StoryEditor
Producenci
16.04.2019 00:00

Aflofarm zwiększy moce w zakresie produkcji kosmetyków

Aflofarm, polska firma farmaceutyczna, realizuje inwestycję, której celem jest zwiększenie mocy produkcyjnej m.in. w zakresie wytwarzania leków oraz kosmetyków. W ramach projektu planowana jest rozbudowa zakładów w Ksawerowie i Pabianicach oraz budowa magazynu centralnego. Łączna wartość nakładów to około 120 mln zł.

Projekt jest odpowiedzią na ambitne plany rozwoju spółki na rynku polskim oraz zagranicą. Obecnie Aflofarm ma cztery zakłady produkcyjne – w Pabianicach, Ksawerowie, Rzgowie i Krakowie. Ten ostatni zakład dołączył do spółki z początkiem 2019 r. w wyniku połączenia z krakowską spółką Scan Anida – producentem produktów leczniczych i naturalnych kosmetyków. W tym roku firma obchodzi 30-lecie działalności.  

Rozbudowa naszych zakładów jest kluczowym elementem z punktu widzenia ambitnych planów rozwoju naszego portfolio. Tylko w tym roku wprowadziliśmy już na rynek kilka nowych marek. Mamy plany rozwoju leków OTC i produktów na receptę. Nie można jednak rozwijać portfolio bez jednoczesnej rozbudowy zaplecza produkcyjno-magazynowego i badawczo-rozwojowego – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych polega przede wszystkim na zwiększeniu powierzchni fabryk z przeznaczeniem na nowe pomieszczenia produkcyjne i laboratoryjne. W tym celu firma zakupiła działkę przyległą do zakładu w Ksawerowie o powierzchni prawie 2 ha. Jednocześnie trwają prace modernizacyjne w obu fabrykach. Według szacunków, realizowany projekt pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy o ok. 30 proc.

Realizacja celów strategicznych firmy w zakresie rozwoju portfolio i rozwijania struktur firmy na rynkach zagranicznych będzie wymagała także odpowiedniej obsługi magazynowej. Tę rolę będzie pełnić obiekt, który powstanie tuż obok fabryki w Pabianicach i będzie centrum dystrybucyjnym dla całej firmy. Magazyn centralny będzie obiektem wysokiego składowania, w dużej mierze zautomatyzowanym, z pojemnością około 20 tys. palet. Między magazynem centralnym a pabianicką fabryką powstanie łącznik, który ułatwi komunikację między budynkami.

Do tej pory znaczną część procesów magazynowych musieliśmy zlecać na zewnątrz. Budowa magazynu centralnego znacznie usprawni ten proces zarówno pod względem logistycznym, jak i ekonomicznym – skomentował Jacek Furman.

Rozwój poza granicami kraju jest obecnie jednym ze strategicznych obszarów rozwoju firmy. W tym celu na początku 2018 r. powstał nowy dział rynków zagranicznych. Pierwszym krokiem będzie utworzenie struktur firmy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a następnym umocnienie i dalszy rozwój silnych przedstawicielstw. Już teraz produkty firmy są sprzedawane w 28 krajach na całym świecie.

W wyniku realizowanej inwestycji firma planuje zwiększenie zatrudnienia o kilkadziesiąt osób. Prace budowlane już trwają, a planowany termin ich zakończenia to II kwartał 2020 roku.

Aflofarm to jeden z największych producentów leków w Polsce. Jego wiodące marki kosmetyczne to Bioliq i Acerin. W sumie portfolio produktów obejmuje 115 marek obejmujących leki RX, OTC, wyroby medyczne, kosmetyki i suplementy diety.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 20:20