
Sektor perfum odbił się jednak dzięki wzrostowi liczby usług abonamentowych i spersonalizowanych pakietów testowych. Badająca rynek Grupa NPD podała, że w porównaniu do 2019 r. sprzedaż luksusowych EDP i EDT poprawiła się z 67 proc. straty do 13 proc. spadku od czasu ponownego otwarcia sklepów detalicznych.
W międzyczasie, sklep internetowy Fragrance Direct przeanalizował wyniki wyszukiwań konsumentów w Google w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu ustalenia, które produkty są najbardziej pożądane na całym świecie. Wyniki dotyczą ponad 100 krajów i 10 000 zapachów.
Na pierwszym miejscu, zarówno wśród męskich, jak i żeńskich produktów, znalazła się Estée marki Estée Lauder z ponad 962 000 wyszukiwań na całym świecie. Eros Pour Femme Versace, Good Girl Caroliny Herrery i Daisy Marca Jacobsa zajęły odpowiednio drugie, trzecie i czwarte miejsce. Najpopularniejszy męski produkt na rynku pojawił się dopiero na piątym miejscu na liście - była to Cool Water by Davidoff, która uzyskała 134 000 wyszukiwań.