StoryEditor
Włosy
11.02.2022 00:00

Siwe włosy są piękne, tylko potrzebują właściwej pielęgnacji

Siwe włosy stały się modne. Już nie są czymś wstydliwym. Jednak, aby wyglądały zdrowo i pięknie, warto wybierać odpowiednie produkty pielęgnacyjne, które są przeznaczone do tego rodzaju włosów. Powinny nadać im delikatności i ładnego srebrnego odcienia.

Dlaczego włosy siwieją?

Proces siwienia włosów jest powiązany z funkcjonowaniem komórek macierzystych melanocytów, które są odpowiedzialne za produkcję pigmentu w mieszkach włosowych. Wraz z upływem czasu zapas pigmentu wyczerpuje się całkowicie i włosy stają się siwe. Jest to naturalna cecha procesu jakim jest siwienie, skorelowana z chronologicznym starzeniem się włosów.

Proces starzenia się włosów można zaobserwować w formie zmian samej średnicy i właściwości strukturalnych włosa. Stają się one mniej podatne na rozciąganie i zginanie, czyli są mniej elastyczne. Na utratę gęstości włosów oddziałują w dużym stopniu zmiany hormonalne zachodzące wraz z wiekiem w organizmie.

Siwe włosy są mniej przyjemne w dotyku mogą wydawać się bardziej sztywne lub szorstkie. Jednak są zdecydowanie słabsze niż włosy z pigmentem i bardziej podatne na uszkodzenia, zarówno chemiczne, jak i mechaniczne.

– Należy o nie szczególnie dbać, używając odpowiednich masek i odżywek. Siwe włosy wymagają więcej pielęgnacji i uwagi niż włosy z pigmentem. Częstym zjawiskiem towarzyszącym siwym włosom jest zdecydowanie mniejsza aktywność gruczołów łojowych, co nie zapewnia im odpowiedniego biofilmu. Warto więc pamiętać również o regularnym stosowaniu odżywek bez spłukiwania, które nie tylko nadają pięknego połysku, ale jednocześnie zapewniają prawidłową elastyczność łodygi włosa – podpowiada Anna Mackojć z Instytutu Trychologii.

Dieta i suplementy

Aby opóźnić proces siwienie lub kiedy już występuje warto suplementować PABA (kwas p-aminobenzoesowy lub para-aminobenzoesowy) potocznie nazywany witaminą B 10. Który jest wykorzystywany do tworzenia się kwasu foliowego. Pozyskujemy go z wołowiny, wieprzowiny, cielęciny, podrobów, a także z jajek i jogurtów czy drożdży. Ważna jest również miedź, która odgrywa istotną rolę w procesach melanogenezy. Należy jednak z nią postępować ostrożnie, ponieważ można szybko przedawkować. Znajduje się ona w orzechach nerkowca, bananach, nasionach słonecznika, brokułach. W diecie należy również uwzględnić witaminy z grupy B szczególnie B12. Ponieważ jej niedobór może działać na wzrost homocysteiny. Jej nadmiar może podnosić poziom nadtlenku wodoru, którego wysoki poziom powoduje zwiększenie enzymu oksydazy ksantynowej, co przekłada się na odbarwienie się włosów. Ważny jest również kwas foliowy występujący w ciecierzycy, białej fasoli i awokado oraz siarka znajdująca się w cebuli, czosnku, rzodkwi, rzepie czy rzeżusze.

Szampony i odżywki do siwych włosów

Współczesna trychologia daje wiele możliwości, aby spowolnić proces starzenia się włosów przez ich aktywną stymulację i głęboką regenerację. Duże znaczenie dla kondycji włosów w wieku dojrzałym mają także zdrowe nawyki, dobra dieta oraz higieniczny tryb życia.

Srebrne włosy stały się modne, siwizna nie jest czymś wstydliwym. Do pielęgnacji siwych włosów warto wybierać szampony i odżywki, które pozwalają zachować ich naturalny, srebrny kolor i neutralizują żółty odcień. Takie produkty powinny też dodawać włosom miękkości, elastyczności i połysku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:47