StoryEditor
Ciało
11.03.2021 00:00

Zdrowe i piękne ciało na wiosnę? Poznaj tajniki wiosennej pielęgnacji

Nowa pora roku to dobry moment na zmiany w codziennej rutynie pielęgnacyjnej oraz na porządki w kosmetyczce. Zmęczona po zimie skóra potrzebuje odpowiedniego traktowania i intensywnej regeneracji. Podpowiadamy jakie zmiany w pielęgnacji wprowadzić, aby cieszyć się pięknym wyglądem tej wiosny.

Coraz dłuższe i cieplejsze dni bez wątpienia zwiastują nadejście wiosny. Wiosenną pielęgnację rozpocznij od naprawy szkód, które wyrządziłaś swojej skórze zimą. Gdy warunki atmosferyczne nie rozpieszczały dbałaś głównie o twarz i dłonie bezpośrednio narażone na działanie zimna, a noszenie grubych swetrów nie motywowało Cię do walki z rozstępami lub cellulitem? Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca koniecznie sprawdź co zrobić, aby zniwelować niedoskonałości i sprawić, aby Twoja skóra wyglądała kwitnąco na wiosnę.

Postaw na intensywne nawilżanie

Solidna dawka nawilżenia i odżywienia to najlepsze co możesz zrobić dla swojej skóry po mroźnych miesiącach, dlatego na początek kuracji regeneracyjnej sięgnij po skoncentrowane produkty, takie jak masła do ciała. Dzięki bogatej, gęstej formule pozostają dłużej na skórze i pomagają w szybszej odbudowie naskórka oraz naprawie warstwy lipidowej. Podobne zadanie spełnią balsamy i olejki – mają lżejszą konsystencję, ale przy ich systematycznym stosowaniu uzyskasz podobne efekty. W przypadku olejków świetnym sposobem jest wmasowanie ich w mokrą skórę zaraz po prysznicu lub dodanie kilku kropel do kąpieli. Zapewni to skórze nawilżenie, bez uczucia lepkości.

Skórę po zimie wspaniale ukoi pantenol, witamina E czy odżywcze oleje, na przykład z jojoba lub awokado. W przypadku podrażnionej i mocno wysuszonej skóry doskonale sprawdzą się preparaty zawierające emolienty m.in.: olej babassu albo masło shea. Tego typu substancje chronią skórę, natłuszczają ją i pomagają utrzymać jej odpowiedni poziom nawodnienia. Nawilżanie powinno być podstawą pielęgnacji w każdym wieku, a szczególnie ważne jest dla przyszłych mam – zwiększa elastyczność skóry i zapobiega nieprzyjemnemu swędzeniu ciała, spowodowanego rozciąganiem naskórka – mówi Aneta Stacherek ekspert z firmy Bellamama.

Chroń skórę przed słońcem

Czy pamiętasz o stosowaniu filtrów przeciwsłonecznych przez cały rok, nie tylko w czasie wakacji? Regularna i przede wszystkim całoroczna aplikacja preparatów z filtrem to jedna z najlepszych kuracji anti-aging, jaką możesz sobie zafundować. 

Filtry chronią skórę przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych, dzięki czemu opóźniają proces starzenia naskórka, dodatkowo zmniejszają też ryzyko powstawania przebarwień. Postaw na preparaty z faktorem min. SPF 30, a najlepszą ochronę zapewnią Ci te powyżej SPF 50. Pamiętaj, aby nakładać je kilka razy dziennie: praktycznym rozwiązaniem są produkty w sprayu lub mgiełce, które możesz szybko zaaplikować na ciało lub twarz - nawet jeśli masz makijaż. Przebywanie na słońcu poprawia nastrój, jednak zbyt długa ekspozycja na promienie słoneczne nie działa dobrze na skórę. W uzyskaniu efektu zdrowej, subtelnej opalenizny pomocne będą produkty delikatnie brązujące, których efekt możesz stopniować. Na kilka dni przed ich aplikacją zadbaj o odpowiedni poziom nawilżenia skóry, a w dniu aplikowania wykonaj dokładny peeling całego ciała – dzięki temu kosmetyk rozprowadzi się równomiernie, a Ty unikniesz plam i smug.

Szczotkowanie na cellulit i rozstępy

Gładka skóra bez rozstępów i cellulitu to marzenie niejednej z nas! Zwłaszcza, gdy temperatura zachęca do noszenia zwiewnych sukienek i szortów. Jeśli jakimś cudem ominęła Cię moda na szczotkowanie ciała – koniecznie spróbuj masażu, który wykonuje się na suchym ciele szczotką z twardym, naturalnym włosiem.

Zacznij od stóp i kierując się ku górze, prowadź ruchy szczotki w stronę serca, tak aby pobudzić krążenie i poruszyć limfę zalegającą w organizmie. Ciało można szczotkować codziennie przez około 10-15 minut, uważaj jednak, aby nie naciskać na skórę zbyt mocno i omijać podrażnienia, pieprzyki lub znamiona. Doskonałą alternatywą dla szczotkowania jest masaż specjalną rękawicą z juty, który można wykonać zarówno na sucho lub pod prysznicem z użyciem kosmetyku.

Szczotkowanie na sucho czy masaż rękawicą ujędrniają ciało, nadają skórze elastyczność i pomagają niwelować obrzęki. Usuwają też martwy naskórek oraz przygotowują skórę na dalsze zabiegi, zapewniając lepsze wchłanianie się składników aktywnych. W przypadku produktów przeciw rozstępom czy cellulitowi warto rozważyć zakup kosmetyków przeznaczonych dla kobiet w ciąży, nawet jeśli nie spodziewasz się dziecka. Tego typu preparaty są bogate między innymi w roślinne, skuteczne składniki, a dopuszczenie ich do sprzedaży jako kosmetyk dla przyszłych mam świadczy o tym, że są to produkty bezpieczne, które nie powinny podrażniać czy powodować alergii skórnych – radzi Aneta Stacherek z marki Bellamama.

Wiosna to czas, w którym skóra wymaga odżywienia i przygotowania na sezon letni. Intensywne nawilżanie, ochrona przeciwsłoneczna i regularne masaże ciała z pewnością sprawią, że skóra odwdzięczy Ci się pięknym i zdrowym wyglądem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 01:37