StoryEditor
Ciało
22.06.2018 00:00

Czas na ujędrnianie!

Kosmetyki funkcyjne, ujędrniające, wyszczuplające sprzedają się przez cały rok, ale zdecydowanie najlepiej wiosną. To już najwyższy czas, by zadbać o ich szeroką reprezentację na półce. Klientki marzące o idealnej sylwetce na lato będą poszukiwać kolejnych, skutecznych nowości.

Kto kupuje?

Preparaty ujędrniające i antycellulitowe kierowane są głównie do kobiet. Największe zainteresowanie produktami z tej kategorii występuje wiosną, kiedy zaczynają się przygotowania do sezonu bikini. Sprzedaż kosmetyków ujędrniających poza sezonem utrzymuje się na stałym poziomie.

Krótkie życie produktów

Segment tego typu produktów do pielęgnacji ciała cechuje duża rotacja. W drodze do wymarzonej sylwetki klientki bardzo często zmieniają stosowane preparaty i poszukują nowych rozwiązań w nadziei, że kolejna propozycja na rynku szybko zapewni widoczne efekty pielęgnacyjne. Z tego powodu ta grupa produktów charakteryzuje się tak krótkim życiem na sklepowych półkach. To efekt tego, że konsumenci nie postrzegają kosmetyków jako jednego z elementów kompleksowej pielęgnacji, ale poszukują szybkiego sposobu na poprawę wyglądu skóry. Jednak to systematyczność, wytrwałość i właśnie całościowe podejście mogą zagwarantować upragnione efekty. Kosmetyki wspomagają szersze, uzupełniające się i niezbędne działania: odpowiednią dietę i ćwiczenia, zabiegi pielęgnacyjne. Ich stosowanie wymaga też regularności i czasu.

Specjalizacja, ale też wielozadaniowość

Od kilku lat obserwujemy zmianę w charakterze produktów ujędrniających i antycellulitowych. Pojawiły się preparaty specjalistyczne, ukierunkowane na konkretny problem, np. cellulit, rozstępy, czy część ciała – biust, uda, brzuch itp. Pojawił się też silny aspekt fit & health, czyli preparaty bezpośrednio wspomagające ćwiczenia. Dobrym przykładem są żele marki Ziaja o działaniu rozgrzewającym i chłodzącym, przeznaczone do aktywnej pielęgnacji podczas aktywności fizycznej. Tego typu produkty zyskują coraz większe grono użytkowników i wskazują na rosnącą świadomość tak ważnej spójności działań, których efektem będzie uzyskanie wymarzonej sylwetki i pięknej skóry.

Ciekawym trendem jest również wielozadaniowość preparatów. Obok działania wyszczuplającego mają one również inne właściwości, np. brązujące. Z drugiej strony standardowe kosmetyki pielęgnacyjne, takie jak peelingi czy oliwki do masażu, dzięki dodatkowym substancjom aktywnym zyskują dodatkowe działanie antycellulitowe czy ujędrniające.

Efekt ma być szybki

W tym segmencie chyba najbardziej widoczne jest to, że klienci poszukują preparatów przynoszących efekty w maksymalnie krótkim czasie. Ziaja podjęła to wyzwanie, oferując serię Multimodeling. Linia obejmuje preparaty ukierunkowane na wyszczuplanie, redukcję cellulitu, rozstępów i rozszerzonych naczynek, a także zwiększenie elastyczności, nawilżenia oraz jędrności skóry. Z zaproponowanych preparatów pielęgnacyjnych największym zainteresowaniem cieszy się przede wszystkim ekspresowe serum do ciała antycellulitowe.  

Naturalne składniki

Przy tworzeniu receptur kosmetyków ujędrniających poszukiwane są przede wszystkim substancje o udowodnionej, wysokiej skuteczności antycellulitowej oraz poprawiające dynamizm mikrokrążenia. Najczęściej są to naturalne wyciągi i aktywne kompleksy roślinne. W serii Multimodeling wykorzystaliśmy m.in. forskolinę z pokrzywy, kapsaicynę z papryki cayenne, kompleks wyciągów z morszczynu, bluszczu, gorzkiej pomarańczy i rozmarynu oraz morskie algi. 

Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu, Ziaja

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:30