StoryEditor
Producenci
21.04.2022 00:00

Aflofarm zwiększył kwotę wsparcia na pomoc Ukrainie do 2,5 mln zł  

Aflofarm początkowo zaplanował wsparcie farmakologiczne dla Ukrainy w wysokości 500 tys. zł, ale potrzeby okazały się o wiele większe. Do dnia dzisiejszego z magazynów pabianickiej formy wyjechały już produkty o wartości ponad 2 mln złotych. Oprócz tego producent leków i dermokosmetyków  przekazał 500 tys. wsparcia finansowego.

W obliczu wojny na Ukrainie oraz kryzysu humanitarnego Aflofarm aktywnie włączył się w pomoc. Pabianicka firma farmaceutyczna przekazała 500 tys. zł wsparcia finansowego na rzecz pomocy humanitarnej dla Ukrainy oraz ponad 198 tys. produktów leczniczych. To więcej niż firma zaplanowała na początku.

O wcześniejszych formach i kwotach wsparcia czytaj w tekście: Aflofarm: 500 tys. zł i transporty leków dla Ukrainy

– Początkowo planowaliśmy wsparcie farmakologiczne w wysokości 500 tys. złotych, ale potrzeby okazały się o wiele, wiele większe. Do dnia dzisiejszego z naszych magazynów wyjechały już darowizny produktowe o wartości ponad 2 mln złotych – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.

Niemal 100 tys. produktów (między innym za pośrednictwem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych) trafiło bezpośrednio na Ukrainę do potrzebujących wsparcia lekowego szpitali. 

– Pomoc walczącej Ukrainie jest bardzo ważna, lecz na co dzień jesteśmy zalewani ogromną ilością próśb o pomoc tutaj, na miejscu. Ta ważne, abyśmy zapewnili bezpieczeństwo farmakologiczne również tym osobom, które znalazły schronienie w Polsce – dodaje Furman.

Dlatego kolejne 98 tys. produktów Aflofarm przeznaczył na rynek polski wspomagając opiekujący się uchodźcami Łódzki Urząd Wojewódzki, Wojewódzką Stację Ratownictwa Medycznego, Hotel Ossa, gdzie schronienie znalazło prawie 1,6 tys. dzieci z Ukrainy oraz Centrum Pomocy Humanitarnej Ptak – największego w Polsce punktu pomocowego dla uchodźców.

Darowizny produktowe i rzeczowe to nie jedyna forma solidarności z walczącą Ukrainą, gdyż firma zdecydowała o wstrzymaniu współpracy z Rosją i Białorusią, w tym zatrzymaniu wysyłki towarów, które zostały już wyprodukowane na potrzeby rynku białoruskiego, a także odwołała audyt z Ministerstwem Zdrowia Białorusi.

Aflofarm zaoferował także bezpłatne wsparcie psychologiczne wszystkim potrzebującym pracownikom, szczególnie tym, dla których bieżące wydarzenia stanowią tragedię osobistą. Natomiast uciekający przed wojną członkowie rodzin pracowników Aflofarm mogą liczyć na pomoc w znalezieniu miejsca pobytu bądź relokacji. Firma zaplanowała darowizny w wysokości 2 tys. zł dla każdego ze swoich ukraińskich pracowników, aby mogli przesłać je swoim bliskim lub wykorzystać na potrzeby sprowadzenia rodzin do Polski.

Nietypowym przedsięwzięciem jest stworzenie przez Aflofarm własnego magazynu z darami pierwszej pomocy, z którego mogą korzystać pracownicy, którzy opiekują się osobiście uchodźcami z Ukrainy. Zgromadzono w nim dary od wszystkich pracowników, w tym odzież, pościel, koce, środki chemiczne i higieniczne oraz żywność. Każdy z zaangażowanych w pomoc pracowników może korzystać z ofiarowanych darów i przekazać je wybranej przez siebie ukraińskiej rodzinie.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 03:15