StoryEditor
Makijaż
16.11.2020 00:00

Jak wymodelować owal twarzy kosmetykami do makijażu?

Konturowanie to inaczej modelowanie owalu twarzy kosmetykami do makijażu. Zastosowanie  techniki światłocienia czyli jaśniejszych i ciemniejszych odcieni oraz gry światłem pozwala uzyskać pożądany efekt podkreślenia kości policzkowych a nawet wyszczuplenie twarzy - tłumaczy ekspertka marki IUNO Cosmetics.

Klasyczne użycie kosmetyków do malowania twarzy ma za zadanie ujednolicenie kolorytu lub ukrycie niedoskonałości. Natomiast konturowanie podkreśla rysy, uplastycznia owal twarzy i poprawia jej symetrię.

Modelowanie twarzy jest idealne dla kobiet w każdym wieku. Warto jednak znać tajniki odpowiedniego nakładania podkładu, korektora, pudru, bronzera i rozświetlacza, żeby efekt był taki, o jakim myślałyśmy. Na początku trzeba określić kształt twarzy (trójkątna, kwadratowa, okrągła, podłużna czy romboidalna) oraz mankamenty, które warto ukryć, np. zbyt długa broda, szeroki nos czy wydatne czoło). I chociaż sposób na konturowanie jest ten sam dla wszystkich typów urody, „diabeł tkwi w szczegółach” czyli odpowiednio dobranych kosmetykach.

Prawidłowe modelowanie owalu może odjąć kilka kilogramów bez diety, czy odmłodzić o kilka lat. Najważniejsza zasada, którą należy kierować się podczas konturowania to dążenie do owalu oraz „Rozjaśnij, to co chcesz pokazać, zaś przyciemnij, to co chcesz ukryć”.

Firmy kosmetyczne proponują do konturowania uniwersalne produkty typu 3 w 1 - specjalne palety do modelowania owalu twarzy. Kosmetyki takie nie zawierają parabenów, nie są testowane na zwierzętach, zawierają certyfikowane składniki naturalne i ekstrakty roślinne. W eleganckim opakowaniu wykonanym zgodnie z filozofią „zero waste” zawarty jest bronzer, róż i rozświetlacz. Produkty występują w dwóch tonacjach kolorystycznych, cieplejszej dla śniadej karnacji i chłodniejszej dla jaśniejszego typu urody. Taki zestaw jest niezwykle funkcjonalnym kosmetykiem, gdyż możemy nim wykonać niemal cały makijaż.

Oto poszczególne etapy szybkich działań upiększających: 

1. Nanosimy na skórę puder w dwóch odcieniach - jeden harmonizujący z karnacją i drugi jaśniejszy w okolicach oczu.

2. Następnie sięgamy po bronzer z zestawu do modelowania i przyciemniamy przestrzeń pod kością policzkową, okolice skroni i boczne partie nosa.

3. Kolejnym etapem jest aplikacja  różu, który odświeży koloryt karnacji. Kosmetykiem pokrywamy część kości policzkowych tuż nad bronzerem oraz zewnętrzną część powieki.

4. Aby twarz nabrała młodzieńczego blasku a gra światłem była pełniejsza sięgamy po rozświetlacz. Jest to kosmetyk, który pojawił się w damskich kosmetyczkach stosunkowo niedawno i jest obecnie nieodzownym elementem makijażu. Aplikujemy go na szczyty kości policzkowych ponad różem, na łuk kupidyna i na wewnętrzny kącik oka.

5. Pozostaje teraz tylko wyczesać brwi, nałożyć tusz do rzęs oraz lekki błyszczyk i odświeżający, szybki i uniwersalny makijaż jest już gotowy,

Wykonywanie makijażu z zachowanie według tych zasad nie jest trudne i w zależności od doświadczenia trwa do 20 min. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. październik 2025 18:38