StoryEditor
Włosy
22.08.2022 00:00

Tłuste włosy – jakie kosmetyki stosować?

Przetłuszczanie się włosów to problem estetyczny, ale nie tylko. Może też wynikać z zaburzeń hormonalnych lub mieć podłoże genetyczne. Niezależnie od przyczyn, znaczenie ma także odpowiedni dobór kosmetyków, dbanie o włosy i skórę głowy. Warto pamiętać, że wyciągi z niektórych roślin redukują wydzielanie sebum i łagodzą stany zapalne skóry.

Tłuste włosy – jakie kosmetyki stosować?

Przetłuszczanie się włosów to problem estetyczny, ale nie tylko. Może też wynikać z zaburzeń hormonalnych lub mieć podłoże genetyczne. Niezależnie od przyczyn, znaczenie ma także odpowiedni dobór kosmetyków, dbanie o włosy i skórę głowy. Warto pamiętać, że wyciągi z niektórych roślin redukują wydzielanie sebum i łagodzą stany zapalne skóry.

Mamy różne zwyczaje jeśli chodzi o mycie włosów. Jedni robią to codziennie, inni – raz na kilka dni. Granicą jest to kiedy włosy wyglądają nieświeżo. A co jeśli dzieje się tak po kilku godzinach? Specjaliści zajmujący się kondycją włosów podkreślają, że nie powinno się tego bagatelizować i należy ustalić, dlaczego włosy tak szybko przetłuszczają się.

– Czasem przyczyna jest łatwa do rozwiązania, bo wynika choćby z niewłaściwej pielęgnacji skóry głowy. Wówczas pomocna będzie wizyta u trychologa, który wykona trichoskopię, aby ocenić stan skóry głowy i włosów oraz dobierze odpowiednią do danego problemu terapię. Zdarza się jednak, że problem przetłuszczających się włosów jest powiązany z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu organizmu. W przypadku pań może być to na przykład efekt zbyt wysokiego stężenia testosteronu w organizmie czy problemów z tarczycą. Wymaga to wówczas konsultacji z endokrynologiem – mówi Anna Mackojć z Instytutu Trychologii.

Trycholog podczas badania jest w stanie ocenić, czy np. nie mamy do czynienia z łojotokowym zapaleniem skóry. W razie potrzeby zarekomenduje również kontakt z lekarzem danej specjalizacji, jeśli zauważy inne, niepokojące sygnały mogące świadczyć o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu organizmu, które wpływają na przetłuszczanie się włosów.

Dlaczego włosy przetłuszczają się?

Wzmożona produkcja sebum, gdy gruczoły łojowe zbyt intensywnie pracują może skutkować podrażnieniem skóry głowy, jej świądem, jak również łupieżem.

Przyczyn nadmiernego przetłuszczania włosów jest wiele. Wśród najczęstszych są np. zaburzenia hormonalne i choroby tarczycy czy łojotokowe zapalenie skóry głowy. Sprzyja mu także nieprawidłowa dieta uboga w witaminy, jak również stres. Trzeba jednak pamiętać, że również zewnętrzne czynniki podrażniają skórę. Głowę mogą uwrażliwić i spowodować nadmierne wydzielanie sebum farby do włosów, ale także źle dobrane kosmetyki pielęgnacyjne. Drażniąco mogą działać silnie oczyszczające szampony, zawierające mocny detergent w składzie. Błędem w pielęgnacji jest również używanie zbyt dużej ilości produktu do mycia, obciążającego włosy i mycie ich za gorącą wodą.

Nie bez znaczenia są również czynniki środowiskowe, jak zanieczyszczenia w postaci kurzu czy smogu, które osadzają się na włosach, przyczyniając się do ich szybszego przetłuszczania się. – W skórze głowy znajdują się gruczoły łojowe wydzielające sebum odpowiedzialne za wytwarzanie warstwy hydrolipidowej odpowiedzialnej za utrzymanie prawidłowej hydratacji, czyli uwodnienia. Jeśli pod wpływem jakiś nieprawidłowości w organizmie, lub pod wpływem czynników zewnętrznych, gruczoły łojowe zaczynają produkować zbyt dużo sebum, wówczas włosy szybciej przetłuszczają się. W efekcie fryzura wygląda nieświeżo i nieestetycznie – mówi trycholog, Anna Mackojć.

Nadmierna aktywność gruczołów łojowych może mieć również podłoże genetyczne, co wówczas utrudnia uporanie się z problemem.

Co na przetłuszczające się włosy?

Jeśli podłożem przetłuszczania się włosów są czynniki hormonalne, należy zastosować terapię zaleconą przez lekarza. Jeśli natomiast widzimy, że skóra głowy i włosy przetłuszczają się okresowo lub sporadycznie, warto przyjrzeć się produktom, których używamy do pielęgnacji. Przetłuszczanie się włosów łagodzą wyciągi z niektórych roślin i warto szukać ich w składzie kosmetyków. Pomocne będą produkty zawierające pokrzywę, czarną rzepę, łopian. Na rynku pojawią się już także kosmetyki z probiotykami mającymi wpływ na prawidłowy mikrobiom skóry.

Pomocne będą peelingi skóry głowy, które usuwają zrogowaciały naskórek i grudki łojowe. Peeling powinien mieć prawidłowe pH (wskaźnik kwasowości produktu – w granicach od 3,0 do 5,5 pH. Dietę warto wzbogacić o produkty zawierające dużo żelaza i witaminy kluczowe dla włosów, jak A, D, E, K oraz witamin z grupy B, które będą pozytywnie wpływały na ich kondycję.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:53