszczenia lub pokoju dziecka.

Znacznie lepszym wyborem w takim kontekście będą nawilżacze ultradźwiękowe. Jak sama nazwa wskazuje, używają one ultradźwięków do rozbijania cząsteczek wody, a przy tym - zwykle są dość budżetowymi rozwiązaniami. Do eksploatacji trzeba doliczyć koszt wody destylowanej - nie można używać tutaj wody z kranu, bo może to doprowadzić do wytrącania się szkodliwego dla zdrowia pyłu kamiennego. Z nawilżaczy ultradźwiękowych powinni zrezygnować opiekunowie zwierząt domowych. Psy i koty słyszą ultradźwięki i nie jest to dla nich komfortowe.

Nic dziwnego, że dużą popularnością cieszą się nawilżacze ewaporacyjne. Można w nich korzystać z wody z kranu, a nie destylowanej, nie emitują ultradźwięków i emitują chłodną mgiełkę. Brzmią więc jak rozwiązanie bardzo uniwersalne!

Jak działają sprzęty tego typu? Suche powietrze jest zaciągane przez wentylator, a następnie przepuszczane przez nawilżoną matę lub specjalne dyski. Para wodna jest chłodna i nie pozostawia białego osadu na meblach.

Decydując się na nawilżacz tego typu, trzeba pamiętać o kosztach eksploatacji, czyli regularnej wymianie filtrów. Producent zwykle określa, kiedy powinno to nastąpić - warto trzymać się tych wskazówek.

Nawilżacz ewaporacyjny - najważniejsze cechy

Gdy wiemy już, jak działa nawilżacz ewaporacyjny, pora przyjrzeć się jego najważniejszym właściwościom! Do zalet można zaliczyć, że jest to sprzęt, który:

  • może pracować w trybie cichym lub nocnym;
  • może mieć kilka poziomów prędkości pracy;
  • łatwo uzupełnić wodą z kranu;
  • nawilża, nie zostawiając mokrych plam i osadu;
  • jest zwykle łatwy w obsłudze;
  • znajdziemy w ofercie czołowych producentów;
  • zapewnia higieniczne nawilżanie;
  • wyróżnia się nowoczesnym designem, pasującym do wnętrza.

To mocna lista atutów, która sprawia, że wiele osób sięga właśnie po tego typu nawilżacz. Chcąc się zaopatrzyć w takie urządzenie, trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu kilkuset złotych. W zamian otrzymujemy jednak sprzęt, który sprawdzi się jeszcze długo po zakupie. Nawilżacze ewaporacyjne w sklepie MediaMarkt mogą się pochwalić wieloma pozytywnymi recenzjami użytkowników - dobrze je sprawdzić przed wyborem konkretnego modelu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.05.2025 11:27
INCO: 10 proc. Polek i Polaków używa płynu do mycia naczyń do czyszczenia pędzli do makijażu
Poczciwy płyn do mycia naczyń wydaje się być misterem multifunkcjonalności w polskich gospodarstwach domowych.Kampus Productions

Płyn do mycia naczyń to nie tylko środek do czyszczenia talerzy – dla większości Polaków jego zastosowanie sięga znacznie dalej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę INCO, aż 86 proc. respondentów przyznaje się do wykorzystywania płynu również poza kuchnią. Najpopularniejsze zastosowania to czyszczenie wanny, lodówki czy blatów (55 proc. wskazań), usuwanie plam z ubrań (46 proc.) oraz pielęgnacja mebli, tapicerki i dywanów (39 proc.). Co ciekawe, aż 32 proc. ankietowanych stosuje płyn do naczyń do mycia szyb, a 20 proc. używa go do czyszczenia roweru lub samochodu.

Tylko 14 proc. badanych używa płynu zgodnie z jego podstawowym przeznaczeniem. Jedna piąta mężczyzn nie eksperymentuje z innymi zastosowaniami, natomiast wśród kobiet ten odsetek wynosi zaledwie 9 proc. Wśród mniej oczywistych zastosowań warto wymienić czyszczenie pędzli do makijażu (10 proc.), mycie rąk (2 proc.), pielęgnację roślin (1 proc.) czy tworzenie baniek mydlanych (3 proc.). Również czyszczenie okularów, butów oraz odtłuszczanie powierzchni pojawiły się wśród rzadziej wskazywanych odpowiedzi.

Różnice w wykorzystaniu płynu są także widoczne w zależności od płci i wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni używają płynu do mycia szyb (36 proc. vs. 27 proc.) oraz do usuwania plam z ubrań (57 proc. vs. 32 proc.). Z kolei mężczyźni chętniej czyszczą nim karoserię samochodową (22 proc. vs. 19 proc.). Wśród osób posiadających dzieci popularniejsze jest wykorzystanie płynu do prania i czyszczenia tapicerki niż w grupie bezdzietnych.

Zastosowania płynu do naczyń różnicuje także wiek. Młodzi w wieku 18–24 lat aż w 38 proc. przypadków wykorzystują go do mycia roweru, podczas gdy wśród osób powyżej 55. roku życia odsetek ten spada do 14 proc. Odwrotna tendencja widoczna jest przy czyszczeniu kanap i dywanów – robi to 43 proc. starszych respondentów, w porównaniu do 25 proc. najmłodszych. Dane te pokazują, jak szerokie i zróżnicowane jest podejście do jednego z najbardziej podstawowych środków czystości w polskich domach.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w marcu 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 1118 osób przez panel Ariadna. Wyniki potwierdzają, że płyn do naczyń stał się nie tylko symbolem skutecznego czyszczenia, ale również dowodem na codzienną pomysłowość Polaków w trosce o czystość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 13:49