StoryEditor
Producenci
21.04.2022 00:00

Aflofarm zwiększył kwotę wsparcia na pomoc Ukrainie do 2,5 mln zł  

Aflofarm początkowo zaplanował wsparcie farmakologiczne dla Ukrainy w wysokości 500 tys. zł, ale potrzeby okazały się o wiele większe. Do dnia dzisiejszego z magazynów pabianickiej formy wyjechały już produkty o wartości ponad 2 mln złotych. Oprócz tego producent leków i dermokosmetyków  przekazał 500 tys. wsparcia finansowego.

W obliczu wojny na Ukrainie oraz kryzysu humanitarnego Aflofarm aktywnie włączył się w pomoc. Pabianicka firma farmaceutyczna przekazała 500 tys. zł wsparcia finansowego na rzecz pomocy humanitarnej dla Ukrainy oraz ponad 198 tys. produktów leczniczych. To więcej niż firma zaplanowała na początku.

O wcześniejszych formach i kwotach wsparcia czytaj w tekście: Aflofarm: 500 tys. zł i transporty leków dla Ukrainy

– Początkowo planowaliśmy wsparcie farmakologiczne w wysokości 500 tys. złotych, ale potrzeby okazały się o wiele, wiele większe. Do dnia dzisiejszego z naszych magazynów wyjechały już darowizny produktowe o wartości ponad 2 mln złotych – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.

Niemal 100 tys. produktów (między innym za pośrednictwem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych) trafiło bezpośrednio na Ukrainę do potrzebujących wsparcia lekowego szpitali. 

– Pomoc walczącej Ukrainie jest bardzo ważna, lecz na co dzień jesteśmy zalewani ogromną ilością próśb o pomoc tutaj, na miejscu. Ta ważne, abyśmy zapewnili bezpieczeństwo farmakologiczne również tym osobom, które znalazły schronienie w Polsce – dodaje Furman.

Dlatego kolejne 98 tys. produktów Aflofarm przeznaczył na rynek polski wspomagając opiekujący się uchodźcami Łódzki Urząd Wojewódzki, Wojewódzką Stację Ratownictwa Medycznego, Hotel Ossa, gdzie schronienie znalazło prawie 1,6 tys. dzieci z Ukrainy oraz Centrum Pomocy Humanitarnej Ptak – największego w Polsce punktu pomocowego dla uchodźców.

Darowizny produktowe i rzeczowe to nie jedyna forma solidarności z walczącą Ukrainą, gdyż firma zdecydowała o wstrzymaniu współpracy z Rosją i Białorusią, w tym zatrzymaniu wysyłki towarów, które zostały już wyprodukowane na potrzeby rynku białoruskiego, a także odwołała audyt z Ministerstwem Zdrowia Białorusi.

Aflofarm zaoferował także bezpłatne wsparcie psychologiczne wszystkim potrzebującym pracownikom, szczególnie tym, dla których bieżące wydarzenia stanowią tragedię osobistą. Natomiast uciekający przed wojną członkowie rodzin pracowników Aflofarm mogą liczyć na pomoc w znalezieniu miejsca pobytu bądź relokacji. Firma zaplanowała darowizny w wysokości 2 tys. zł dla każdego ze swoich ukraińskich pracowników, aby mogli przesłać je swoim bliskim lub wykorzystać na potrzeby sprowadzenia rodzin do Polski.

Nietypowym przedsięwzięciem jest stworzenie przez Aflofarm własnego magazynu z darami pierwszej pomocy, z którego mogą korzystać pracownicy, którzy opiekują się osobiście uchodźcami z Ukrainy. Zgromadzono w nim dary od wszystkich pracowników, w tym odzież, pościel, koce, środki chemiczne i higieniczne oraz żywność. Każdy z zaangażowanych w pomoc pracowników może korzystać z ofiarowanych darów i przekazać je wybranej przez siebie ukraińskiej rodzinie.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 15:20