StoryEditor
Włosy
15.06.2020 00:00

Kwas hialuronowy – modny składnik włosowych kuracji

Kwas hialuronowy dotąd był kojarzony z kosmetykami do pielęgnacji twarzy. Teraz coraz częściej wykorzystuje się go w nowych liniach produktów pielęgnacyjnych do włosów. Jakie ma działanie?

Stosowanie kwasu hialuronowego w domowej pielęgnacji skóry i włosów jest bezpieczne i może przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty. Poprawia on nawilżenie, miękkość i gładkość skóry, wzmacnia jej odporność na działanie czynników zewnętrznych. Dzięki właściwościom higroskopijnym zatrzymuje wodę w komórkach i chroni skórę przed jej utratą. Warto go stosować i uczynić jednym z najważniejszych kosmetyków stosowanych w codziennej pielęgnacji – również włosów i skóry głowy.

Czym jest kwas hialuronowy?

Kwas hialuronowy, który często nazywa się „eliksirem młodości” lub „drugą skórą” jest mukopolisacharydem występującym naturalnie w naszej tkance łącznej, skórze, stawach, ścianach naczyń krwionośnych i pępowinie. Wspólnie z kolagenem i elastyną odpowiada za jędrność i gładkość skóry, posiada bardzo silne właściwości nawilżające. Wpływa też na prawidłową ruchomość stawów oraz pracę oczu.

Z wiekiem poziom kwasu hialuronowego zaczyna się zmniejszać, co może być przyczyną powstawania zmarszczek, mniejszej jędrności i gładkości skóry. Dlatego warto uzupełniać jego poziom i dbając o zdrowy oraz młody wygląd skóry dostarczać kwas hialuronowy w postaci preparatu kosmetycznego od zewnątrz.

Kwas hialuronowy, który stosuje się w kosmetyce naturalnej to hialuronian sodu. Jest on substancją naturalną, pozyskiwaną biotechnologicznie np. z pszenicy z użyciem kwasu mlekowego.

Kwas hialuronowy w pielęgnacji włosów – jakie ma właściwości?

Kwas hialuronowy może być stosowany jako samodzielny kosmetyk oraz być nośnikiem dla substancji aktywnych rozpuszczalnych w wodzie.  Jest doskonałym składnikiem wszystkich kosmetyków pielęgnacyjnych, które mają służyć nawilżaniu skóry, poprawie jej jędrności, miękkości i elastyczności oraz chronić przed utartą nawilżenia. W kosmetykach do włosów również ma działanie nawilżające. Może być ich składnikiem, można także dodawać go w domowych warunkach do kosmetyków. Szybko wzmacnia włosy i zapobiega rozdwajaniu się końcówek.

W szamponach, odżywkach, jako serum lub wcierka

Kwas hialuronowy dodany do szamponu lub odżywki wzmacnia działanie pielęgnacyjnych funkcji tych kosmetyków. W połączeniu z odżywką głęboko nawilży i odżywi włosy, uzupełni ubytki w ich strukturze, nada im blask. Po kuracji maską z kwasem hialuronowym włosy są bardziej elastyczne, odporniejsze na uszkodzenia. Dodany do szamponu ogranicza wysuszające działanie detergentów.

Mieszanka oleju i kwasu hialuronowego to idealne serum wygładzające i nawilżające końcówki włosów. Wystarczy wymieszać w dłoni kilka kropli oleju i kwasu hialuronowego, i wetrzeć w suche lub wilgotne włosy. Taka mikstura zmiękcza suche końcówki włosów oraz chroni je przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Żel hialuronowy można nakładać także bezpośrednio na skórę głowy. Jest idealny do wrażliwej i przesuszonej skóry, podrażnionej detergentami z kosmetyków lub podczas zabiegów fryzjerskich, jak rozjaśnianie czy farbowanie. Koi także skórę poparzoną przez słońce. Może również być stosowany profilaktycznie, ponieważ wzmacnia cebulki włosów, a samym włosom dodaje lekkości.

Kwasem hialuronowym można złagodzić konsystencję maseczek z glinki. Używamy go zamiast wody do rozrobienia maseczki. Wzmacnia efektywność substancji zawartych w glince i nawilża skórę.

Kiedy warto sięgnąć po kwas hialuronowy?

Kwas hialuronowy wyróżnia się doskonałą biozgodnością z naszą skórą i organizmem. Jest substancją całkowicie bezpieczną, nie powoduje podrażnień i reakcji alergicznych. Dlatego może być stosowany do pielęgnacji każdego rodzaju skóry w każdym wieku. Doskonale sprawdza się w pielęgnacji suchych, zniszczonych i wymagających regeneracji włosów z rozdwojonymi końcówkami. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:22