StoryEditor
Włosy
26.10.2010 00:00

Jesienne stylizacje

Od artystycznego nieładu i długich włosów czesanych wiatrem po krótkie, geometryczne fryzurki w wyrazistym kolorze. Można powiedzieć, że tej jesieni modne jest to… w czym po prostu czujemy się dobrze.  

 

Podstawą jest naturalny wygląd. Miła dla oka moda, która powoduje, że kobiety z przyjemnością rozpuszczają długie, piękne włosy. Jeśli wybierają krótkie fryzury, to również takie, na których nie widać przerysowanej stylizacji. Fryzjerzy podkreślają: włosy przede wszystkim muszą być zadbane i dobrze obcięte, wtedy w każdym uczesaniu będziemy czuć się dobrze. Wydaje się, że kobietom nie trzeba tego powtarzać. Wg danych marki Dove dla 68 proc. Polek wygląd włosów ma istotny wpływ na samoocenę, a 21 proc. z nich deklaruje, że wygląd włosów jest nawet ważniejszy niż zdrowie!
Odniesienie do naturalności odnajdziemy również w koloryzacji włosów. – Nadchodzącej jesieni należy postawić przede wszystkim na głęboki i bogaty w naturalne refleksy kolor – radzą styliści marki Londa. Odchodzi się od szokowania kolorem, eksperymentowania z odcieniami oraz wyraźnymi pasemkami w kontrastujących ze sobą barwach. Modne są włosy w intensywnych, naturalnych i wielotonowych odcieniach.

– Nie ma jednej idealnej długości lub koloru włosów – jest wiele obliczy jednego cięcia – podkreśla Sally Brooks, dyrektor artystyczna marki Nivea. Dzięki temu możemy łatwo dopasować fryzurę do ubioru, makijażu, okazji lub nastroju. Odważne osoby, które bez obaw podchodzą do stylizacji swoich włosów, mogą w mgnieniu oka całkowicie zmienić swój wygląd, a co za tym idzie – własne samopoczucie.

O bezpiecznym farbowaniu włosów w domowych warunkach opowiada Artur Raczkiewicz, stylista Schwarzkopf&Henkel



Farbowanie włosów jest jednym z najpopularniejszych zabiegów pielęgnacyjnych, który kobiety samodzielnie wykonują w domu. Co zrobić, aby jego efekt był zadowalający?


Podstawą jest baza, czyli naturalny kolor włosów i kolor, który chcemy uzyskać po farbowaniu. Różnica pomiędzy nimi nie powinna być zbyt duża.
Rozumiem, że jeśli blondynka w ciągu godziny stanie się brunetką, zmiana może być zbyt drastyczna.
Na ogół kobieta jest z tego efektu niezadowolona, choć wcześniej wydawało jej się, że właśnie takiego koloru pragnie. Sięga więc po kolejny produkt, po kolejny i po kolejny, a fryzjer do którego trafia na końcu szukając ratunku, załamuje ręce. Farbowanie włosów w domu musi przebiegać bezpiecznie, a na poczucie tego bezpieczeństwa składa się również kolor, jaki w jego efekcie uzyskujemy. Dlatego różnice kolorystyczne przed i po farbowaniu nie powinny być zbyt duże.
Czy są jakieś podstawowe zasady dotyczące dobierania koloru włosów do typu urody, karnacji?
Tak, wynikają one np. z chłodnego lub ciepłego odcienia skóry. Pierwszą wskazówką jest jednak oprawa oczu – naturalny kolor brwi jest odzwierciedleniem naszego naturalnego koloru włosów. Rzadko blondynka koloryzuje brwi na czarno – z włosami powinno być bardzo podobnie.

Czy brunetka może przejść na odcień blond?
Samodzielnie niestety nie. Zdecydowanie odradzam eksperymentowanie w domu z drastycznym rozjaśnianiem i koloryzacją. Jest to zabieg zbyt odpowiedzialny, wymagający odpowiedniego przygotowania włosa, a potem jego regeneracji oraz umiejętnego, równomiernego rozłożenia produktu na całej powierzchni włosów.
Podsumowując – podstawy udanej domowej  koloryzacji włosów to…
Przede wszystkim odpowiedni produkt, który zapewnia głęboki, intensywny, ale wyglądający naturalnie kolor włosów. Produkt, który pokrywa siwe włosy i odrosty, nie wypłukuje się szybko oraz ma dodatkowe działanie pielęgnacyjne. Przed farbowaniem włosów wystarczy nawet amatorska diagnoza włosów – trzeba wiedzieć, z jakim kolorem przychodzę po kosmetyk do koloryzacji, jaki odcień chcę po niej uzyskać i czy będę zmieniać kolor w większym stopniu w przyszłości. Bardzo pomocne są karty kolorów dostępne w drogeriach – można na próbkach włosów ocenić odcień farby. Koniecznie trzeba czytać informacje zawarte na opakowaniach produktów i w ulotkach. Tu naprawdę znajdują się wszelkie wskazówki, które pomogą uzyskać upragniony efekt koloryzacji i przeprowadzić ją bezpiecznie oraz w profesjonalny sposób w domowych warunkach.
Dziękuję  za rozmowę
Katarzyna Bochner


Piotr Domosławski, stylista marki Gosh Professional
Kontrolowana swoboda
Trendy na nadchodzący sezon jesień-zima 2010/2011 to swoboda, trochę wspomnień z wakacji, ale również spokojny i stonowany wizerunek kobiety świadomej własnych potrzeb. Linia fryzur nawiązuje do stylu hippie, czyli długie proste włosy bądź lekko falowane, o naturalnych kolorach, bardzo modnych. Nadal pozostaje odrost, ale wykonany profesjonalnie, a nie taki, który żyje własnym życiem. Przy takich fryzurach bardzo ważna jest jak najbardziej naturalna stylizacja czyli wszelkiego rodzaju upięcia, koki oraz kucyki lekko niestaranne i niedopracowane. Drugim trendem są krótkie geometryczne fryzury o zdecydowanej formie oraz wyraźnym kolorze. Ten lekko minimalistyczny styl doskonale sprawdzi się zimą.
Indywidualny styl – mieszaj i łącz!

W świecie mody wiodącym trendem sezonu jesień/zima 2011 jest „Mix & Match” – czyli mieszanie i łączenie. Nowa kolekcja fryzur autorstwa Sally Brooks, dyrektor artystycznej Nivea pokazuje,  w jaki sposób z łatwością, stosując różne produkty do stylizacji  włosów, można tworzyć efektowne fryzury i indywidualne style, nie zmieniając obcięcia.  „Mix & Match”  widzimy również w makijażu, gdzie neutralne usta idą  w parze z mocnym makijażem oczu, lub odwrotnie.

Zalotnie i z fantazją


Nowoczesne podejście do klasycznego koka z dodatkową miękkością uzyskaną poprzez nastroszenie zewnętrznej warstwy włosów daje efekt wykończenia jak ze snu.

Soft and Sexy


Długie, lekko wycieniowane włosy zostają przekształcone w lśniącą burzę pełną fal  o głębokim blasku, wychwytującą promienie słoneczne.

Eteryczny Anioł


Poprzez połączenie gładkości boków z burzą anielsko  karbowanych włosów  fryzura robi magiczne wrażenie.

Miejski Glam


Krótkie włosy zostają odmienione przez ich przygładzenie do tyłu za pomocą żelu i uczesane w fale otulające głowę.

Alicja w Krainie Czarów

Poprzez połączenie gładkości boków z burzą anielsko  karbowanych włosów  fryzura robi magiczne wrażenie.

 

Wiadomości Kosmetyczne, Październik 2010 Nr 10 (46)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. czerwiec 2025 15:18