StoryEditor
Włosy
12.04.2023 00:00

Jak działa woda lamelarna

Stosowanie produktów z linii Lamellar Therapy daje długotrwały efekt „wow” od pierwszego użycia – czyli miękkie, sypkie i lśniące włosy przy niesamowitej lekkości na głowie / fot. materiały prasowe
Woda lamelarna, która niedawno pojawiła się na sklepowych półkach od razu stała się sprzedażowym hitem i podbiła serca konsumentek. Głównie dlatego, że jest to produkt innowacyjny a jego działanie widoczne od razu. Pozwala uzyskać na włosach efekt tafli – nadaje wygładzenie, sypkość i blask. Jak działa i dlaczego to taka skuteczna formuła?

W technice lamele to konstrukcje z ustawionych pod kątem do siebie dachówkowato powierzchni. Taka budowa poprawia szczelność i chroni dostawaniem się do środka niepożądanych lub niekorzystnie działających czynników zewnętrznych.

Podobną konstrukcję mają łuski zdrowego włosa – są ułożone w taki sposób, że zachodzą częściowo na siebie. Od strony korzenia włosa są przytwierdzone do trzonu, drugi koniec jest nieprzytwierdzony, a z trzonem włosa łączy go elastyczne spoiwo. Natomiast włos naruszony farbowaniem, rozjaśnianiem, włos suchy, wysokoporowaty, puszący się ma łuskę uniesioną – ten nieprzytwierdzony koniec zaczyna odstawać powodując nierówność powierzchni. Wystawia to warstwę korową włosa na uszkodzenia pod wpływem czynników środowiskowych a także te wynikające ze zbyt intensywnych zabiegów fryzjerskich. Takie włosy mają też tendencję do szybszego matowienia i blaknięcia koloru. Kluczem do ich pielęgnacji jest dokładne zamknięcie łuski włosa.

Technologia lamelarna dla włosów

W odżywkach i maskach do tej pory w celu zamknięcia łuski włosa stosowano kwaśne pH, wypełnienie ubytków proteinami i otulenie emolientami. To jednak mogło nadmiernie obciążać włosy. Technologia lamelarna umożliwia zamknięcie łuski o wiele bardziej szczelnie i na dłużej niż dotychczasowe metody. Tak zaczął się niesamowity sukces wody lamelarnej.

Obecnie na rynku pojawiła się cała linia pielęgnacyjna marki Prosalon Professional, dająca wygładzenie na niespotykaną dotąd skalę – Lamellar Therapy.  Linia składa się z szamponu, klasycznej odżywki, wody lamelarnej, która jest szczególnym rodzajem płynnego kondycjonera oraz termoaktywnego sprayu laminującego.

W celu wygładzenia w linii Lamellar Therapy został zastosowany specjalny smart silicone complex. Jest to inteligentny kondycjoner silikonowy opracowany dla specyfiki włosów europejskich. Inteligentny, ponieważ przywiera do włosa tylko w miejscu uszkodzenia łuski – polimer zawiera ładunki dodatnie, które przyciągane są przez ujemnie naładowane obszary w uszkodzonej strukturze włosa. Właśnie dlatego  kosmetyki z tym składnikiem działają bez niepotrzebnej zmiany sensoryki – mamy tutaj spektakularne wygładzenie, ale w doskonale lekkiej formule.

Nowoczesne formuły Lamellar Therapy

Formuły wszystkich produktów w linii są bardzo innowacyjne i bogate w składniki aktywne. Oprócz smart silicone complex zastosowane zostało unikalne połączenie higroskopijnych skrobi i protein pozyskiwanych z pszenicy i cykorii. Są bogate w aminokwasy, w tym cysteinę, która odpowiada za budowanie trwałych i mocnych wiązań siarczkowych we włosach. Ta kompozycja wykazuje dużą substantywność – przywiera do powierzchni włosów o wiele mocniej niż inne proteiny. Właśnie dlatego wyrównanie zewnętrznej osłonki włosa jest kilka razy bardziej skuteczne niż tradycyjnych wygładzających odżywek.

Składniki nowej generacji zostały wzbogacone o ekstrakty roślinne znane ze swoich właściwości wygładzających – na przykład ekstrakt z siemienia lnianego. Ziarenka siemienia lnianego pod wpływem wody podwajają swoją objętość i otaczają się śluzem bogatym w kwasy tłuszczowe i witaminy z grupy B tak bardzo lubianym przez włosy. Wygładzające właściwości lnu wspiera czarnuszka zawierająca ponad sto aktywnych substancji, które wspomagają wzrost zdrowych, lśniących i mocnych włosów. Całość zamyka inulina – prebiotyk tworzący korzystne środowisko mieszkom włosowym i skórze głowy.

Jak działa Lamellar Therapy

Linia Lamellar Therapy dzięki mocniejszemu, bardziej szczelnemu domknięciu łuski włosa działa bardzo wygładzająco.

Szampon oczyszcza włosy i skórę głowy, a dzięki bogactwu nowoczesnych kondycjonerów daje też wyczuwalną od pierwszego użycia miękkość i wyraźny połysk.  W porównaniu do innych szamponów wygładzających znacznie poprawia ochronę podczas rozczesywania na mokro. Odżywka podbija efekt wygładzenia, dodając jeszcze więcej blasku i sypkości oraz sprężystości. Woda lamelarna, czyli płynny kondycjoner, pomaga uzyskać efekt tafli na włosach.

Na koniec warto dodać spray laminujący, który przywraca włosom właściwości hydrofobowe – tak mocno zamyka łuski, że woda spływa po ich powierzchni, a włosy nie puszą się nawet pod wpływem wilgoci w ciągu dnia. Jest to także zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi  – wycieraniem się o torebkę i ramiona, przed odkształcaniem się od gumki, ale także ochrona oraz przedłużenie trwałości i żywości koloru. Taka gładka powierzchnia włosa odpowiada nie tylko za blask i sypkość ale także za skrócenie czasu wysychania włosów.

Stosowanie całej linii daje długotrwały efekt „wow” od pierwszego użycia – czyli miękkie, sypkie i lśniące włosy przy niesamowitej lekkości na głowie.

Jak stosować Lamellar Therapy

Krok 1: Niewielką ilość szamponu należy rozprowadzić na wilgotnych włosach, wykonać delikatny masaż, a następnie obficie spłukać wodą. W razie potrzeby czynność można powtórzyć, ale nie jest to konieczne.

Krok 2: Użyj wody lamelarnej dla efektu tafli. Aplikuj produkt zygzakowatym ruchem na umyte, mokre włosy. Nałóż kosmetyk na długość i końce, a następnie delikatnie wmasuj. Po 10 -20 sekundach produkt spłucz dokładnie ciepłą wodą. Po zastosowaniu produktu można użyć klasycznej odżywki do włosów. 15-20 ml to jedna doza produktu idealna dla włosów krótkich, półdługich, delikatnych, nisko i średnioporowatych. Dla włosów wysokoporowatych, kręconych, grubych i długich, rekomendowana ilość produktu to ok. 30-40 ml.

Krok 2: Lub użyj tylko tradycyjnej odżywki. Proporcjonalną do długości włosów ilość odżywki należy rozprowadzić na wilgotnych włosach, pozostawić na 1-3 minut, a następnie obficie spłukać.

Krok 3: Dla długotrwałego efektu wygładzenia, użyj sprayu laminującego. Aplikuj na umyte, wilgotne włosy. Podziel włosy na sekcje. Nanieś dokładnie na całą długość pasmo po paśmie. Rozczesz, aby mieć pewność, że kosmetyk jest równomiernie rozprowadzony. Następnie modeluj każdą sekcję włosów oddzielnie używając suszarki i szczotki lub innych źródeł ciepła.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
26.07.2024 13:17
Mintel: W Indiach rośnie popyt na farby i kosmetyki do włosów z roślinnymi składnikami
Kobiety w Indiach farbują włosy w domu. Zniechęca je do tego fakt, że farby niszczą i wysuszają włosy. Na rynku brakuje produktów pielęgnacyjnych do włosów farbowanych i do stosowania przed farbowaniemfot. Shutterstock

Indie otwierają przed eksporterami kosmetyków szereg możliwości. Według Mintela wśród tamtejszych konsumentów rośnie popyt na produkty do farbowania i pielęgnacji włosów z naturalnymi roślinnymi składnikami. Marki, które dostarczą na rynek produkty wegańskie, bez szkodliwych składników, działające regeneracyjnie na włosy farbowane mają szansę odzyskać konsumentów, którzy przestali farbować włosy przez to, że w ten sposób je osłabili i zniszczyli.

Indie są jednym z bardziej interesujących rynków eksportowych, także dla polskich firm. Za współpracą zagraniczną przemawia dynamiczny rozwój gospodarczy i ułatwienia, które rząd wprowadza dla eksporterów. Z tej perspektywy ciekawe dla firm kosmetycznych mogą być dane mówiące o potencjale rynkowym dla produktów do farbowania i pielęgnacji włosów.

Farbowanie włosów w domu

Jak wskazuje firma badawcza Mintel, farbowanie włosów w domu pozostaje jednym z najbardziej trwałych trendów wśród urodowych zabiegów w Indiach. Zdecydowana większość konsumentów właśnie w warunkach domowych farbuje włosy i ponad połowa robi to, by zakryć siwiznę.

Preferencje konsumentów idą w stronę wygody, szybkości i prostoty, co stanowi inspirację dla marek do wprowadzania innowacyjnych produktów pod względem formy podania i ich działania.

Wśród wyzwań Mintel wymienia odzyskanie tych osób, które przestały farbować włosy przez podrażnienia skóry głowy, przesuszenie włosów i inne uszkodzenia spowodowane ich farbowaniem.

Czego od farb do włosów oczekują konsumenci?

Wygoda stosowania farb do włosów i długo utrzymujący się efekt po farbowaniu – to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez osoby farbujące siwe włosy. Najważniejsze jest, by farba pokrywała siwe włosy. Trwały kolor  znajduje się wśród trzech naistotniejszych czynników dla konsumentów z pokolenia X. Według Mintel GNPD 71 proc. farb do włosów wprowadzonych na rynek w Indiach między październikiem 2022 r. a wrześniem 2023 r. to produkty do trwałej koloryzacji.   

Dwie trzecie konsumentów z pokolenia X przy wyborze produktu do koloryzacji włosów w domu stawia także na jego łatwość użycia (opakowania z pompką, dwie pary rękawiczek dołączane do produktów).

Ważne dla konsumentów jest również to aby marka dostarczała szeroki wybór odcieni dopasowanych do naturalnych indyjskich kolorów włosów.

image
Interesujące dla konsumentów mogą być wszystkie produkty o działaniu odżywiającym, regenerującym zniszczone włosy i podtrzymujące kolor po farbowaniu
Shutterstock

Jakich produktów brakuje na rynku?

Mintel zapytał osoby, które zrezygnowały z farbowania włosów, czego ich zdaniem brakuje na rynku lub w samych produktach do włosów. Ponad połowa z tych respondentów odpowiedziała, że brakuje produktów do pielęgnacji włosów farbowanych. Cztery na dziesięć osób zgadza się ze stwierdzeniem, że farbowanie włosów powoduje, że stają się one bardzo suche.

Aby zachęcić tych użytkowników do powrotu, marki działające na rynku farb do włosów mogą skupić się na oświadczeniach dotyczących działania ochronnego produktów, właściwości nawilżających i zapobiegających wypadaniu włosów, podkreślając stosowanie naturalnych, bezpiecznych i czystych składników – podpowiadają eksperci Mintela.

Chociaż – jak twierdzą – w nowościach wprowadzanych na rynek przez producentów farb do włosów, głównym hasłem marketingowym jest zawartość składnika botanicznego/ziołowego, to nadal marki mogą wprowadzać innowacje stosując inne twierdzenia dotyczące „czystszych” produktów, takie jak „bez parabenów” i „wegańskie”, które wciąż są niszowe w Indiach i mogą pomóc w pozycjonowaniu farb i innych produktów do włosów jako bezpieczniejszych w użyciu.

Klientów może również przyciągnąć rozszerzenie przez markę jej portflio o kompleksową gamę produktów pielęgnacyjno-naprawczych.  „Na przykład: wspieraj zdrowie włosów poprzez zabiegi przed koloryzacją, które pomagają przygotować, kondycjonować i chronić włosy, czyniąc je bardziej podatnymi na kolor, jednocześnie zmniejszając potencjalne uszkodzenia” – podpowiadają eksperci Mintela.

Interesujące dla konsumentów mogą być również produkty po koloryzacji, takie jak maski głęboko odżywiające, zabiegi bez spłukiwania i serum opracowane specjalnie w celu naprawy i odżywienia włosów po ekspozycji na silne pigmenty i rozjaśniacze.

Wskazówki Mintela dla marek wchodzących do Indii

Podsumowując – jest kilka najważniejszych trendów, na które według Mintela powinny zwrócić uwagę marki chcące dostarczać na indyjski rynek kosmetyki do koloryzacji i pielęgnacji włosów:

W Indiach rośnie zainteresowanie konsumentów modnymi kolorami włosów. Marki mogą wykorzystać ten trend, wprowadzając eksperymentalne formaty, dzięki którym kolorowanie w domu stanie się bardziej ekscytującym doświadczeniem.

Marki mogą przejść na rozwiązania holistyczne, oferując konsumentom kompletne kuracje, które podtrzymują trwałość koloru farbowanych włosów i pozytywnie wpływają na ogólny stan zdrowia włosów.

Konsumenci preferują farby i produkty pielęgnacyjne zawierające naturalne składniki roślinne. Badania Mintela sugerują, że włączenie naturalnych składników do przyjaznych dla użytkownika receptur może zwiększyć zasięg marki o 18 proc., potencjalnie angażując 78 proc. użytkowników farb do włosów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
19.07.2024 13:00
Co to jest woda lamelarna i jak działa?
Woda lamelarna obiecuje spektakularne efekty na każdych włosach.Getty Images Signature
Woda lamelarna to nowość, która zdobywa coraz większą popularność w świecie kosmetyków do włosów. Czy rzeczywiście jest tak skuteczna, jak obiecują producenci? W tym artykule dowiesz się, co to jest woda lamelarna, jak używać tego produktu, co robi woda lamelarna dla włosów oraz czy może ona niszczyć włosy — a także czy warto mieć ten produkt w swoim planie zakupów dla sieci czy sklepu, a co za tym idzie również w planogramie.

Co to jest woda lamelarna?

Woda lamelarna to innowacyjny produkt do pielęgnacji włosów, który wyróżnia się swoją unikalną formułą i działaniem. Jest to rodzaj lekkiej odżywki w formie wodnej, zawierającej maleńkie cząsteczki lipidów (tzw. lamel), które są podobne do naturalnych lipidów występujących w strukturze włosa. Dzięki temu, woda lamelarna może szybko i skutecznie penetrować włosy, dostarczając im niezbędnych składników odżywczych oraz nawilżenia.

Woda lamelarna — jak używać?

Stosowanie wody lamelarnej jest proste i wygodne, co czyni ją idealnym produktem do codziennej pielęgnacji włosów. Aby uzyskać najlepsze efekty, warto przestrzegać kilku podstawowych kroków:

  1. Umyj włosy szamponem – jak zwykle, użyj swojego ulubionego szamponu, aby oczyścić włosy i skórę głowy z zanieczyszczeń i nadmiaru sebum.
  2. Nałóż wodę lamelarną – po spłukaniu szamponu, delikatnie osusz włosy ręcznikiem, a następnie równomiernie rozprowadź wodę lamelarną na całej długości włosów, skupiając się na końcówkach.
  3. Pozostaw na kilka minut – pozostaw produkt na włosach przez około 1-2 minuty, aby składniki aktywne mogły wniknąć w strukturę włosa.
  4. Spłucz dokładnie – po upływie zalecanego czasu dokładnie spłucz wodę lamelarną ciepłą wodą.
  5. Stylizuj jak zwykle – po zastosowaniu wody lamelarnej, możesz przystąpić do stylizacji włosów, używając swoich ulubionych produktów i narzędzi.

Co robi woda lamelarna?

Woda lamelarna działa wielowymiarowo, przynosząc włosom szereg korzyści:

    •    Nawilżenie i odżywienie – dzięki zawartości lameli, woda lamelarna intensywnie nawilża i odżywia włosy, sprawiając, że stają się miękkie, gładkie i lśniące.

    •    Regeneracja i odbudowa – regularne stosowanie wody lamelarnej pomaga w odbudowie uszkodzonej struktury włosa, wzmacniając go i chroniąc przed dalszymi uszkodzeniami.

    •    Zwiększenie elastyczności – woda lamelarna poprawia elastyczność włosów, co zmniejsza ich łamliwość i ułatwia stylizację.

    •    Efekt lekkiego wygładzenia – produkt sprawia, że włosy są bardziej ujarzmione i mniej podatne na puszenie się, co jest szczególnie ważne dla osób z kręconymi lub falującymi włosami.

Czy woda lamelarna niszczy włosy?

Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest: “Czy woda lamelarna niszczy włosy?” Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Woda lamelarna, stosowana zgodnie z zaleceniami producenta, nie powinna niszczyć włosów. Wręcz przeciwnie, jej zadaniem jest ich regeneracja i ochrona. Jednak, jak w przypadku każdego kosmetyku, nadmierne i niewłaściwe stosowanie może prowadzić do niepożądanych efektów.

Aby uniknąć potencjalnych problemów, warto pamiętać o kilku zasadach:

    •    Nie przesadzaj z ilością – używaj wody lamelarnej zgodnie z zaleceniami producenta, aby uniknąć przeciążenia włosów.

    •    Dobierz odpowiedni produkt do swojego typu włosów – niektóre wody lamelarne mogą być bardziej odpowiednie dla określonych typów włosów, np. suchych, zniszczonych czy farbowanych.

    •    Uważaj na skład – wybieraj produkty, które mają dobrze zbalansowany skład i nie zawierają potencjalnie szkodliwych substancji chemicznych.

Czy warto jest mieć wodę lamelarną w ofercie sklepu?

Posiadanie wody lamelarnej w ofercie swojego sklepu czy sieci może być strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza w kontekście rosnącej popularności tego innowacyjnego produktu. Woda lamelarna zdobywa uznanie konsumentów dzięki swoim szybkim i widocznym efektom pielęgnacyjnym, co sprawia, że coraz więcej osób poszukuje jej na półkach sklepowych. Włączenie tego produktu do asortymentu pozwala na przyciągnięcie nowej grupy klientów, którzy są zainteresowani nowoczesnymi i skutecznymi rozwiązaniami do pielęgnacji włosów. Dodatkowo, oferowanie wody lamelarnej może podnieść prestiż sklepu, pokazując, że jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami w branży kosmetycznej. Warto również podkreślić, że produkty te często mają atrakcyjne marże, co może pozytywnie wpłynąć na zyski. Z tego względu, woda lamelarna to zdecydowanie produkt, który warto mieć w swojej ofercie.

Czytaj także: Która metoda przedłużania włosów jest najlepsza? Szycia, kanapkowa, siateczkowa?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 03:27