StoryEditor
Włosy
08.10.2018 00:00

Blondy rządzą

Jesień nie przynosi niespodzianek w trendach związanych z koloryzacją włosów. Po pierwsze modne są blondy we wszystkich odcieniach, ze wskazaniem na popielaty, a dla odważnych – wpadające w pastelowe róże. Po drugie – klasyczne, bezpieczne brązy. Zauważalna zmiana? Budowana jest półka z farbami naturalnymi, opartymi na roślinnych składnikach.

Koloryzacja włosów to bardzo ważna kategoria z perspektywy drogerii. To właśnie do takich specjalistycznych sklepów kobiety chodzą po farby do włosów, spodziewając się dużego wyboru, profesjonalnego doradztwa i atrakcyjnych promocji. I na to wszystko mogą liczyć. Żadna z sieci drogeryjnych ani pojedynczy sklep nie może zlekceważyć tego asortymentu, wiedząc, że blisko 90 proc. kobiet farbuje włosy, 77 proc. samodzielnie w domu, a ponad 85 proc. kupuje farby do włosów w drogerii. Pokazało to badanie przeprowadzone specjalnie dla „Wiadomości Kosmetycznych” w kwietniu bieżącego roku wśród użytkowników zarejestrowanych na platformie TestMeToo.

Blisko 90 proc. kobiet farbuje włosy, 77 proc. samodzielnie w domu, a ponad 85 proc. kupuje farby do włosów w drogerii.

Odmładzające blondy

Z tego samego badania wynika, że najpopularniejsze odcienie farb do włosów to blondy i brązy. Nie zmienia się to od sezonów. I w tym roku również nie ma niespodzianek. – Blondy rządzą i na razie jest to władza absolutna. Dopasowują się do jesiennej aury – robią się coraz chłodniejsze, srebrzyste wręcz popielate. To kolory dla osób mających zdefiniowany, wyrazisty styl. Świetnie też łączą się z minimalizmem – mówi Renata Ciszewska‑Kłosińska, dyrektor marketingu w firmie Delia Cosmetics. Potwierdza to Magdalena Kochanowska‑Glen, brand manager Beauty Care Marketing Color w firmie Henkel Polska: – W jesiennym sezonie niezmiennie królować będzie blond, szczególnie jego popielate, chłodne tony.

Na przeciwległym krańcu blondów są pastelowe róże. – Żadnych ostrych truskawek czy neonów pink, raczej różana mgiełka, brzoskwiniowy blask. Subtelny i pastelowy. Takie odcienie przepięknie ocieplają karnację, dodają cerze blasku i ożywiają cały wygląd – podkreśla Renata Ciszewska­‑Kłosińska. – Mamy kilka propozycji, dzięki którym można o włosy blond dbać w domu i nadawać im wymarzony odcień. Są to doskonałej jakości farby trwałe Cameleo Omega, świetne szamponetki koloryzujące, które działają jak toner schładzający kolor i podkreślający refleksy. No i wreszcie jest na rynku też nasza kultowa płukanka, która dziś przeżywa prawdziwy renesans – wymienia przedstawicielka Delii.

Brązy to bezpieczna klasyka, która nigdy nie wychodzi z mody.

Brązy od złota do szarości

Brąz to drugi najczęściej wybierany przez Polki kolor włosów. I znajduje to swoje odzwierciedlenie w sprzedaży farb do włosów. – Dużą popularnością cieszą się odcienie brązu podkreślone złotymi pigmentami nadającymi włosom ciepły i promienny wygląd – mówi Magdalena Kochanowska­‑Glen. Renata Ciszewska­‑Kłosińska podkreśla, że brązy to bezpieczna klasyka, która nigdy nie wychodzi z mody. – Od miedzianych, karmelowych, ciepłych po gorzką czekoladę lub wpadającą w szarość leszczynę. W brązach wyglądamy naturalnie, dziewczęco, młodo. Ten kolor zawsze się sprawdza, a Cameleo ma świetne, bezpieczne produkty do takiej koloryzacji – przypomina. Trzeci kierunek to czerwienie i rudości. Zaczyna być mocno widoczny na wybiegach i sesjach mody. – Odważne, bardzo zmysłowe kolory, które są doskonałym pretekstem do zmiany całego stylu – podkreśla Renata Ciszewska­‑Kłosińska. Fryzjerzy przestrzegają jednak, że są to tzw. kolory trudne i niewielu Polkom, mającym skłonność do pękania naczynek, czyli zaczerwienionej skóry, jest w nich naprawdę dobrze.

O ile trzon rynku cały czas stanowią farby o permanentnym działaniu, o tyle segment produktów do koloryzacji zmywalnej prężnie się rozwija. 

Zmywalne szampony koloryzujące na topie

Z deklaracji konsumentek przebadanych przez TestMeToo wynika, że używają przede wszystkim trwałych farb (38,38 proc.), najchętniej bez amoniaku (47,96 proc.). Szampony koloryzujące wybiera 9,26 proc. kobiet, krótkotrwałe saszetki lub pianki – 3,49 proc. Zarówno producenci, jak i menedżerowie z sieci drogeryjnych widzą jednak, że rośnie popyt właśnie na produkty o krótszym i delikatniejszym działaniu. – O ile trzon rynku cały czas stanowią farby o permanentnym działaniu, o tyle segment produktów do koloryzacji zmywalnej rozwija się prężnie. W tej grupie znajdują się zarówno produkty odświeżające kolor, jak i takie, które przykrywają odrosty i stosowane są najczęściej między regularnymi koloryzacjami – mówi Magdalena Kochanowska­‑Glen.

– Widzimy wyraźne zainteresowanie kolorantami półtrwałymi, zmywalnymi. Najpopularniejsze są tradycyjne szampony koloryzujące, które odświeżają i wzmacniają kolor, nadają blask i są idealnym produktem na podtrzymanie efektu między farbowaniami – dodaje Renata Ciszewska­‑Kłosińska.

Wyraźnym zjawiskiem jest popularność preparatów, które nadają włosom niecodzienne kolory. – Już po raz kolejny w sezonie letnim królowały produkty pozwalające zmienić kolor włosów na całej długości lub na pojedynczych pasmach, nadając im odważny odcień: róż, fiolet, czerwień czy zieleń. Produkty te, m.in. kosmetyki naszej marki Live, są wyjątkowo łatwe w aplikacji dzięki formie kredy czy sprayu i, co najważniejsze, ten efekt utrzymuje się tylko do pierwszego mycia – podkreśla Magdalena Kochanowska­‑Glen. Przedstawiciele firm, które specjalizują się w tego typu produktach, mogą się tylko cieszyć. – Wciąż rośnie popularność „kolorowych” preparatów do włosów, co dla nas nie jest zaskoczeniem – pianki koloryzujące Venita Trendy Color są w naszej ofercie już od kilkunastu lat. W ostatnich latach rozszerzyliśmy tę serię o kremy koloryzujące oraz spraye. W serii Venita Salon wprowadziliśmy również płukanki do włosów pozwalające korygować odcień na włosach siwych, a także jasnych i po rozjaśnianiu – mówi Sylwester Piech z działu marketingu firmy Venita.

Wybór? Znane marki, zdrowe włosy

Wybierając farbę do włosów, kobiety kierują się własnym doświadczeniem, a najważniejsza jest dla nich jakość produktu i efekt koloryzacji. Chętnie korzystają z promocji, bywa, że kupują wówczas na zapas swoje ulubione produkty. – Nadal najsilniejszą pozycję mają więc znane i promowane marki. W naszej sieci numerem jeden są produkty z portfolio L’Oréala, niezmiennie najpopularniejsza marka to Casting Creme Gloss – mówi Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie. Potwierdza to również Teresa Stachnio, członek zarządu sieci drogerii Jasmin. – Nie ma niesamowitych nowości w tej kategorii, prym wiodą sprawdzone, najsilniejsze marki – mówi.

Po kosmetykach do koloryzacji kobiety spodziewają się, że idealnie zafarbują one włosy, efekt zabiegu będzie naturalny, a włosy nie zostaną zniszczone. – Chcą, aby farba dawała trójwymiarowy efekt na włosach, zależy im, aby kolor nie był płaski – mówi Monika Jurczuk, brand manager z Laboratorium Kosmetycznego Joanna. – Najchętniej kupują sprawdzone farby, które nadają włosom intensywny kolor oraz pokrywają siwe pasma. Zależy im na zdrowych, dobrze wyglądających włosach. Zwracają uwagę na recepturę produktu i składniki. Dlatego np. innowacyjna linia Ultrapex Color, którą proponujemy, łączy trwałą koloryzację z najnowocześniejszą technologią głębokiej odbudowy i regeneracji włosów. To dwa proste kroki, dzięki którym włosy zyskają nowy, intensywny kolor i zdrowy wygląd – dodaje.

Farby mają być wygodne w stosowaniu, dlatego liczy się sposób ich podania – im prostsze mieszanie i nakładanie produktu, tym lepiej. Bardzo ważne jest też, aby włosy były już nawet nie tyle chronione przed zniszczeniem podczas koloryzacji, co wręcz pielęgnowane. Stąd dodatki naturalnych ekstraktów roślinnych czy olejków. Jako przykład takich produktów Magdalena Kochanowska­‑Glen podaje farby Pure Color o konsystencji żelu, w których wykorzystano ekstrakty z kaktusa, aloesu oraz olej jojoba.

Kobiety poszukują produktów opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych,

Coraz bardziej w stronę natury

Pytani o interesujące zjawiska w kategorii produktów do koloryzacji włosów, przedstawiciele sieci drogeryjnych wskazują na wzrost popularności preparatów naturalnych, ziołowych. Są one na rynku od lat, ale na fali zainteresowania naturą w każdym aspekcie życia, zyskują na znaczeniu. – To chyba jedyny wyraźny nowy trend, który rzuca się w oczy w tej kategorii – przyznaje Teresa Stachnio. – Jest grupa kobiet, które szukają naprawdę naturalnych farb, nie tylko bez amoniaku, ale w ogóle z jak najmniejszą ilością sztucznych składników. Dla nich nie jest najważniejsza cena, liczy się gwarancja naturalności, certyfikaty. Cały wizerunek takiej marki musi być w ich oczach spójny. Dlatego myślę, że producenci masowych farb do włosów, którzy mają w portfolio ziołowe produkty, powinni zastanowić się nad ich nową komunikacją, wręcz całkowitą zmianą wizerunku, łącznie z nazwą marki. Wówczas mogliby ulokować je na innej półce cenowej i stałyby się one bardziej wiarygodne dla zwolenniczek ekologicznej koloryzacji włosów – radzi Teresa Stachnio. W drogeriach Jasmin, które reprezentuje, dostępne są m.in. naturalne farby Herbatint i Naturtint.

– Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce charakteryzuje się ogromną dynamiką. Z roku na rok wzrasta ich sprzedaż i są to wzrosty dwucyfrowe. Wynika to z coraz większej wiedzy o negatywnym wpływie chemii na zdrowie – uważa Elżbieta Sanojca, właścicielka firmy Laurus, będącej wyłącznym przedstawicielem marki Herbatint w Polsce. – W dobie tak powszechnej „epidemii” uczuleniowej jest to niezwykle ważne. Środowisko naturalne jest coraz bardziej zanieczyszczone i ograniczanie liczby produktów wykorzystujących wyłącznie chemiczne komponenty jest bardzo istotne. Kobiety o tym wiedzą. Poszukują produktów, które nie szkodzą zdrowiu, czyli opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych, opracowanych z zastosowaniem absolutnie minimalnych ilości składników chemicznych – podkreśla. Włoskie farby Herbatint mają postać żelu, nie zawierają amoniaku, parabenów, rezorcyny, alkoholu, metali ciężkich, henny, glutenu. Są oparte na 8 organicznych ekstraktach roślinnych. Nadają włosom naturalną barwę i pokrywają siwe włosy. Paleta obejmuje 36 kolorów, które można ze sobą mieszać, aż do uzyskania odcienia, na którym nam zależy. Z tej palety najlepiej sprzedaje się seria Naturalna, czyli kolory od 1N do 8N. Najpopularniejszym odcieniem jest ciemny blond. Są to farby, po które sięgają kobiety po przebytej chemioterapii, a także kobiety w ciąży, choć jak podkreśla Elżbieta Sanojca, akurat one, zanim zaczną farbować włosy, powinny się skonsultować z lekarzem, a w pierwszym trymestrze nie powinno się przeprowadzać tego zabiegu.

Z trendu eko cieszy się Renata Ciszewska­‑Kłosińska z Delii. – Ten trend jest tylko wzmocnieniem dla sprzedaży Henny Ziołowej Cameleo – mówi. – Jest to wyjątkowy produkt w porównaniu z pozostałymi kolorantami, ma swoje grono wiernych klientek, które nie zamienią go na żaden inny. I, co ważniejsze, to grono sukcesywnie się powiększa. Moda na bycie eko ogarnęła wszystkie kategorie, ale w koloryzacji jest chyba najtrudniej wdrożyć produkt odpowiadający na te potrzeby rynku, stąd zainteresowanie naszą henną – dodaje.

Elżbieta Sanojca podkreśla, że rynek będzie się rozwijał w kierunku produktów naturalnych. – Klasyczne produkty do koloryzacji włosów zawierają sporą ilość silnych alergenów. Kobiety o tym wiedzą i poszukują farb opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych, opracowanych z zastosowaniem absolutnie minimalnych ilości składników chemicznych. Całkowicie chemii nie unikniemy, ale jeśli ją znacznie ograniczymy, to jest już krok w dobrą stronę – podsumowuje. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
07.07.2025 11:04
Collegium Medicum UMK uruchamia innowacyjny kierunek z zakresu trychologii medycznej we współpracy z OnlyBio
Collegium Medicum UMK uruchamia innowacyjny kierunek z zakresu trychologii medycznej we współpracy z OnlyBiomateriał partnera

Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy we współpracy z marką OnlyBio, znaną z dynamicznego łączenia innowacji kosmetycznych z nauką, uruchomiło rekrutację na nowy kierunek studiów podyplomowych – „Trychologia Medyczna”. To pierwsze tego typu studia w Polsce, oferujące tak kompleksowe i praktyczne podejście do zagadnień związanych z trychologią i pielęgnacją skóry głowy.

Nauka i praktyka w jednym miejscu

W ramach umowy zawartej między Collegium Medicum a OnlyBio.life, marka zobowiązuje się przyjąć uczestników studiów podyplomowych na zajęcia prowadzone we własnych, nowoczesnych laboratoriach i salach dydaktycznych. To wyjątkowe połączenie akademickiej wiedzy z doświadczeniem rynkowym sprawia, że nowy kierunek może śmiało aspirować do miana najlepszych studiów trychologicznych w kraju.

– Trychologia to dziedzina, która rozwija się w zawrotnym tempie. Łączymy wiedzę medyczną, kosmetologiczną i biologiczną z praktyką oraz technologią. Naszym celem jest wykształcenie specjalistów, którzy nie tylko znają teorię, ale potrafią również realnie pomóc swoim pacjentom i klientom – mówi dr Maciej Zegarski, prezes zarządu OnlyBio.life.

Dla kogo są te studia?

Studia podyplomowe z trychologii medycznej skierowane są do osób, które chcą rozwijać się w zawodach związanych z pielęgnacją skóry głowy i włosów – od kosmetologów i biologów, po osoby z wykształceniem medycznym i farmaceutycznym. Absolwenci kierunku będą uprawnieni do prowadzenia własnych gabinetów trychologicznych oraz pracy w salonach kosmetologicznych i trychologicznych.

Program oparty na doświadczeniu ekspertów

Zajęcia będą prowadzone przez uznanych specjalistów z zakresu trychologii diagnostycznej, klinicznej i praktycznej – zarówno z ramienia Collegium Medicum UMK, jak i ekspertów OnlyBio.life. Program obejmuje m.in.:

  • zaawansowaną diagnostykę skóry głowy,
  • mechanizmy działania składników aktywnych w pielęgnacji włosów,
  • podstawy terapii trychologicznej i farmakologicznej,
  • zajęcia laboratoryjne z analizą skóry i włosów,
  • oraz liczne warsztaty praktyczne.

– Chcemy dać studentom coś więcej niż wiedzę z książek. Pracując wspólnie, eksperci UMK i OnlyBio.life, tworzymy przestrzeń, w której nauka i praktyka spotykają się w jednym miejscu. Tylko tak możemy zrozumieć realne potrzeby pacjentów i dostarczyć skuteczne, nowoczesne rozwiązania – dodaje dr hab. Joanna Kwiecińska-Piróg, Kierownik Studium Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum

Rekrutacja już trwa

Nabór na kierunek „Trychologia Medyczna” właśnie się rozpoczął. Zainteresowanie jest duże, co pokazuje, jak potrzebna i pożądana jest profesjonalizacja tego sektora. Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać się w kierunku specjalistycznej pielęgnacji skóry głowy i włosów, to doskonały moment, by zdobyć prestiżowe wykształcenie, wspierane przez jedną z najbardziej innowacyjnych marek kosmetycznych w Polsce.

Więcej informacji o rekrutacji można znaleźć na stronie Collegium Medicum UMK.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.06.2025 08:40
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Szampon wygładzający / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Odżywka nabłyszczająca / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Serum retuszujące / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gallery

Czy pamiętasz ten poranek, kiedy miałaś idealny plan na fryzurę, ale Twoje włosy postanowiły żyć własnym życiem? Tak, te wiecznie plączące się końcówki, matowe pasma, które po każdej nocy zamieniają się w niemożliwy do opanowania chaos. Znasz to uczucie? My też. I właśnie dlatego powstała limitowana linia, która może odmienić Twoją codzienność.

OnlyBio w duecie z marką invisibobble – twórcami gumek sprężynek, które pokochały włosy na całym świecie – stworzyli coś wyjątkowego z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością– bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Nie jest zwykła linia kosmetyków, a opowieść o gładkości, blasku i... wygranej walce z plątaniem.

Historia, która zaczyna się od zapachu

To przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów – po raz pierwszy w historii dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych, która wyznacza nowy kierunek w branży.

Każda przygoda zaczyna się od pierwszego kroku – tutaj jest nim zapach. Delikatny, kremowy, z nutą wanilii i kwiatów. To nie tylko pielęgnacja, to rytuał. Wystarczy jeden oddech, by przenieść się do świata, w którym poranne rozczesywanie włosów to przyjemność.

Sekrety rozplątanej gładkości – co kryje ta limitowana kolekcja?

1. Odżywka nabłyszczająca – jak lustro dla włosów

Rozplątująca formuła wzbogacona o ekstrakt z różowego grejpfruta i olej kukui to jak delikatna mgiełka wygładzająca każdy kosmyk. Ułatwia rozczesywanie i nadaje włosom nieziemski połysk – jakby właśnie wyszły spod ręki fryzjera.

2. Maska wygładzająca z efektem bouncy hair – sprężystość, której nie da się przeoczyć

Z olejem roucou i grejpfrutem maska działa jak otulająca kołderka. Nadaje włosom elastyczności, nie obciążając ich. Idealna dla tych, którzy chcą ujarzmić puszące się włosy bez utraty objętości.

3. Serum retuszujące – SOS dla suchych końcówek

Suche końce to Twój problem? To serum z liczi, trehalozą i grejpfrutem to eliksir ratunkowy.

Wygładza, chroni i nadaje zdrowy wygląd nawet najbardziej zniszczonym końcówkom.

4. Szampon wygładzający – pierwszy krok ku gładkości

Z proteinami z groszku i grejpfrutem oczyszcza delikatnie, ale skutecznie. Włosy po myciu są lekkie, błyszczące i – co najważniejsze – nie plączą się w ciągu dnia.

5. Olejek nabłyszczająco-rozplątujący – blask, który przyciąga spojrzenia

Z olejem tsubaki, znanym z japońskich rytuałów piękna, i różowym grejpfrutem – idealny na koniec stylizacji. Nadaje luksusowy połysk i działa jak tarcza ochronna przed uszkodzeniami.

6. Odżywka multifunkcyjna 5w1 – piękno w pięciu wymiarach

Wygładza, upiększa, nabłyszcza, ułatwia rozczesywanie i... zapobiega plątaniu. A wszystko dzięki proteinom z ryżu i grejpfrutowi. Idealna dla zabieganych – działa ekspresowo, ale efekt utrzymuje się cały dzień.

Wegańska formuła, zero kompromisów

Wszystkie produkty OnlyBio x invisibobble są naturalne i w 100% wegańskie. To pielęgnacja, której możesz zaufać.

Pamiętaj, że to edycja limitowana. Jeśli Twoje włosy mają tendencję do plątania, a codzienne rozczesywanie kojarzy się z dyskomfortem, ta linia została stworzona właśnie dla Ciebie. Produkty OnlyBio x invisibobble zapewniają wyjątkową gładkość i blask bez szarpania i łamania włosów — sprawiają, że pielęgnacja staje się czystą przyjemnością. Pokochasz je od pierwszego użycia. Rozczesywanie jeszcze nigdy nie było tak delikatne, skuteczne i pachnące waniliowym luksusem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować.

Limitowaną linię zainaugurował event. Zaproszeni goście poznali nowości, uczestniczyli w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. Linia OnlyBio x invisibobble już wkrótce będzie dostępna w drogeriach Rossmann oraz online na www.onlybio.life

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. lipiec 2025 10:10