StoryEditor
Makijaż
04.08.2023 16:31

Makijaż w stylu Barbie – chwilowa moda czy długotrwały trend kosmetyczny?

Attractive model girlfriend naked shoulders flawless neck body skin look empty space studio pink pastel background. / Beauty Hero - stock.adobe.com
Film Barbie w reżyserii Grety Gerwig sprawił, że cukierkowy odcień różu opanował modę. Wkroczył również do sekcji urody – różowe usta, mocno podkreślone kości policzkowe, cienie w odważnych odcieniach to jego najważniejsze elementy. Makijaż inspirowany Barbie może być bardzo intensywny albo delikatny i subtelny. Jak go wykonać? Oto podstawy make-upu Barbiecore. Czy moda na Barbie ma szansę utrzymać się w mainstreamie na dłużej?

Najważniejsze elementy Barbiecore make-up

Jak malować się, by uzyskać wygląd w stylu Barbie? Na Tik-Toku i Instagramie roi się od zdjęć i filmów dziewczyn pomalowanych w stylu kultowej postaci. Makijaż w stylu Barbie tętni kolorem, odwagą i pozytywną energią. Make-up ma być odważny niczym sceniczne wizerunki drag queen. Ale wcale nie musi taki być – może być zabawny, subtelny, uroczy, a nawet bardzo elegancki. Wszystko zależy od zastosowanych kosmetyków. Co jest kluczowe w Barbiecore?

  • Podstawą makijażu jest gładka, promienna cera.
  • Mocno podkreślone kości policzkowe. Róż w intensywnie różowym kolorze to nowy sposób na konturowanie i uwypuklenie rysów. Jeśli nie lubisz mocnego efektu, zastosuj róż w odcieniu brzoskwiniowym. Na szczyty kości policzkowych nałóż rozświetlacz.
  • Eyeliner – kreska na oku to element konieczny, aby nakreślić spojrzenie w stylu Barbie.
  • Cienie – różowe, niebieskie, żółte a może połączenie tych odcieni? Makijaż w stylu Barbie może być bardzo wyrazisty albo subtelny.
  • Dodaj do makijażu trochę blasku, aby uzyskać efekt glamour. Cienie z brokatem? Dobry pomysł! Możesz też nałożyć na twarz rozświetlacz z tęczowymi drobinkami. Barbie nie boi się blasku.
  • Ważnym elementem makijażu w stylu lalki są różowe usta. Czysty odcień pink pasuje do chłodnego odcienia skóry. Cieplejszy, jaśniejszy róż lub brzoskwinia będzie odpowiedni dla kobiet o ciepłym typie urody.

Kosmetyki z limitowanej kolekcji NYX x Barbie

Z okazji premiery superprodukcji marka NYX wypuściła limitowaną kolekcję kosmetyków i akcesoriów do makijażu NYX Barbie. Ultraróżowe błyszczyki, świetliste cienie do oczu czy lusterko kształcie telefonu uwielbianej lalki to przykłady produktów z kolekcji, które pozwalają poczuć się jak Margot Robbie, czyli odtwórczyni głównej roli. Możesz za ich pomocą wykonać nie tylko make-up Barbiecore, ale również inne rodzaje makijażu.

Barbiecore – długotrwały trend

Moda na Barbie to trend, który narodził się w 2019 i nie przemija. Za sprawą filmu Barbie tylko zyskał na sile. Trend w modzie, kulturze i urodzie lansuje nie tylko elementy związane z długonogą lalką, ale też ciałopozytywność i różnorodność. Stał się wyrazem dziewczęcości i zaakceptowania jej w ogólnej świadomości. Różu nie musi się już wstydzić żadna kobieta – nawet jeśli to róż w najbardziej różowej odsłonie fuksji, magenty czy pudrowego różu.

Moda na Barbie wiąże się z radością i eksperymentowaniem ze swoim wizerunkiem. Jest też kontrą do tak zwanego smutnego beżu, który zaczął nieco wiać nudą.  Barbie jest dla każdego – bez względu na wiek, kolor skóry, wagę i płeć. To wszystko sprawia, że moda na Barbie ma szansę pozostać w mainstreamie przez kilka następnych sezonów, a nawet lat.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.08.2025 09:26
Mobilna strefa piękna Oriflame odwiedza w wakacje 12 miast. Finał trasy – w Warszawie
Oriflame mat.pras.

Oriflame od połowy czerwca podróżuje po Polsce z mobilną strefą piękna – na trasie znalazło się 12 miast. Zwieńczeniem trasy będzie muzyczne wydarzenie-niespodzianka w Warszawie z udziałem gwiazd.

Szwedzka marka podkreśla, że stawia na bliskość i bezpośredni kontakt ze swoimi konsumentkami – to dlatego od połowy czerwca do końca sierpnia trwa zaplanowana trasa w ramach ogólnopolskiego roadshow. Centralnym punktem jest specjalna ciężarówka beauty – jedyny taki pojazd w Europie Środkowo-Wschodniej. Wielkogabarytowy truck Oriflame to mobilne centrum piękna – połączenie showroomu produktów do makijażu, pielęgnacji i zapachów na każdy nastrój.

Zobacz też: Oriflame z 10 proc. spadkiem sprzedaży i rosnącym udziałem nowego modelu biznesowego — co dalej?

Roadshow Oriflame odbywa się pod hasłem „Reach your happy place”. Trasa i jej lokalizacje zostały wybrane w oparciu o głosy społeczności przy zaangażowaniu również partnerów biznesowych Oriflame. Ostatnią lokalizacją na trasie będzie Warszawa, gdzie na zakończenie wakacji Oriflame zaplanowało wyjątkowe wydarzenie z udziałem polskich gwiazd. 

Jakie aktywności znalazły się w mobilnej strefie piękna podczas roadshow? Odwiedzający strefę Oriflame mogą wykonać makijaż pod okiem ekspertów, zapoznać się z nowymi produktami marki (w tym z suplementami linii Wellosophy), zrobić zdjęcie uwieczniając świat w instaspocie “przez różowe okulary”, a także otrzymać festiwalowe gadżety i upominki od marki. 

Oriflame przygotowało także inną wyjątkową aktywację na strefie – immersyjne lustro, które zadaje odwiedzającym inspirujące pytania, nawiązujące do dobrostanu, poszukiwania swojego szczęśliwego miejsca, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych dla marki wartości. Przestrzeń trucka została zaprojektowana z myślą o dobrym samopoczuciu uczestników – od wygodnych siedzisk po pastelową kolorystykę.

Zobacz też: Oriflame Poland zadebiutował na festiwalu w Cannes z własnym showroomem

Jednym z wyróżników całej przestrzeni strefy jest też spektakularny dach ciężarówki, na którym obecnie znajduje się strefa chillu z leżakami i parasolami. To doskonały punkt widokowy wraz z wyjątkowym instaspotem w formie gigantycznej puderniczki. Dla tych, którzy na zakup kosmetyków zdecydują się od razu, dostępny jest sklep na miejscu z wybranymi produktami. Dodatkowo każdy uczestnik ma możliwość zapisać się do klubu Oriflame.

Oriflame konsekwentnie pracuje nad odświeżeniem wizerunku marki i systematycznym poszerzaniem swojej grupy odbiorców. Współpraca z ambasadorką marki – Jessicą Mercedes, była początkiem tej transformacji, a aktualne roadshow po Polsce to kolejny krok w budowaniu nowoczesnej, angażującej i przede wszystkim bliskiej komunikacji z klientem.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Truck Oriflame w ramach trasy odwiedził już Katowice, Tychy, Gliwice, Poznań, Wrocław, Łódź, Częstochowę i Gdańsk. W sierpniu zawita jeszcze do Sierpca (9-10.08), Olsztyna (15-17.08), Świnoujścia (23-24.08) oraz Warszawy (28.08).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. sierpień 2025 20:53