StoryEditor
Włosy
28.03.2015 00:00

Wiosenny zawrót głowy

Brązy, blondy albo połączenie obu, czyli bronde. Pasemka lub muśnięte słońcem końcówki, czyli  flamboyage i ombre. A do tego dip dye hair, czyli kontrasty, również w kolorach intensywnej purpury, fioletu, różu, zieleni i pomarańczowego. Jednym słowem pełna dowolność w farbowaniu włosów. Nudno na pewno nie będzie.

Po raz pierwszy kobiety sięgają po farbę do włosów średnio w wieku 25 lat (30 proc.). Najczęściej – jak twierdzą – dlatego, że spodobał im się jakiś konkretny kolor (50 proc.) lub z powodu pierwszych siwych włosów (17 proc.), ale też pod wpływem koleżanek. Później głównym powodem są już przede wszystkim siwe włosy (47 proc.) oraz dbanie o wygląd (40 proc.), ale także chęć zmiany (35 proc.).
Kobiety farbujące włosy nadal najczęściej wybierają farby trwale koloryzujące (50 proc.), ale od kilku lat rośnie popularność produktów bez amoniaku. W opinii konsumentek są to kosmetyki łagodniejsze w działaniu, bezpieczniejsze dla włosów. – Nie jest to jeszcze segment dominujący, jednak można zaobserwować stały popyt na tego typu produkty, szczególnie wśród świadomych konsumentek, dbających o kondycję swoich włosów. Także receptury farb, wzbogacane składnikami pielęgnacyjnymi wpisały się na stałe w rynek produktów do farbowania, a kolejne zmiany będą następować w zakresie wprowadzania nowych, ulepszonych formuł pielęgnacyjnych – mówi Renata Ciszewska­‑Kłosińska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics. – Użytkowniczki kosmetyków stają się coraz bardziej wymagające i oczekują, że już na etapie farbowania produkty zadbają o kondycję ich włosów – przekonuje  Katarzyna Gałuszka z działu marketingu Henkel Polska. I faktycznie widać to po tegorocznych nowościach. Delia w linii Cameleo wprowadza właśnie kosmetyki łączące pielęgnację z koloryzacją, a także linię produktów do męskiej koloryzacji. W najnowszej linii Palette Perfect Care Color zastosowany został jedwab, znany ze swoich wyjątkowych właściwości pielęgnacyjnych i z powodzeniem wykorzystywany w szamponach i odżywkach do włosów oraz w wielu kosmetykach pielęgnacyjnych do ciała. Eliksir jedwabiu w farbach Palette ma chronić włosy i  równocześnie szczelnie zamykać w nich kolor. Firma Verona Products Professional trzyma się zasady, że włosy mają być zdrowe, silne i błyszczące. Wprowadza kolejne odcienie farb Revia, które mają w swoim składzie m.in. proteiny pszenicy o właściwościach odżywczych i aminokwasy gwarantujące nawilżenie włosa od wewnątrz. Na delikatne surowce w recepturach farb stawia firma Venita. – Dlatego dużą wagę przykładamy do serii Venita Henna Color, w jej skład wchodzą między innymi produkty oparte na naturalnych składnikach – zapewnia Sylwester Piech z działu marketingu firmy Venita.

Kolejne marki w drogeriach

W poszukiwaniu łagodnych dla włosów a zarazem dających trwały, ładny kolor farb kobiety sięgają coraz częściej nie tylko po  mass marketowe, ale i profesjonalne, które chętnie wprowadzają na półki drogerie oferujące produkty z nieco wyższego poziomu cenowego. Anna Zajma z drogerii Zai działającej w sieci Kosmeteria zdecydowała się na wprowadzenie farb hiszpańskiej marki Lunel (m.in. z woskiem pszczelim i miąższem z migdałów) i włoskiej Physia Color (polecana szczególnie do włosów cienkich, zniszczonych i siwych, z olejkami eterycznymi). – Wprowadzenie nowych farb nie jest łatwe, trzeba mieć doskonale przeszkolony personel – mówi Anna Zajma i zapewnia, że takie wsparcie od dystrybutora farb dostała. – Opłaca się, bo jakość produktów jest na tyle dobra, że kobiety po nie wracają. Decydujące jest przede wszystkim to, że – jak twierdzą – uzyskują taki kolor, jakiego się spodziewały – dodaje właścicielka drogerii. Jednak nie wszyscy decydują się na wprowadzanie farb innych niż masowe. – Bazujemy na znanych producentach ze względu na serwis, obsługę przedstawicieli handlowych. Trzeba mieć z kim załatwiać bieżące sprawy – mówi Izabela Turowska, właścicielka ośmiu drogerii w sieci Sekret Urody, a zarazem hurtowni kosmetycznej T&T w Bydgoszczy. Przyznaje jednak, że póki co reprezentant żadnej niszowej marki z profesjonalnego segmentu jeszcze po prostu do niej nie dotarł z propozycją współpracy.

W promocji kupowanie na zapas

Kategoria farb do włosów jest jedną z najważniejszych z punktu widzenia drogerii. To tu pojawia się najwięcej nowości, zaraz po kosmetykach do pielęgnacji twarzy. Kategoria więc ciągle żyje, a ze względu na obecność w niej marek koncernów (Schwarzkopf, L’Oréal i P&G) i bardzo silną konkurencję między nimi można liczyć na napędzające sprzedaż kampanie reklamowe, jak i głębokie promocje. Obniżki cen mają duże znaczenie, choć – zdaniem praktyków – nie powodują raczej przechodzenia konsumentek między markami. – Kobiety są przywiązane do marek farb do włosów, jeśli trafią na swój odcień i są zadowolone z działania produktu, to są mu wierne. Owszem kupują bardzo chętnie w promocji, ale te farby, których używają. Po prostu wstrzymują się z zakupem i potem zaopatrują się na zapas – mówi Izabela Turowska. Dodaje też, że przywiązanie niektórych kobiet do danego odcienia farby jest tak duże, że potrafią przez wiele lat kupować ten sam i przejechać dziesiątki kilometrów do sklepu, w którym jest dostępny. To kwestia farbowania odrostów, po zmianie farby trudno dopasować idealnie kolor. Z drugiej strony jednak ogromne znaczenie ma dla tej kategorii reklama telewizyjna. – Kobiety rzucają się na reklamowane produkty – przyznaje. W tym roku producenci na pewno nie zawiodą, jeśli chodzi o inwestycje w reklamę i marketing. Wprowadzenie nowej marki Palette Perfect Care Color wspiera dwumiesięczna kampania telewizyjna. Do punktów sprzedaży trafią materiały POS: wobblery, shelfstoppery, kubiki, lamy, displeje, ulotki. W wybranych sieciach drogerii będą również prowadzone konkursy konsumenckie.
Serie swoich farb do włosów – m.in. Revoilution bez amoniaku – rozszerza firma Marion. – Sprzedaż wspierana będzie poprzez materiały POS, działania PR w prasie, internecie i na portalach społecznościowych, na Facebooku i Pinterest – mówi Agnieszka Sosenko­‑Zalaszewska, marketing manager Marion. Różnego rodzaju materiały POS, promocje konsumenckie, działania promocyjne na fanpage’u i wsparcie PR zaplanowała firma Delia dla marki Cameleo. – Przygotowujemy również pakiet działań, który będzie całkiem nowym kierunkiem w naszej strategii komunikacji – zapewnia Renata Ciszewska­‑Kłosińska. 
 W związku z wdrożeniem nowych odcieni farb Revia firma Verona zaplanowała silne wsparcie marketingowe produktu, w tym między innymi atrakcyjne promocje skierowane do konsumenta. – Mocno promowane będą również pozostałe produkty z naszej oferty z kategorii koloryzacji, w tym szampony koloryzujące Ryana oraz Henna PROseries Cream – podkreśla Katarzyna Olędzka, marketing manager Verona Products Professional.

Trendy na ten sezon

Podstawą powodzenia sprzedaży farb do włosów jest profesjonalny personel – kobieta, choćby sto razy farbowała sama włosy, i tak chętnie porozmawia o tym, jak najlepiej to robić, jaką dobrać farbę, jak potem pielęgnować włosy. Wiedza ekspedientek jest bezcenna przy wprowadzaniu nowości – powinny umieć wytłumaczyć, jak nakładać farbę, na jak długo, jak uzyskać właściwy kolor, gdy nakładamy ją na już farbowane włosy. Istotna jest przejrzysta ekspozycja a także duży wybór. Nawet jeśli z oferty producentów sprzedaje się tylko kilka odcieni, to nie można sobie pozwolić na ograniczenie do nich półki. Dla konsumentek wygląda ona wtedy mało profesjonalnie. Po prostu lubią mieć wybór.
Jakie w tym roku wybiorą odcienie włosów na wiosnę? Takie, w jakich będą się czuły najlepiej – tak przynajmniej zalecają fryzjerzy. Jeśli jednak mówić o trendach, to będzie ich kilka. – Rok 2015 w koloryzacji to z jednej strony odcienie naturalnie wyglądające, jak na przykład jasne brązy i słoneczny blond, a także ich połączenia, a z drugiej strony wyraziste kolory od rudości po fiolety – mówi Katarzyna Olędzka. – Wciąż modne pozostaje farbowanie w stylu ombre i flamboyage. Odważnym i wyrazistym trendem jest dip dye hair, w którym końcówki włosów mocno kontrastują z kolorem bazowym, a wśród lansowanych na światowych wybiegach odcieni pojawiają się między innymi intensywna purpura, fiolet, róż, zieleń czy pomarańczowy. Wśród nowości są także zupełnie nowe kolory, jak bronde, który jest połączeniem brązu z blondem oraz bardzo biały blond – dodaje. Marka Revia wprowadza więc 5 topowych odcieni: bronde, popielaty złoty blond, naturalny brąz, burgund i miedziany blond.
– Kolory naturalne, odcienie blondów i brązu będą dominowały, jednak zakładam, że ciekawe kolorystycznie odcienie rudości i czerwieni znajdą uznanie klientek – mówi Sylwester Piech. Firma Venita, którą reprezentuje, wprowadziła odcienie Ciemny Blond, Płomienna Iskra oraz Mahoń w kolekcji Balsamów Koloryzujących Venita Henna Color.
– Kolory o ciepłych i chłodnych odcieniach brązu królują już od jesieni zeszłego roku i będą święciły triumfy również wiosną i latem 2015 roku. Cameron Diaz czy Reese Witherspoon są najlepszym przykładem na to, że nawet kultowe blondynki decydują się na zmianę koloru włosów, pokazując swoją „ciemną” stronę – mówi Krzysztof Krasnodębski z działu marketingu Henkel Polska. Odzwierciedleniem tego trendu są nowe, czekoladowe odcienie – dark chocolates, które uzupełniły dotychczasowe portfolio Schwarzkopf Color Mask: Wiśniowy Brąz, Pralinowy Brąz i Ciemny Brąz.

Dekoloryzacja i farbowanie w jednym

Marka Garnier idzie z trendem Rock Black, którego symbolem jest silna kobieta – wojowniczka walcząca o swoje prawa i innych kobiet. W takiej roli nie może być słodką blondynką. Propozycją dla niej jest nowy odcień w gamie Olia – Granatowa Czerń, który poszerzy stosunkowo wąską gamę odcieni czerni, szczególnie w farbach z olejkami. Farba, zgodnie z oczekiwaniami kobiet, pokrywa siwe włosy, nie zawiera amoniaku, ma ładny zapach, i w składzie naturalne olejki kwiatowe ze słonecznika, męczennicy i kamelii, które pielęgnują i ułatwiają wprowadzenie farby w głąb włosa.
Ciemne włosy mogą stanowić nie lada wyzwanie, jeśli chce się z nich zrezygnować i przejść na jaśniejszy odcień. Często niezbędna jest wcześniejsza dekoloryzacja. Czy można jej uniknąć? Eksperci Syoss podjęli wyzwanie i we współpracy z fryzjerami i stylistami stworzyli produkt, który łączy dwa etapy: dekoloryzację i farbowanie w jednym kroku. Syoss Vibrant Colors umożliwia uzyskanie żywych, świetlistych odcieni na ciemnych włosach bez dodatkowego zabiegu rozjaśniania.
A dla tych, którzy zastanawiają się, czy era blondynek się kończy, odpowiadamy – na pewno nie. Niezależnie od zmieniającej się mody, włosy blond zawsze będą na topie.
Katarzyna Bochner

DLACZEGO ZMIENIASZ KOLOR WŁOSÓW?

47% żeby zakryć siwe
40% dbam o swój wygląd
35% chcę coś zmienić
27% moje naturalne włosy są matowe, nieładne
17% żeby zafarbować odrosty
14% z powodu mody
8% z przyzwyczajenia


Źródło: GfK, 2011


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.06.2025 08:40
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Szampon wygładzający / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Odżywka nabłyszczająca / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Serum retuszujące / materiał partnera
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gładkie włosy bez plątania? Poznaj nowość, o którym mówi cały internet – OnlyBio x invisibobble
Gallery

Czy pamiętasz ten poranek, kiedy miałaś idealny plan na fryzurę, ale Twoje włosy postanowiły żyć własnym życiem? Tak, te wiecznie plączące się końcówki, matowe pasma, które po każdej nocy zamieniają się w niemożliwy do opanowania chaos. Znasz to uczucie? My też. I właśnie dlatego powstała limitowana linia, która może odmienić Twoją codzienność.

OnlyBio w duecie z marką invisibobble – twórcami gumek sprężynek, które pokochały włosy na całym świecie – stworzyli coś wyjątkowego z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością– bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Nie jest zwykła linia kosmetyków, a opowieść o gładkości, blasku i... wygranej walce z plątaniem.

Historia, która zaczyna się od zapachu

To przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów – po raz pierwszy w historii dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych, która wyznacza nowy kierunek w branży.

Każda przygoda zaczyna się od pierwszego kroku – tutaj jest nim zapach. Delikatny, kremowy, z nutą wanilii i kwiatów. To nie tylko pielęgnacja, to rytuał. Wystarczy jeden oddech, by przenieść się do świata, w którym poranne rozczesywanie włosów to przyjemność.

Sekrety rozplątanej gładkości – co kryje ta limitowana kolekcja?

1. Odżywka nabłyszczająca – jak lustro dla włosów

Rozplątująca formuła wzbogacona o ekstrakt z różowego grejpfruta i olej kukui to jak delikatna mgiełka wygładzająca każdy kosmyk. Ułatwia rozczesywanie i nadaje włosom nieziemski połysk – jakby właśnie wyszły spod ręki fryzjera.

2. Maska wygładzająca z efektem bouncy hair – sprężystość, której nie da się przeoczyć

Z olejem roucou i grejpfrutem maska działa jak otulająca kołderka. Nadaje włosom elastyczności, nie obciążając ich. Idealna dla tych, którzy chcą ujarzmić puszące się włosy bez utraty objętości.

3. Serum retuszujące – SOS dla suchych końcówek

Suche końce to Twój problem? To serum z liczi, trehalozą i grejpfrutem to eliksir ratunkowy.

Wygładza, chroni i nadaje zdrowy wygląd nawet najbardziej zniszczonym końcówkom.

4. Szampon wygładzający – pierwszy krok ku gładkości

Z proteinami z groszku i grejpfrutem oczyszcza delikatnie, ale skutecznie. Włosy po myciu są lekkie, błyszczące i – co najważniejsze – nie plączą się w ciągu dnia.

5. Olejek nabłyszczająco-rozplątujący – blask, który przyciąga spojrzenia

Z olejem tsubaki, znanym z japońskich rytuałów piękna, i różowym grejpfrutem – idealny na koniec stylizacji. Nadaje luksusowy połysk i działa jak tarcza ochronna przed uszkodzeniami.

6. Odżywka multifunkcyjna 5w1 – piękno w pięciu wymiarach

Wygładza, upiększa, nabłyszcza, ułatwia rozczesywanie i... zapobiega plątaniu. A wszystko dzięki proteinom z ryżu i grejpfrutowi. Idealna dla zabieganych – działa ekspresowo, ale efekt utrzymuje się cały dzień.

Wegańska formuła, zero kompromisów

Wszystkie produkty OnlyBio x invisibobble są naturalne i w 100% wegańskie. To pielęgnacja, której możesz zaufać.

Pamiętaj, że to edycja limitowana. Jeśli Twoje włosy mają tendencję do plątania, a codzienne rozczesywanie kojarzy się z dyskomfortem, ta linia została stworzona właśnie dla Ciebie. Produkty OnlyBio x invisibobble zapewniają wyjątkową gładkość i blask bez szarpania i łamania włosów — sprawiają, że pielęgnacja staje się czystą przyjemnością. Pokochasz je od pierwszego użycia. Rozczesywanie jeszcze nigdy nie było tak delikatne, skuteczne i pachnące waniliowym luksusem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować.

Limitowaną linię zainaugurował event. Zaproszeni goście poznali nowości, uczestniczyli w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. Linia OnlyBio x invisibobble już wkrótce będzie dostępna w drogeriach Rossmann oraz online na www.onlybio.life

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
17.06.2025 09:39
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów / Materiał Partnera
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
/ Materiał Partnera
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
/ Materiał Partnera
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
/ Materiał Partnera
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Antyoksydacyjna siła jagód dla pięknych włosów
Gallery

W świecie, gdzie świadoma pielęgnacja staje się nowym standardem, marka Sessio odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet – wymagających, ciekawych i pragnących indywidualnych rozwiązań. Efektem tych oczekiwań jest linia Hery by Berry. To nie tylko seria kosmetyków – to zaproszenie do tworzenia pielęgnacji na własnych zasadach.

Siła borówki i ceramidów

Linia Hery by Berry oparta jest na ekstrakcie z borówki – składniku znanym ze swoich właściwości antyoksydacyjnych i nawilżających. Jagodowy koncentrat działa jak superfood dla włosów, wzmacniając je i chroniąc przed stresem oksydacyjnym, który osłabia ich strukturę. Drugim filarem formuły są ceramidy – składniki naturalnie występujące w warstwie ochronnej włosa, które odbudowują jego powierzchnię, uszczelniają łuski i poprawiają elastyczność.

Efekt? Włosy stają się gładkie, miękkie, mniej podatne na łamanie i wyraźnie zdrowsze – już od pierwszego użycia.

Pielęgnacja à la carte

To, co wyróżnia nową linię Sessio, to jej modułowa koncepcja. Każdy produkt pełni inną, wyspecjalizowaną funkcję – dzięki czemu możesz komponować pielęgnację jak z menu. W zależności od aktualnych potrzeb włosów dobierz do szamponu:

  • Nawilżającą odżywkę, która doda elastyczności, siły, połysku i miękkości w doskonale lekkiej formule.
  • Lipidową maskę, jeśli potrzebują wzmocnienia i otoczenia ochronnym filmem laminującym.
  • Gdy się puszą dobierz dodatkowo wygładzający oleo-krem bez spłukiwania.
  • Na noc zastosuj odżywczy fluid, naprawiający uszkodzenia podczas kiedy ty śpisz. Jest to produkt bez spłukiwania. Lekki, nie obciążający i nie strączkujący włosów.
  • A na koniec – silikonowe serum na końcówki, które działa jak niewidzialna tarcza ochronna.

Taka forma pielęgnacji jest nie tylko skuteczna, ale też przyjemna i angażująca – bo codziennie możesz dostosować rytuał do tego, czego Twoje włosy aktualnie potrzebują.

Jagodowy zapach, który uzależnia

Nie można nie wspomnieć o zapachu – słodko-owocowa, jagodowa nuta wyróżnia linię Hery by Berry na tle innych kosmetyków. To prawdziwa uczta dla zmysłów – świeża, lekka, a zarazem apetyczna kompozycja, która uprzyjemnia każdą chwilę pielęgnacji. To aromat, do którego chce się wracać.

Dla kogo jest linia Hery by Berry?

Dla wszystkich, którzy pragną mieć więcej kontroli nad pielęgnacją włosów, ale bez konieczności studiowania chemii kosmetycznej. Linia Sessio Hery by Berry to narzędzie do świadomego wyboru – intuicyjne, nowoczesne i stworzone z pasji do pięknych włosów.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 06:03