StoryEditor
Ciało
25.08.2023 15:21

Żel pod prysznic czy tradycyjne mydło – co jest lepsze do codziennej pielęgnacji ciała?

Skóra całego ciała wymaga regularnego, codziennego oczyszczania i pielęgnacji. Najczęściej wybierane kosmetyki do kąpieli to tradycyjne mydło w kostce oraz żel pod prysznic. Który wybór jest lepszy dla skóry? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wiele zależy od składu konkretnych produktów.

Mydło a żel pod prysznic – najważniejsze różnice

Najważniejszą i widoczną już na pierwszy rzut oka różnicą pomiędzy tradycyjnym mydłem a żelem pod prysznic jest ich forma i konsystencja. Mydła to zwykle produkty w kostce, zajmujące niewiele miejsca i bardzo uniwersalne. Żele natomiast sprzedaje się w butelkach o różnej pojemności.

Zwykle mówi się, że żel pod prysznic ma delikatniejszy skład dla skóry niż klasyczne mydło w kostce. Warto jednak pamiętać, że wiele zależy od składu konkretnych produktów. Mydła w kostce są uniwersalne, wykorzystywane najczęściej do mycia rąk. By szybko i skutecznie pozbyć się zabrudzeń z dłoni, w składzie mydeł często znaleźć można silne środki myjące.

image
Materiał Partnera

Wady i zalety tradycyjnych mydeł do ciała

Największą zaletą tradycyjnych mydeł w kostce jest ich uniwersalność. Sprawdzają się do mycia rąk, twarzy, całego ciała, a nawet do prania delikatnych materiałów. Kostka mydła zajmuje niewiele miejsca, co ważne podczas pakowania bagażu przed wyjazdem. Jest także poręczna, choć nie przez wszystkich uznawana za wygodną pod prysznicem.

Ponieważ mydła najczęściej są wykorzystywane do mycia rąk, producenci przystosowują je do szybkiego usuwania zabrudzeń. Z tego powodu w ich składzie często znajdują się silne środki myjące, które stosowane regularnie na skórze całego ciała mogą ją wysuszać.

Warto jednak pamiętać, że mydła w kostce mogą mieć różny skład, jak i przeznaczenie. W drogeriach dostępne są mydła do skóry całego ciała zawierające dokładnie te same składniki, które znajdują się w pielęgnacyjnych żelach pod prysznic. Zwolennicy tradycyjnych mydeł mają w czym wybierać.

Co przemawia za wyborem żelu pod prysznic?

Żele pod prysznic są wygodniejsze w użyciu niż mydła w kostce. Płynna formuła i kremowa konsystencja sprawia, że żel łatwo rozprowadza się po skórze. To kosmetyki, których pH zbliżone jest do naturalnego skóry, przez co nie naruszają jej flory bakteryjnej i delikatnie ją oczyszczają.

image
Materiał Partnera

Szeroki wybór żeli pod prysznic ze składnikami pielęgnującymi, nawilżającymi, odżywczymi, czy nawet złuszczającymi naskórek, ułatwia wybór produktu idealnego dla siebie. Dla skóry o specjalnych potrzebach żel może być lepszym wyborem od mydła właśnie ze względu na duży wybór, który umożliwia znalezienie produktu idealnego.

Wybierając żel po prysznic, warto pamiętać, że i w tym przypadku skład poszczególnych produktów może się między sobą znacznie różnić. Niektóre żele mogą zawierać silne środki myjące podobnie jak tradycyjne mydła albo substancje zapachowe, które mogą wywoływać podrażnienia na skórze wrażliwej i skłonnej do alergii. Ważny jest więc przede wszystkim świadomy wybór, i to niezależnie do preferowanych kosmetyków do kąpieli.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:59