StoryEditor
Włosy
12.04.2023 00:00

Jak działa woda lamelarna

Stosowanie produktów z linii Lamellar Therapy daje długotrwały efekt „wow” od pierwszego użycia – czyli miękkie, sypkie i lśniące włosy przy niesamowitej lekkości na głowie / fot. materiały prasowe
Woda lamelarna, która niedawno pojawiła się na sklepowych półkach od razu stała się sprzedażowym hitem i podbiła serca konsumentek. Głównie dlatego, że jest to produkt innowacyjny a jego działanie widoczne od razu. Pozwala uzyskać na włosach efekt tafli – nadaje wygładzenie, sypkość i blask. Jak działa i dlaczego to taka skuteczna formuła?

W technice lamele to konstrukcje z ustawionych pod kątem do siebie dachówkowato powierzchni. Taka budowa poprawia szczelność i chroni dostawaniem się do środka niepożądanych lub niekorzystnie działających czynników zewnętrznych.

Podobną konstrukcję mają łuski zdrowego włosa – są ułożone w taki sposób, że zachodzą częściowo na siebie. Od strony korzenia włosa są przytwierdzone do trzonu, drugi koniec jest nieprzytwierdzony, a z trzonem włosa łączy go elastyczne spoiwo. Natomiast włos naruszony farbowaniem, rozjaśnianiem, włos suchy, wysokoporowaty, puszący się ma łuskę uniesioną – ten nieprzytwierdzony koniec zaczyna odstawać powodując nierówność powierzchni. Wystawia to warstwę korową włosa na uszkodzenia pod wpływem czynników środowiskowych a także te wynikające ze zbyt intensywnych zabiegów fryzjerskich. Takie włosy mają też tendencję do szybszego matowienia i blaknięcia koloru. Kluczem do ich pielęgnacji jest dokładne zamknięcie łuski włosa.

Technologia lamelarna dla włosów

W odżywkach i maskach do tej pory w celu zamknięcia łuski włosa stosowano kwaśne pH, wypełnienie ubytków proteinami i otulenie emolientami. To jednak mogło nadmiernie obciążać włosy. Technologia lamelarna umożliwia zamknięcie łuski o wiele bardziej szczelnie i na dłużej niż dotychczasowe metody. Tak zaczął się niesamowity sukces wody lamelarnej.

Obecnie na rynku pojawiła się cała linia pielęgnacyjna marki Prosalon Professional, dająca wygładzenie na niespotykaną dotąd skalę – Lamellar Therapy.  Linia składa się z szamponu, klasycznej odżywki, wody lamelarnej, która jest szczególnym rodzajem płynnego kondycjonera oraz termoaktywnego sprayu laminującego.

W celu wygładzenia w linii Lamellar Therapy został zastosowany specjalny smart silicone complex. Jest to inteligentny kondycjoner silikonowy opracowany dla specyfiki włosów europejskich. Inteligentny, ponieważ przywiera do włosa tylko w miejscu uszkodzenia łuski – polimer zawiera ładunki dodatnie, które przyciągane są przez ujemnie naładowane obszary w uszkodzonej strukturze włosa. Właśnie dlatego  kosmetyki z tym składnikiem działają bez niepotrzebnej zmiany sensoryki – mamy tutaj spektakularne wygładzenie, ale w doskonale lekkiej formule.

Nowoczesne formuły Lamellar Therapy

Formuły wszystkich produktów w linii są bardzo innowacyjne i bogate w składniki aktywne. Oprócz smart silicone complex zastosowane zostało unikalne połączenie higroskopijnych skrobi i protein pozyskiwanych z pszenicy i cykorii. Są bogate w aminokwasy, w tym cysteinę, która odpowiada za budowanie trwałych i mocnych wiązań siarczkowych we włosach. Ta kompozycja wykazuje dużą substantywność – przywiera do powierzchni włosów o wiele mocniej niż inne proteiny. Właśnie dlatego wyrównanie zewnętrznej osłonki włosa jest kilka razy bardziej skuteczne niż tradycyjnych wygładzających odżywek.

Składniki nowej generacji zostały wzbogacone o ekstrakty roślinne znane ze swoich właściwości wygładzających – na przykład ekstrakt z siemienia lnianego. Ziarenka siemienia lnianego pod wpływem wody podwajają swoją objętość i otaczają się śluzem bogatym w kwasy tłuszczowe i witaminy z grupy B tak bardzo lubianym przez włosy. Wygładzające właściwości lnu wspiera czarnuszka zawierająca ponad sto aktywnych substancji, które wspomagają wzrost zdrowych, lśniących i mocnych włosów. Całość zamyka inulina – prebiotyk tworzący korzystne środowisko mieszkom włosowym i skórze głowy.

Jak działa Lamellar Therapy

Linia Lamellar Therapy dzięki mocniejszemu, bardziej szczelnemu domknięciu łuski włosa działa bardzo wygładzająco.

Szampon oczyszcza włosy i skórę głowy, a dzięki bogactwu nowoczesnych kondycjonerów daje też wyczuwalną od pierwszego użycia miękkość i wyraźny połysk.  W porównaniu do innych szamponów wygładzających znacznie poprawia ochronę podczas rozczesywania na mokro. Odżywka podbija efekt wygładzenia, dodając jeszcze więcej blasku i sypkości oraz sprężystości. Woda lamelarna, czyli płynny kondycjoner, pomaga uzyskać efekt tafli na włosach.

Na koniec warto dodać spray laminujący, który przywraca włosom właściwości hydrofobowe – tak mocno zamyka łuski, że woda spływa po ich powierzchni, a włosy nie puszą się nawet pod wpływem wilgoci w ciągu dnia. Jest to także zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi  – wycieraniem się o torebkę i ramiona, przed odkształcaniem się od gumki, ale także ochrona oraz przedłużenie trwałości i żywości koloru. Taka gładka powierzchnia włosa odpowiada nie tylko za blask i sypkość ale także za skrócenie czasu wysychania włosów.

Stosowanie całej linii daje długotrwały efekt „wow” od pierwszego użycia – czyli miękkie, sypkie i lśniące włosy przy niesamowitej lekkości na głowie.

Jak stosować Lamellar Therapy

Krok 1: Niewielką ilość szamponu należy rozprowadzić na wilgotnych włosach, wykonać delikatny masaż, a następnie obficie spłukać wodą. W razie potrzeby czynność można powtórzyć, ale nie jest to konieczne.

Krok 2: Użyj wody lamelarnej dla efektu tafli. Aplikuj produkt zygzakowatym ruchem na umyte, mokre włosy. Nałóż kosmetyk na długość i końce, a następnie delikatnie wmasuj. Po 10 -20 sekundach produkt spłucz dokładnie ciepłą wodą. Po zastosowaniu produktu można użyć klasycznej odżywki do włosów. 15-20 ml to jedna doza produktu idealna dla włosów krótkich, półdługich, delikatnych, nisko i średnioporowatych. Dla włosów wysokoporowatych, kręconych, grubych i długich, rekomendowana ilość produktu to ok. 30-40 ml.

Krok 2: Lub użyj tylko tradycyjnej odżywki. Proporcjonalną do długości włosów ilość odżywki należy rozprowadzić na wilgotnych włosach, pozostawić na 1-3 minut, a następnie obficie spłukać.

Krok 3: Dla długotrwałego efektu wygładzenia, użyj sprayu laminującego. Aplikuj na umyte, wilgotne włosy. Podziel włosy na sekcje. Nanieś dokładnie na całą długość pasmo po paśmie. Rozczesz, aby mieć pewność, że kosmetyk jest równomiernie rozprowadzony. Następnie modeluj każdą sekcję włosów oddzielnie używając suszarki i szczotki lub innych źródeł ciepła.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:48