StoryEditor
Włosy
17.02.2022 00:00

Termoochrona to klucz do pięknych włosów

Zadbane włosy to przede wszystkim włosy zdrowe, gładkie i dobrze wypielęgnowane. W tej definicji można także umieścić częste podcinanie kocówek oraz dopasowywanie kosmetyków do typów włosa. Łukasz Szymczak, stylista fryzur zwraca uwagę na jeszcze jeden istotny czynnik, czyli termoochronę.

Dbanie o włosy to złożona procedura. Tak jak i skóra, poza umyciem potrzebują one zastosowania dodatkowych produktów.

– Po umyciu twarzy żelem oczyszczającym czujemy dyskomfort i ściągnięcie. Dlatego kolejnym krokiem pielęgnacji jest użycie toniku przywracającego prawidłowe pH skóry i kremu nawilżającego. Dokładnie to samo czują włosy po umyciu tylko szamponem – podkreśla Łukasz Szymczak, stylista fryzur i właściciel salonów Luisse.

Ekspert zwraca tez uwagę, że na dodatkowy, często pomijany aspekt, jakim jest termoochrona. Dla większości kobiet suszenie włosów i poddawanie ich działaniu innych urządzeń stylizujących to codzienność. Jeśli włosy nie zostaną zabezpieczone odpowiednimi kosmetykami narażone są na zniszczenia.

– Przed użyciem suszarki czy lokówki warto zabezpieczyć włosy specjalnym preparatem termoochronnym, który zabezpiecza przed wysoką temperaturą, w większości wypadków destrukcyjnie wpływającą na łodygę. Można także używać odżywek w sprayu bez spłukiwania, które zatrzymują wilgoć w strukturze włosa, przez co utrzymuje on swoją ciężkość – podpowiada Łukasz Szymczak. 

Wyjaśnia też, że ciepło poza salonem fryzjerskim można wykorzystać w pozytywny sposób jedynie w saunie.

– Podczas wizyty w takim miejscu można na wilgotne włosy nałożyć nawilżającą maskę i wystawić ją na działanie ciepła. Dzięki temu zabieg rodem z salonu fryzjerskiego możliwy jest do zrealizowania także podczas relaksu w saunie – zdradza stylista.

W innych przypadkach warto – o ile to możliwe – ograniczać użycie ciepła.  

– Fryzurze wyjdzie na dobre, jeśli od czasu do czasu pozwoli się włosom wyschnąć bez użycia suszarki. Zwłaszcza latem, kiedy nie potrzeba wiele czasu na uzyskanie efektu naturalnego suszenia. Dobre nawilżenie włosów z użyciem odżywki dobranej pod typ włosa sprawi, że nawet bez modelowania będą one świetnie wyglądać, zwłaszcza gdy są kręcone lub falowane –  zwraca uwagę Szymczak.

Ekspert podpowiada, że istnieją jeszcze inne sposoby na to, by ograniczyć stosowanie ciepła podczas stylizacji.

– Choć wymaga to wprawy, warto zacząć próbować modelować włosy przy użyciu suszarki i specjalnej szczotki. Suszenie włosów zgodnie z kierunkiem łuski włosa wygładza je i nadaje im gładkość bez efektu puszenia. Dzięki temu kobieta może użyć jedynie suszarki, z pominięciem kolejnego kroku, np. wykorzystania prostownicy – wyjaśnia stylista.

Przypomina równocześnie, że włos jest martwym wytworem naszej skóry, więc każde działanie ciepłem uszkadza jego strukturę (chyba że wykonuje to profesjonalista). Zniszczonych włosów nie da się odbudować. Aby ładnie wyglądały na co dzień, nie wystarczy ich stylizować, trzeba jeszcze robić to z głową.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. luty 2025 19:05