StoryEditor
Makijaż
13.11.2018 00:00

Makijaż opadającej powieki

Oczy – najbardziej przyciągający uwagę element twarzy. Nadają jej wyraz, wpływają na to, czy jesteśmy odbierani jako osoba wesoła, szczera i otwarta, czy wprost przeciwnie – smutna, wycofana i zamknięta w sobie. Makijaż dopasowany do kształtu oczu pozwala wydobyć z niej to, co najpiękniejsze. Jednym z większych wyzwań są opadające powieki.

Wykonanie makijażu na powiece z opadającym fałdem skóry nie jest łatwe. Może odbijać się na niej kreska, może nie być widoczne misternie wykonane cieniowanie, a nawet, przez nieodpowiednio dobrane kolory, oko może wyglądać na zmęczone lub smutne. Jednak przy odpowiedniej technice makijażu ze wszystkim tym można sobie poradzić.

Optyczny lifting

Kiedy kąciki oka opadają w dół, rolą makijażu jest optyczne uniesienie ich. Ważny jest właściwy dobór kolorów, którymi modelujemy kształt oka. Jasnym kolorem należy pokryć całą powiekę ruchomą, zaczynając od wewnętrznego kącika. Następnie cieniem w kolorze pośrednim (mogą to być szarości, delikatne brązy i odcienie taupe) pokrywamy obszar nad załamaniem powieki. Jeśli chcemy uzyskać bardziej wieczorowy efekt, przydatna będzie kredka, którą rozcieramy w zewnętrznym kąciku dolnej powieki, wyciągając ją w stronę zewnętrznego końca łuku brwiowego. Ciemnym cieniem warto też delikatnie zaakcentować dolną powiekę w jej zewnętrznym kąciku. To pozwoli nam stworzyć złudzenie optycznego liftingu.

Trwałość

Jednym z największych problemów z makijażem na opadającej powiece jest to, że nałożone na nią cienie ścierają się, rozmazują lub rolują. Rozwiązaniem są kosmetyki o odpowiednich formułach przedłużających trwałość makijażu, takie jak bazy na powiekę lub zastygające cienie.

Rama brwi

Oko z opadającą powieką ma to do siebie, że obszar tuż pod brwiami bywa bardzo wąski. Dlatego należy wyregulować brwi i podkreślić je, aby tę powierzchnię powiększyć. Brwi można zaznaczyć przeznaczonym do nich pudrem, co da bardzo naturalny efekt, lub kredką – wówczas będą bardziej wyrysowane. Ważna jest precyzja. Nadmiar kosmetyków należy wyczyścić za pomocą patyczka higienicznego lub pędzelka do korektora.

Paulina Pilipczuk, wizażystka firmy Golden Rose

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 10:31
Kiko Milano powitało lato energetyczną kolekcją kosmetyków i pokazem makijażu
Marta Gąska i pokaz makijażu kosmetykami Kiko MilanoMarzena Szulc /WK

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowej kolekcji kosmetyków i perfum włoskiej marki kosmetycznej Kiko Milano – Juicy Fizz. Wyłącznym dystrybutorem marki jest Grupa Primavera Parfum. Goście – dziennikarki beauty i influencerki – mogły przetestować nowe produkty oraz wziąć udział w pokazie makijażu.

Słoneczna pogoda i unikalny plenerowy klimat warszawskiej restauracji Zachodni Brzeg były idealnym tłem na soczystej, świetlistej kolekcji Juicy Fizz.

Atrakcją tego spotkania był pokaz makijażowy w wykonaniu  Marty Gąski – wybitnej makeupistki, współpracującej z marką. Marta Gąska, wykorzystując kosmetyki z najnowszej kolekcji Kiko Milano, prezentowała proces tworzenia świetlistego looku, pełnego świeżych i energetyzujących barw i odcieni. 

W letniej kolekcji znalazła się gama produktów do makijażu twarzy, oczu czy ust, a także produkty do opalania z filtrami UVA i UVB. Dodatkowo kolekcję wzbogaciła limitowana woda perfumowana, w której królują nuty kwiatowo-cytrusowe: Navigli Fizz Eau de Parfum. Perfumy zostały stworzone i wyprodukowane we Włoszech, zawierają m.in. ekstrakty cytrusowe oraz ekologiczny alkohol roślinny. 

Letnia linia Juicy Fizz trafi do drogerii sieci Hebe. 

Po raz kolejny włoska marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowniczek. Linia podkreśli naturalną promienność każdej kobiety i doda soczystego charakteru każdemu letniemu momentowi. Jest harmonijnym połączeniem eksplozji koloru, słońca i prawdziwie włoskiej atmosfery – podkreśla Maina Sarna, marketing manager w Primavera Parfum Group, w komentarzu na LinkedIn.

Marka KIKO Milano została założona w 1997 roku przez włoskiego przedsiębiorcę, Antoniego Percassiego. Produkty Kiko Milano są dostępne m.in. w sklepach internetowych Perfumeria.pl i Tagomago.pl – należących do Primavery.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
28.04.2025 11:18
L’Oréal mianował Harolda Jamesa na stanowisko swojego głównego wizażysty
IG Harold James

L’Oréal poinformował o wyznaczeniu Harolda Jamesa na stanowisko swojego nowego, globalnego wizażysty (global makeup artist). Ma to być rozpoczęciem nowego rozdziału tej legendarnej paryskiej marki kosmetycznej.

Harold James, urodzony we Francuskiej Gujanie i wychowany w Paryżu, wnosi do marki ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe z pracy m.in. za kulisami Tygodni Mody i z czerwonych dywanów na całym świecie. 

Od pokazów haute couture po indywidualne znane klientki, jego prace są cenione za umiejętność do podkreślania indywidualności. Teraz James wkracza do L’Oréal Paris, dostosowując swoje umiejętności artystyczne do trwającej misji marki, jaką jest promowanie poczucia własnej wartości i wzmocnienia pozycji kobiet – wyjaśnia marka. 

Praca Harolda Jamesa celebruje różnorodność kobiet poprzez makijaż. Oprócz jego ogromnej umiejętności słuchania potrzeb każdej kobiety, wykorzystuje on swój ogromny talent, aby ukazać indywidualność i wyjątkową wartość każdej kobiety. Witamy Harolda w rodzinie, gdzie jego innowacyjny duch i ponadczasowy styl sprawiają, że jest naturalnym wyborem, aby ukierunkować wizję makijażu dla L’Oréal Paris – podkreśla Delphine Viguier-Hovasse, globalna prezes L’Oréal Paris.

Filozofia piękna Harolda Jamesa czerpie z szerokiej gamy wpływów – od minimalistycznej elegancji Japonii po nowojorski miejski styl, przy jednoczesnym osadzeniu w kultowym uroku paryskiego szyku.

Uwielbiam piękno od najmłodszych lat. Od samego początku miałem wsparcie wielu kobiet, które dostrzegły mój potencjał, dały mi odwagę do rozwijania mojego rzemiosła i możliwości zrobienia kariery z mojej pasji. Moja artystyczna podróż jest nadal inspirowana przez kobiety: ich różnorodność, siłę i determinację. I to jest największym zaszczytem, aby dołączyć do marki kosmetycznej, która jest oddana ich wzmocnieniu, co jest w pełni zgodne z moimi wartościami. Dołączenie do L’Oréal Paris jest rozszerzeniem mojego uniwersum, w którym piękno, różnorodność i wzmocnienie pozycji kobiet świecą jasno – mówi Harold James.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:45